Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er også det jeg leser rundt omkring ei57, liten vits :)

Om ikke annet støtter disse resultatene også det vi har snakket om tidligere ei57, at GTX460/GF104/768MB virker å være det beste du får kjøpt til folding om dagen med enorm bang-for-buck. I tillegg er de sabla gode i SLI i spill så man kaster ikke bort pengene på folding om man kjøper et par av disse.

 

Skulle egentlig bort i kveld men valgte å bli hjemme, så da slår jeg på -oneunit på denne og prøver å slå av -advmethods om 40min.

 

 

EDIT

Uten -advmethods fikk jeg P10632.

post-38451-1285438592,8292_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det noen som har lyst å sette opp en liten guide til meg om hvordan jeg viser de andre dataene som folder på dette internettet? Får det nemlig ikke til, og det hadde vært kjekt å hatt oversikten på en data.

Jeg har vel et slikt opplegg i drift som virker 100% så jeg skal se om jeg kan gi den en enkel innføring ved å vise hvordan jeg valgte å gjøre det. Enkelt forklart så handler det om å innhente tilgang til hver enkelt klient over lokalnettet til for eks. HFM.NET på en bestemt maskin hvis det var det du mente?

Lenke til kommentar
Er det noen som har lyst å sette opp en liten guide til meg om hvordan jeg viser de andre dataene som folder på dette internettet? Får det nemlig ikke til, og det hadde vært kjekt å hatt oversikten på en data.

Jeg har vel et slikt opplegg i drift som virker 100% så jeg skal se om jeg kan gi den en enkel innføring ved å vise hvordan jeg valgte å gjøre det. Enkelt forklart så handler det om å innhente tilgang til hver enkelt klient over lokalnettet til for eks. HFM.NET på en bestemt maskin hvis det var det du mente?

Jeg mente at jeg vil kunne se alle klientene på lokalnettet på en bestemt maskin ja. Hadde vært svært hyggelig gjort av deg om du ville lagd en slik innføring/guide ! :)

Lenke til kommentar

Ja, det var på GPU3. Uten -advmethods fikk jeg kun P10628-10632 og 10.5k. Med fikk jeg andre WU'er (912/925 poeng) som gav mye bedre ppd. Hva den klienten som kjører GPU2 spiser, aner jeg ikke. Fikk såvidt oppgradert skjermkortet fra 8800 gts til gtx 260 for noen uker siden. Dattera mi aner ikke at den kjører engang, så jeg får rename Fah6.exe til et eller annet harmløst ved anledning.

Lenke til kommentar

ei57:

Dæven for en produksjon du har på det laget hehe

 

Du har foldet for de i sommer og går mer til oss i vinter, var det så du sa i våres?

Slett ikke verst med 2x big + 2x gpu, likevel holder det ikke mer enn til 7 plass på top 20. Ser de har 49 aktive i øyeblikket og over 1.5m ppd. Det blir nok noe lavere fra imorgen. Ser du nærmere på statistikken min, ser du at "gulvet" har hevet seg de siste dagene. Det skyldes ene og alene -advmethods og de WU'ene en får da. Ellers blir det nok mer 37651 fremover.

 

Ja Kjetil, det blir noen skrivefeil. Det er prisen for et trådløst tastatur.

Lenke til kommentar

Xell / Klementino

 

Mitt forslag til guide følger nedenfor, stryk det som ikke passer. Du velger selv hva du synes er viktig å ta med. Jeg har bevisst brukt teskje-metoden for å nå alle uansett utgangspunkt.:thumbup:

 

***

Enkel Guide for å innhente / vise foldingdata i HFM.NET fra flere maskiner i et LAN.

