Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke vært støtte for det tidligere på PS3 klienten, har ikke hørt at det har kommet heller.

 

ei57:

Selv om det kun er en hundrelapp i forskjell enkelte steder, er det noen vits i å kjøpe SC utgaven av 460/768 EVGA kortene? Har kikket en del og det virker som det er identiske kort/kjølere med og uten SC.

 

Alle:

Fant ut at jeg har et 8800GT stående i maskinen som har vært brakk (må reinstalleres og filer må tas ut, derfor ikke oppe med GTX285 ennå), og lurte på hva man får av poeng med det kortet?

 

Vurderer evt. å ta det med til jobben og la det kjøre der men gidder ikke om jeg får mindre enn 5000 PPD. uten særlig høy klokk.

 

Vurderer også om:

1. GTS 450 skal kjøpes som PhysX kort sammen med GTX 480

2. GTX 285 skal stå som PhysX kort sammen med GTX 480

 

Det som avgjør dette er om det gir uhensiktsmessig mye varme og støy i kassa og PhysX kortet ville blitt plassert øverst for å ta varmesmellen.

 

Og i den forbindelse:

Om jeg går for en av de løsningene så ønsker jeg å folde på begge kort når jeg ikke spiller. Hvordan er det å kjøre forskjellig shaderanntall i samme boks nå, er det fikset eller taper man fortsatt PPD på det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når det gjelder overvåkning så er jo det eneste som trengs at diskområdet som logene ligger kan aksesseres fra den PCen som man kjører monitoren. Jeg vet ikke om det er mulig på PS3, men synes det er rart om det ikke er mulig på noen som helst måte.

 

litt søk og det viser seg at det virkelig ikke er lett i det hele tatt. :thumbdown::mad::blush:

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Man har ingen tilgang til dette i PS3, årsaken til at jeg svarer som jeg gjør er fordi jeg har sjekket det en del ganger ;)

 

Det hadde ikke vært verre enn at de kunne snudd på flisa og i stedet for å skulle gi tilgang inn kan man gi støtte for å laste ut/sende loggen til et share, ftp eller http side fra PS3 klienten med intervaller.

 

Karen bak HFM.NET har undersøkt muligheter for dette med Sony men det har vært stille og jeg tror egentlig det er veldig stille generelt ift. nye f@h funksjoner på PS3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det noen som kan fremskaffe regnestykket for "24hr Avg"? Alltid vært spent på hvordan de egentlig regner ut den da den er uhorvelig "treg" til tider.

 

Min skulle vært langt over 3400 for siste 24 timer, om den er basert på siste 24 timer. Selv om jeg trekker fra noen timer for EOC og Stanford sine intervall baserte etterskudds statistikker.

 

Er det slik at de tar en avg. av alle 24avg siste "så mange måneder"? Uker? Dager?

 

Slik jeg ser det må statistikkene ligger minst 12 timer på etterskudd. Det står at jeg har levert ca. 3700PPD i dag. Når jeg kun har kjørt 912 poengere med TPF under 50s i dag så betyr det frem til ca. kl 04-05 i natt og ingen statistikk etter det.

 

post-38451-1285595204,1364_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå er det slik at enkelte WU'er (non GPU) tar opptil flere dager å fullføre. Da blir en snittmåling basert på siste 24 timer i beste fall villedende.

 

Angående Evga, ville jeg nok valgt SC. Det kan hende de har brukt bedre komponenter i spenningsforsyningen, slik at kortet skal kunne klokke bedre. Om kortene var identiske, ville det sikkert blitt oppdaget. Det er tross alt en del som tester skjermkort og i den prosessen stripper kortene.

Lenke til kommentar

Theo343

Jeg har et 8800ULTRA (G80) og et GTS250 (G92) i samme maskin. De har jo samme antall shadere. Shader clock er imidlertid svært forskjellig med henholds 1620 og 1836 hvis det er det du mener. Jeg har rene GTS250 oppsett i andre maskiner og merker ingen forskjell i ytelsen mellom nevnte GTS250.

 

Edit: Men det var kanskje antallet shadere du mente?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

shadercount som i anntall shadere ja :)

 

Før var det jo et problem ift. CUDA og at den ikke håndterte det godt og man fikk stor drop i PPD. Frekvensen var ikke viktig ift. dette men hvordan CUDA engasjerer et hvist antall shadere som måtte være likt over flere kort. Men kunne variere men da fikk man et stort drop.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei! :)

 

I morgen kommer 12 500 KR inn på kontoen min, og jeg sitter i en skikkelig problemstilling.

 

Jeg er Folding@Home addicted og starter folding på alt som kan folde, men jeg vil også ha en data jeg kan spille med.

 

Jeg kan velge mellom en data med i7 5970 altså en spilldata, eller 1 stk folding pc med 4 stk gtx 460 og ett gtx 460 til i3 Pcn slik at jeg kan bruke den.

 

Er det noen som vil hjelpe meg på vei? Jeg spiller bare enkle spill som litt css, dirt 2, cod mw2 osv, ikke noen tyngre spill enn cod mw 2.

 

gjerne begrunn ditt svar, jeg spørr her inne fordi jeg har lyst på begge deler, men brenner mest for folding, men må også være kjekt med en " drømmepc" .

Hvorfor må det være så vanskelig :(

 

Hva vil strømforbruk for 4 stk gtx 460 som folder?

Endret av Klementino
Lenke til kommentar

Mener du i7 med ATI5970 (eller heter det kanskje AMD5970 nå)? ATI er som du kanskje har lest ikke spesielt bra på folding. GTX460 derimot er suveren på folding, men også god på de spillene du nevner. Jeg ville selvsagt valgt folde-løsningen da den gir deg begge deler. Strømforbruket for 4 x GTX460 er vel omlag 560 - 600Watt som gir en PPD på ca. 56K.

 

Edit: Korriger meg dere som har GTX460 med hensyn til Watt om jeg husker feil.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei, man får også varme.

Gi bort pengene så må du sette på panelovnen og betale mer.

Du gjør arbeid hjemme, de slipper å betale lønn.

 

Jeg trur jeg regnet ut at de måtte ha betalt 45mill i strøm pr år for å drive hardware med lik PPD som alle vi gir dem.

+ 45mill i kjøling

+ kjempemasse i plass/hardware/drift.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...