Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring tilsier at bigadv er meget stabile. Har ikke opplevd krasj som jeg ikke må ta på egen kappe, med unntak av et strømbrudd på et litt uheldig tidspunkt. Problemet med bigadv oppstod for mange ved stop/restart og da når disse ble stoppet idet checkpoints ble skrevet. Ved restart gikk det da galt. Det kan enkelt unngås ved å stoppe klienten etter at cp er skrevet, filene ligger i work-katalogen.

 

Nå gikk det riktignok en 80+% ferdig i vasken for et par dager siden, men det skyldtes nok litt for frisk oc og en varm dag. Økte BCLK med 5 og justerte spenninger etter det, så får se om den fortsatt lever i kveld. Det blir neppe noe soloppvarming de første dagene, så det kan gå bra.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd kræsj som jeg ikke kunne ta på egen kappe. Men nå som native windowsklient har kommet for bigadv. blir det interessant å se om det er bedre å folde bigadv utenfor native linux.

 

De kræsjene jeg har opplevd pga. dårlig software var dog meget få, men nok til at man mister litt pust.

 

EDIT:

Ellers hadde jeg et tilfelle ift. CP som du nevner, derfor begynte jeg med ramdisk for CP den tiden bigadv fortsatt bruke ekstremt med tid på å skrive disse. Dette er jo også borte i den nye Windows klienten :).

 

Men jeg hadde 2 kræsj og korrupsjoner som ikke var relatert til noe slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det hadde vært ryddigere å linke til førsteposten her fremfor å lage en redigert blåkopi av vår førstepost. Men så lenge vi får mer oppmerksomhet rundt det og det rekrutterer til 37651 er det bra.

 

Du hadde jo bla. med noen egne seksjoner, så slik sett var det bra :). Send gjerne disse seksjonenen på PM til Xell som forslag til vår egen førstepost.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

-Alias-/Ei57,

Vi opplevde mye klur med bigadv i starten med WUer som kræsjet rundt 75-95% fullført også videre. Disse hendelsene har forsvunnet helt i det siste?

Jeg hadde en del krasj på en av riggene for noe tid tilbake, men det var nok ikke fordi bigadv var ustabil. Såvidt jeg husker ble ting i orden etter at jeg la tilbake en litt eldre oppdatering av bios. Dette kan jo være verdt å huske hvis man får uforståelige krasj. I mitt tilfelle ble big nektet å skrive til disken. Siden jeg hadde 4 like hovedkort sjekket jeg hvilke biosversjoner som kjørte stabilt og gjettet på at feilen lå i en buggete versjon. Ut over dette så har alle fire bare levert 100% stabilt under Windows.

Lenke til kommentar

Nå ble BCLK på 190 (x21) litt for mye for 930'n, så når jeg kom hjem etter jobb idag, stod PC'en klar for å logge inn. Nå ble ikke tapet mer enn en 3-4 timer nede, siden klienten fortsatte der den datt ut. Og det er slett ikke første gang at WU'en overlever en krasj, som med all sannsynlighet skyldes for lite suppe til CPU'en.

 

I Windows er fasen fra 100% til send nesten lik 0. Det tok jo opptil en time med "rett" format i Linux. Det samme gjelder de 5-6 minuttene det tok fra data var sendt til en fikk bekreftelse på at de faktisk var mottatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...