Man trenger i hovedsak bare et program som kan vise foldingdata, foreks. HFM.NET som kan lastes ned fra http://code.google.com/p/hfm-net/

 

HFM.NET har mange muligheter hvor jeg vil nevne noen få, som muligheten til å lage sin egen web hvor alle foldingdata automatisk framkommer, varsling hvis noe går galt med en eller flere av klientene ved at HFM.NET sender deg en mail, og endelig muligheten til å legge foldingdata fra et antall klienter som er spredt omkring til en maskin. Jeg har tatt i bruk samtlige av nevnte valg. For å få HFM.NET til å oppdatere en webside må programmet samle data kontinuerlig, altså være aktivt 24/7. Det samme gjelder for varsling om at noe er galt. Jeg valgte derfor å bruke en av maskinene som står og folder 24/7 til formålet innsamling av foldingdata med programmet HFM.NET

 

Jeg har tilsammen 10 maskiner som er aktive daglig, men hvor 7 av dem folder 24/7. Ingen av maskinene som står og folder har skjerm tilknyttet så jeg er avhengig av å bruke et program for å betjene / styre maskinene fra remote. Siden jeg ofte er ute og reiser må jeg bruke et program som kan nå mine maskiner fra uansett hvor jeg befinner meg, bare jeg har tilgang på internett.

 

Jeg valgte Logmein, men kunne like gjerne valgt TeamViewer eller GoToMyPC. Logmein ble valgt av flere grunner, det finnes en gratisversjon, det er stabilt, sikkert og fungerer 100%. Noen ganger trenger man å resette maskinen, dette går fint via Logmein.

 

Logmein Free kan lastes ned herfra: https://secure.logme.../products/free/

 

Hvis man bare trenger tilgang til foldingdata for en eller flere maskiner hjemme trenger man ikke Logmein.

 

Hvis maskinene som folder står i et fungerende LAN er det enkelt å samle inn data ved å bruke HFM.NET. Vi gjennomgår nå hvordan man gjør det trinn for trinn sett fra maskinen hvor HFM.NET er innstallert.

 

1. Vi henter inn foldingdata fra en annen maskin ved å gi HFM.NET tilgang under fanen "Folding Instance Setup". Fanen får man tilgang til ved å høyreklikke på klienten man vil hente data fra.

 

Før dette har man selvsagt opprettet klienten i HFM.NET. Man legger altså inn stien over nettverket, i dette tilfellet "W:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Folding@home-gpu" uten hermetegn som er stien til der logfila befinner seg.

 

Jeg synes det er fornuftig å gi klientene navn som gjør at man skjønner hvor / hvilken maskin de fysisk befinner seg på.

 

post-53451-1285447512,1626_thumb.jpg

 

2. For å få dette til å fungere er det enkleste å velge koble til nettverkstasjon fra

"Mine nettverksteder", slik:

 

post-53451-1285447754,475_thumb.jpg post-53451-1285447892,2493_thumb.jpg

 

post-53451-1285448038,6369_thumb.jpg

 

3. Da får man en ny diskstasjon under "Min Datamaskin" som heter W: slik:

post-53451-1285450900,3924_thumb.jpg

 

som i virkeligheten er C:\ på Q6600 som maskinen vi vil nå i dette tilfellet heter. Så er det bare å bla seg ned til stien "W:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Folding@home-gpu" For å komme dit må man slå til "Vis skjulte filer og mapper" under "Verktøy" -> "Mappealternativer" slik:

 

post-53451-1285448478,0642_thumb.jpg

 

I store trekk er det det hele! Husk å dele disken på maskinen du vil nå slik at den kan ses i nettverket. Slik fortsetter man med maskin for maskin til alle klienter i LAN er lagt inn i HFM.NET. De øvrige programmene og valgene jeg har nevnt finner du ut av ved å lese dokumentasjonen til det enkelte program.

 

25.09.2010

-alias-

 

***

 

Hvis denne kan godkjennes / brukes så legger Xell den kanskje i første post og jeg sletter dette innlegget deretter.

 

Edit: Rettet noen skrivefeil!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fin guide :) Synes dog HFM.NET kunne hatt en parameter i tillegg til MHz, som het "Shaders" eller ennå bedre "Cores" om det skal ha noen mening.

 

Forøvrig greit å vite at DXVA ikke fikk problemer mens jeg foldet i GPU3 og PPD sank heller ikke.

