Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt kort ligger også stabilt på 66-68C med nå 16650PPD.

post-38451-1285506516,6871_thumb.png

Derimot tror jeg ikke jeg har noe spesielt godt klokkekort selv om stock+referanse kjøleren gjør en veldig god jobb

 

EDIT:

Jeg fikk en del bedre temps bla. fordi jeg nå tok meg 15min til å forbedre kabinettkjølingen i Coolermaster S Kassa. Den har sidedør med et stort metallgitter med støvfilter og 250mm vifte som jeg tidligere har fjernet fordi den bulket med min PushnPull CPU kjøling (4Ghz 24/7 i snart 1 år). Røsket ut støvfilteret og plastikkramma for 250mm vifta, tredde en sort nylonstrømpe på metallgitteret (på størrelse med et sidedørvindu) som nytt improvisert støvfilter, duct-tapet metallgitteret fast i kantene på innsiden, siden plastramma som holdt det på plass måtte fjernes og hang opp 250mm vifta på innsiden med hyssing slik at den akkurat kom på undersiden av CPU kjøleren. Koblet den på 12V (ikke hørbart) og fikk en god del bedre temps.

 

250mm vifta står dermed å blåser rett mot skjermkortet med luft fra ytterdøra slik at det puster bedre.

 

Skulle bare ønske jeg hadde et bedre klokkekort så jeg hadde klart å presse det over 858/1761MHz (klokker ikke minnet). Forløpig fryser systemet på 862/1724. Virkelig synd at man ikke kan unlinke core/shader på Fermi, tror man hadde kommet langt på shader da.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Høres ut som jeg må frem med mastercardet ei57, fader.. liker det ikke *ler*. Kjøpe meg 2 stk 460 og slenge i denne kassa så kan jeg spille med SLI også. Hvilken av de kortene tror du er best på klokking/kjøling? Vurderer da å selge dette GTX480 kortet videre igjen siden blir svakt på watt/ppd. Flere tråder på folding@home sier det er ugunstig med mange, trege shadere. Derfor gjør bla. 460 en veldig god jobb.

 

Jeg dro volten helt opp til 1.138 som var maks på 480 kortet, som det taklet uten problem men, kom altså ikke høyere på klokk enn 858/1716 (den var dog fullstendig stabil).

 

EDIT:

Men jeg kjører kortet nå på stock volt og 800/1600 og vifta på auto siden det gir 15367PPD med gode temps, og da er det liten vits å gå opp til maks volt og 858/1716 for bare 1000PPD mer.

 

EDIT2:

Prøver for morroskyld en 611 poenger nå for å se hva slags ppd den gir på tilsvarende klokker.

 

EDIT3:

Jøss på kun 800/1600 med 611 poengs WU får jeg:

post-38451-1285508573,8576_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har ingen formening om hvem som er best, men leste et review for en stund siden, der de fleste testede kort klokket langt. Jeg har Gigabyte og de kjører nå på 866/1762 core/shader. Det har en "åpen" kjøleløsning, som sprer varmen alle veier. Det samme er trolig tilfelle med MSI Cyclone. Evga har en vanlig lukket kjøler, som nok er bedre. Kjetil sitter på noen slike og kan sikkert bekrefte om mine antagelser er korrekte. For oc vil nok alle disse kunne gå godt over 800MHz.

 

Jeg har i tillegg justert spenningen til 1V.

 

Edit.

Disse 611 poengs WU'ene gir bare 10k ppd, men unngås med -advmethods. Skulle de allikevel dukke opp, så er det en mulighet for gtx 460'ene får problemer med frekvens/spenning som beskrevet over. De lager mye mer varme.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Da lurer jeg på om jeg hiver meg på et par stykk EVGA :) De har jo også suveren garanti.

 

Utfra resultatene jeg får med 611ern fremfor 900+ så lurer jeg på om det er her folk klarer å få opptil 18-20K PPD med GT X480. Her må det testing til utover nå ja.

Tror det må til med litt GPU2 testing også, spennende.

 

EDIT:

611ern er en goood del heitere enn 900+ ja, morro. BRB, her må det testes :ph34r:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Prøvde dette nå også med -advmethods på en 912er og får faktisk ennå litt bedre PPD og kan nok gå ennå lavere på volt siden det virker som om 611erne trenger mer juice.

post-38451-1285510193,4868_thumb.png

Må se hvor langt ned jeg kan gå på volt med den PPDen der hmm. This is fun...

 

Joakim:

Legg ut loggen din.

 

ei57:

Min konklusjon til nå er at det virker som om 900+ WUene ikk bruker alle shaderne i GTX 480, men gjør det i GTX 460. Temperatur, volt, ppd alt tyder på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ei57:

Min konklusjon til nå er at det virker som om 900+ WUene ikk bruker alle shaderne i GTX 480, men gjør det i GTX 460. Temperatur, volt, ppd alt tyder på det.

Nå kjører disse 7-8 grader kjøligere på gtx 460 også, selv med 60MHz høyere core og høyere spenning, men det kan selvfølgelig være som du sier. Ellers er ppd'en du får på 611 mer representativt for styrkeforholdet på disse kortene.

Lenke til kommentar

Jepp, så det virker for meg som om -advmethods på GPU3 ikke utnytter GTX480 kortene som de skal. Muligens bugs i Beta.

 

Ellers synes jeg dette er et forholdsvis greit resultat med tanke på klokk/volt/temp.

post-38451-1285511392,8617_thumb.png

 

EDIT:

Det ser ut som den kjører stabilt på 0.975v også med 800/1600 og denne PPDen. Det er egentlig over all forventning. Tester videre nedover og ser ut som jeg har funnet mitt 24/7 oppsett for dette kortet. Ingen støy, nydelig.

 

EDIT2:

Med 0.975v feilet den med NAN på 45% så jeg prøver 0.988v en stund. Må få prøvd litt GPU2 også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

0.988v er stabil så langt med 16K PPD, så får vi se om det holder seg. Merket meg under klokking i dag at det første kritiske punktet ift. klokk/volt er rundt 3-4% i WUen.

post-38451-1285512220,5902_thumb.png

 

Tror jeg foretrekker dette oppsettet fremfor mye støy og evt. 18-20K PPD med 611ere eller annet.

Det som også er merkelig er at jeg ikke kom noe særlig høyere enn dette (+600) med full klokk og full volt, her kan jeg heller undervolte og få et kjølig og stille kort til kun prisen av 600PPD.

 

Tror jeg lar denne stå nå, snart lammestek med slekt og besøk og så titter jeg på å hive GTX285 kortet inn i en tidligere SMP kasse som har stått i brakk/avslått med P35/X3220 en evighet. Røsker ut CPUen og bytter til en E4300. Deretter skal jeg pakke opp et nytt R2 kabinett med et P55 hovedkort som begge har ligget urørt i esken siden mars og gjøre klart det til folding med X3220 og forhåpentligvis 2stk GTX460 :). Minnebrikker, PSUer og hardisker ligger strødd her og der uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Husk at gtx 480 og 460 ikke har samme chip. Er det fermi 100 og 104 på gtx 460.

 

jeg skal selv kjøpe flere evga SC kort, for mer info, gå til forumet evga.com

Mine kjører kun på 1610, kommer nok til å prøv litt høyere. Har sett at de kjører dem på 880.

Var på en av testene hos komplett jeg så det.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...