Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plutselig i natt har GPU3 Advmethods begynt å få 611ere, det var rart. Pga. det hadde jeg fått maks EUE fordi disse krever mer juice. Gir litt mer volt (opp til stock) så er de stabile på 800/1600.

 

Var greit at de bestemte seg for å gi ut disse før jeg dro på fjellet i 5 dager.

 

EDIT:

ser de legger seg på 75 i temp med viften på 70%

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Harru sett på makan a gitt? :)

 

post-14073-1285751665,0078_thumb.jpg

Godt å ha deg inne på top20prod :thumbup: Var redd du skulle fly forbi meg en periode også hehe. Blir nok bare 2 skjermkort med folding på meg, kanskje en bigadv. (må tenke litt økonomi nå). Kanskje jeg presser inn 8800GT kortet i en maskin på jobb, men slet med litt med lagging i GUI sist jeg hadde det der og det er ikke så ok på jobbmaskinen. (sikkert løst i GPU klienter nå)

 

Gudskjelov gikk komplett tom for EVGA-GTX460SC kort før jeg begikk galskap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

SF har sikkert leveringstrøbbel på GPU3, slik at disse 611 poengerne blir en backup løsning. Så at kortene mine lå helt opp i 75C imorges og at de hadde tygd 2-3 slike hver allerede. I tillegg til økt temp, så faller jo PPD også fra 14k+ til under 11k.

Høres ut som rett årsak ja :). Jeg måtte faktisk heve volten fra 0.975 til 1.025 (prøvde flere trinn i mellom) for å kjøre de stabilt med 800/1600 klokken. Tempen på mitt 480 klatret opp mot 78-79C når vifta lå på rundt 60%. (hjalp med den 250mm i døra)

 

Men da håper jeg at systemene er rusta for å kjøre 24/7 mens jeg er på ferie i 5 dager.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp, leste det akkurat på forumet :).

 

Forøvrig, GPU3 -forcegpu nvidia_g80 -advmethods gir forløpig nøyaktig samme PPD som GPU2 -advmethods. Har så langt fått en P10515, 587 poengs WU. Sjekker spent utover kvelden om jeg får noen av disse non-fermi 1100 poengerne.

GPU3 -forcegpu nvidia_g80 er kun nødvendig om man kjører fermi+non-fermi i samme kasse, ellers vil GPU3 automatisk detektere om det er en fermi eller non-fermi GPU.

 

EDIT:

Jeg har testet alle varianter nå og kom frem til at GPU3/GPU2 på non-fermi, GTX285 i mitt tilfelle, ble hipp som happ. Det varierte kanskje noen hundre PPD i GPU2s favør på enkelte 353, 450 prosjekter osv.

GPU2 -advmethods gir altså bittelitt bedre PPD per nå på non-fermi (typisk 9700 vs 9300 på gtx285). Men jeg kommer til å kjøre GPU3 -advmethods for å se om jeg får noen av disse non-fermi 1xxx poengerne og se hva de gir av PPD.

 

Jeg prøvde også som en kuriøsitet å kjøre GPU3 -forcegpu nvidia_fermi -advmethods på GTX285 siden jeg vet noen har fått høy PPD selv om resultatene må kastes og Pande Lab er lite glad i at folk misbruker switchen og gir ubrukelig resultat. Det ga nå 6300PPD og ergo bare tull å teste.

 

Det er også skrevet i foldingforumet at GPU2 v6.23 snart vil bli erstattet med GPU3 v6.32. Jeg kjører nå GPU3 v6.31 siden v6.32 kun finnes i systray utgave ennå.

 

Mine tester behøver ikke være 100% korrekt, prøv gjerne selv og rapporter så vi kan sammenligne :). Jeg skal nå bare kjøre ferdig en GPU2 450 WU som var på 67% før testingen, før jeg går over til GPU3 permanent på non-fermi.

 

EDIT2:

En annen ting er at shadermismatch ppd-drop nå skal være løst, muligens kun på FahCore11 og ikke FahCore15. Får se om jeg orker teste det etter ferien, liker å holde meg til et skjermkort per kasse med tanke på temps og støy.

 

Mest trolig er det løst på begge/alle men ingen kunne si det sikkert.

 

EDIT3:

En siste ting jeg la merke til er at XP og GPU folding bør kun kjøres på maskiner man ikke bruker. Dette fordi GPUen blir kraftig forstyrret av alle GUI operasjoner du gjør med vinduer osv.

 

I Vista og Windows7 er det et helt annet grafisk grunnlag for GUIen som gjør at du ikke forstyrrer noen vei og som er årsaken til at jeg ikke får noen hakking på hverken GUI eller filmtitting i Win7. PPD synker heller ikke nevneverdig ved bruk av DXVA i Win7+Vista.

 

Ergo, GPU@XP, kun når du ikke bruker maskinen selv i særlig grad ellers anbefales Win7/Vista.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

-alias-

 

Takk for tipset om Logmein. Har installert det på 6 maskiner nå så jeg har god kontroll mens jeg er på fjelltur og har med meg laptopen.