Stor forbredring fra når jeg drev med GPU folding før februar/mars hvor GPU foldingen alltid måtte avsluttes for ikke å forstyrre DXVA eller tom. vanlig CPU styrt avspilling. Mulig er dette pga. GPU3 da jeg ikke har testet det på nytt med GPU2 ennå.

 

EDIT:

Det kan jo ellers se ut som GTX 460 får et enormt løft med -advmethods i GPU3 men ikke GTX 480.

Hvordan ser deres client.cfg ut i GPU3, så jeg ikke har gjort noe feil der?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dattera mi aner ikke at den kjører engang, så jeg får rename Fah6.exe til et eller annet harmløst ved anledning.

Haha. Desverre hadde dattern min en LCD tempvisning utenpå kabinettet og hun spurte meg hvorfor kabinett temperaturen økte så mye :p Hun var jo vandt til å se den godt under 35C he he.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gtx 460 får nok ikke noe løft med -advmethods, men klienten laster ned andre WU'er. Etter at jeg endret den settingen, har jeg kun fått 912/925 poengs WU'er og nesten alle ligger stabilt på 14k+. En og annen slenger er nede på 13.8k.

 

Client.cfg er ikke endret siden GPU2, med unntak av -advmethods, som er lagt til "extra_parms"

 

extra_parms=-gpu 1 -advmethods -verbosity 9

bigpackets=big

disableassembly=no

Lenke til kommentar

Kan denne være til hjelp? Fant den i første posten her?

http://folding.stanford.edu/English/WinSMPGuideMPICH

 

Har selv ikke prøvd smp, så er nok andre her inne som kan hjelpe deg bedre en det jeg kan.

War: Har du 2 kort i gtx 480 maskinen din, ett gpu3 og ett gpu2?

Da kan du ikke bruke -advmethods

 

spørsmålet: Can I use the -advmethods flag on my GTX 260 SP216 ? I am running a GTX 460 on my

main machine and the 260 on No2 beast, would it be ok and useful to make the 260 also

fold these advanced WU's?

Svaret: If GTX 260 and GTX 460 are in separate machines, then yes.

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=59&t=15935

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Lura:

Men kan ikke det være fordi hans spørsmål og svaret dreier seg om fermi + non-fermi i samme maskin?

 

ei57:

Stemmer, med løft mener jeg WUer som gir mer PPD.

Det som er mystisk er at GTX480 gir rundt 13800-13900 på de mindre WUene men også kun 14000PPD på de større. Ergo må det være noe muffens her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
så forklar litt enkelt takk :innocent:

Velkommen!

SMP er veldig enkelt i dag, du skal bruke denne guiden http://folding.stanf...ish/WinSMPGuide og informasjon om passkey her http://folding.stanf...ish/FAQ-passkey Last ned SMP2 client v.6.30 som du finner nederst på denne siden: http://folding.stanf...ownloadWinOther

 

Veldig enkelt forklart så gjør du slik:

1. Opprett en mappe som du kaller foreks. C:\FAH

2. Pakk ut filen du lastet ned i denne mappen som blir til en programfil som heter [email protected] Dette er et langt navn å huske så rename den til foreks. Fah6.exe hvis du bruker XP. Bruker du Win7 skal mappa hete C:\Users\username\FAH

3. Start programmet med med -configonly fra command slik: fah6 -configonly -smp

4. Legg inn navnet du vil bruke, passkey (som du skaffer deg her: http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py ) legg inn 37651 som teamnumber og velg big, pass på at ID blir unik for klienten hvis du kjører GPU klienter samtidig, la resten stå som default. Programmet avsluttes så.

 

Start det på nytt, nå ved at du oppretter en snarveg hvor du legger inn flg.:

 

fah6.exe -smp

 

Kjør dette til du har foldet 10 WU ferdig med passkey.

Endre så startlinjen til: fah6.exe -bigadv -smp 8

 

Slik: post-53451-1285489726,0568_thumb.jpg

 

Denne guiden http://folding.stanf...ish/WinSMPGuide sier i hovedsak akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...