 

Gotomypc og Teamviewer er også alternativer (alle er tjenester med WAN basert gateway), men logmein lot meg komme kjapt og enkelt i gang og ser ikke ut til å bremse GPU foldingen når man logger på.

 

Kjører Pro2 Trial nå men vil ant. klare meg med Free også.

 

EDIT:

Mulig jeg setter 8800GT kortet til å folde i jobbmaskinen i morgen. Da har jeg omtrentlig 16k+10k+5k minus noen prosent.

 

EDIT2:

Det jeg ikke likte med logmein så langt er at den restartet GTX480 maskinen min kl. 4 i natt. Ergo må man for gudsskyld ikke hake i opsjonen "install downloaded updates when logmein is idle"

 

Jeg regner med at denne var synderen utfra det som står i loggen til logmein.

 

Dette var ikke tilfelle, var MS/HF/WU tull.

 

post-38451-1285827923,0647_thumb.png

 

Kombinert med system loggen til maskinen:

 

Log Name: System

Source: USER32

Date: 30.09.2010 03:15:32

Event ID: 1074

Task Category: None

Level: Information

Keywords: Classic

User: SYSTEM

Computer: xxxxxx

Description:

The process C:\Windows\system32\svchost.exe (XXXXX) has initiated the restart of computer XXXXX on behalf of user NT AUTHORITY\SYSTEM for the following reason: Operating System: Recovery (Planned)

Reason Code: 0x80020002

Shutdown Type: restart

Comment:

Event Xml:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="USER32" />

<EventID Qualifiers="32768">1074</EventID>

<Level>4</Level>

<Task>0</Task>

<Keywords>0x80000000000000</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2010-09-30T01:15:32.000000000Z" />

<EventRecordID>45813</EventRecordID>

<Channel>System</Channel>

.....

</System>

<EventData>

<Data>C:\Windows\system32\svchost.exe (XXXXX)</Data>

<Data>XXXXX</Data>

<Data>Operating System: Recovery (Planned)</Data>

<Data>0x80020002</Data>

<Data>restart</Data>

<Data>

</Data>

<Data>NT AUTHORITY\SYSTEM</Data>

<Binary>02000280000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000</Binary>

</EventData>

</Event>

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når det gjelder CPU så stjeler Logmein fra 8 - 15%, noe som medfører en betydelig dropp i PPD hvis man er online en stund. Tror nok også at Logmein demper GPU ganske betydelig, er min erfaring. Jeg registrerer ihvertfall at PPD på GPU (er) dropper 15 - 20% hvis jeg er pålogget mer enn 2 - 3 TPF. Hva Logmein bruker av cpu-ktraft ser jeg på Taskmanager.

 

Nå kjører jeg kombi på samtlige maskiner, og dropp i PPD merkes kanskje bedre hos meg, i tillegg kjører jeg kun med XP 64 som OS. Jeg begrenser derfor besøkene via Logmein til et minimum. I stedet bruker jeg "Folding Client Overview" som er en del av HFM.NET. Lokalt fra nettmaskinen min som ikke folder, og hvis jeg er ute og reiser lar jeg nettmaskinen slippe meg inn via logmein så slipper jeg å dempe PPD noen steder.

 

Edit: Til det siste du opplevde, oppdateringer lar jeg stå til kun nedlasting, så velger jeg selv tidspunkt for selve oppdateringen. Jeg var faktisk ikke klar over funksjonen du nevner, kanskje fordi jeg bruker kun free-versjonen på foldemaskinene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Du var ikke alene om restart der. Det er faktisk WinUpdate som forårsaket restart hos meg mens jeg sov :thumbdown:

 

Gått glipp av et par timer folding der ja.. Er faen at win ikke klarer å ordne så du får lagt inn oppdateringer og fornyet registeret uten omstart.

 

Edit: Tror faktisk jeg skal ha en Q66 maskin med et 9800GX2 kort stående en eller annen plass som jeg kan sette til dedikert folding. Hvilket OS er da best på en sånn maskin, og hvilken type folding til skjermkort og cpu.

Endret av traskas
Lenke til kommentar

Stemmer treskas, jeg kom til samme slutning nå og var litt rask på foten.

post-38451-1285828914,4045_thumb.png

Logmein oppdaterte faktisk ingenting den bare sjekket.. og startet etter at WU var synderen. Merkverdig, jeg har aldri satt opp autoinstall av oppdateringer... MS!

 

edit:

Kan ikke huske å ha satt WU til "download and install", lurer på om en HF har gjort det en gang. Slått av nå hvertfall (noe jeg oftest gjør).

 

-alias-, Logmein cpu bruken er snill hos meg mens den er tilkoblet gatewayen:

(at logmein er tilkoblet gatewayen/online uten at jeg kjører remote mot maskinen)

post-38451-1285829340,6143_thumb.png

Ellers er det stor forskjell på XP64 og den nye GUI plattformen i vista og win7 så det kan også hjelpe på ift. at de stjeler ppd hos deg.

Jeg merket jo at omtrent all GUI interaktivitet forstyrret GPU foldingen betraktelig på XP plattformer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...