Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for 1366, virker som den klokker noe bedre enn 1156, pluss at du har muligheten til å dytte inn en 6-kjerner. Det er jo også nye CPU'er på gang og de er kanskje ikke kompatible med gamle brikkesett, slik at det kan være like godt å vente litt.

 

HK, Asus P6X58D-E

CPU, i7 930

CPU-kjøler, Corsair H50 eller annet non-stock

Ram, et eller annet 3*2 GB, 1600MHz, CL<9, avhengig av pris/spec i kjøpsøyeblikket.

GPU, billigste GeForce G21

PSU, Chieftec Nitro 450/500W

 

Prisgu(i)den ser ikke ut til å prosessere ønskelister idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg så kaksete at jeg aldri vil eie noe lavere en 1366 så det passer meg bra.

950 har samme w og samme pris så det friser nesten med den.

 

noen som har quad VS hexa PPD på big?

Fra 45nm til 32nm så de vil bruke like mye watt.

 

Med 2x hexa får man da 4+4+4 dvs 1 hel rigg spart med tanke på watt og innkjøp av hardware.

 

Sparer man 5-6-7-8K + strøm hele året i flere år så lønner det seg nesten med hexa.

Lenke til kommentar
Hva er minimums-specc for en brukbar big? cpu 930? 950?

 

Minimum er vel i7 860 for 1156 eller 920 for 1366. Men for å klare big innen tidsfristene så må man oveklokke, og derav velge en bedre kjøleløsning enn boxedvifta som følger med. Mitt forslag er flg.:

 

CPU i7 920 D0 uten kjøler og 6GB RAM med hastighet 1600MHz (min) kjøpes rimeligst hos it24, koster pr. i dag samlet for 2790 + frakt som rimeligst beløper seg til 39. it24 selger også i7 930 men da stiger prisen med 200.

 

Hovedkort Asus P6T SE egner seg utmerket og koster 1499 hos Abbo som også selger kjøleren Cooler Master Hyper N520 for 229. Frakt tilkommer med 118 som rimeligste alternativ. Samlet pris fra 2 butikker blir da 4785 inkl. frakt. Alle beløp er oppgitt i hele kroner. Dette opplegget lar seg overklokke til min 4GHz.

 

Skal man kjøpe alt fra en butikk, foreks Abbo ender det hele inkl. frakt på 5395 og da er man ikke garantert å få en D0 utgave av CPU. Abbo selger ikke OEM CPU så boxed er valgt.

 

Edit: Usikkerheten er at man slett ikke er er sikker på å alltid få bigadv, men i omkring halvparten av tilfellene ender opp med standard SMP. Da føles investeringen delvis mislykket og som at den ikke betaler seg. Dette burde Stanford sørge for ikke skjer. Jeg er selvsagt klar over at mange vil si at det viktigste selve foldingen, men slik blir det nå bare (les: føler man det) så lenge man deltar på et visst nivå.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det forstår ikke jeg heller i grunnen.

 

Fikk høre fra en som vil kjøpe dataen min, kanskje vil han kjøpe den i morgen eller i overmorgen, og jeg tror jeg skal droppe gaming-karrieren min, da jeg spiller lite. Så jeg velger dual cpu oppsett tenker jeg.

 

Da forventer jeg minst 30 K ppd.

 

Hvordan har foldingen gått hos dere i det siste? Jeg har bare fått kjipe oppgaver.

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet det første som War foreslo, men det ville vært fint om noen som faktsik har erfaring fra GPU-folding kunne knaste ned et utdrag for dette til guiden.

 

Også fint om forslag til endringer kan sendes på PM da enkeltposter i tråden fort kan glippe min opmerksomhet i travle perioder ;)

 

Gjorde også et forsøk til en liten kosmetisk endring da det ikke ser ut som om acronym-tagen liker anførselstegn. Skal se litt på det i løpet av uka.

Lenke til kommentar

Det er jo et stort emne som kan engasjere hvis det blir lagt fram på rette måten. Faren er at det fort blir kjedelig hvis man fokuserer for mye på sykdom , lidelser og død. Tror nok at den som skriver dette skal forsøke å belyse folding-miljøet mest, om maskinvare, nødvendig programvare og gjøre det hele litt spennende. Gjerne slik at de som sitter på kraftige gromme maskiner kan sette dem i seriøst arbeid og konkurrere mot likesinnede. Bilder og linker til interessante sider som viser miljøet er kanskje også lurt å ta med. Stikkord er kanskje lurt å starte med og så skrive ut fra disse.

Lenke til kommentar

Tror dere kanskje at mye av det som står i førsteposten her kunne dannet en god del av artikkelen?

 

EDIT: Kunne man kanskje ha tatt utgangspunkt i det som er laget av artikler ang. Folding@Home tidligere?

Bla. er det en ganske OK guide fra 2006 skrevet av Odd-Arne Ertzeid og Øystein Soteland her: http://www.hardware.no/artikler/folding-home/26221

 

Og noe fra 2004 her: http://www.hardware.no/artikler/folding-home_hardware_no_viser_muskler-/8637

 

Og på Wiki er det jo også en del informasjon selvfølgelig: http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home

 

Hadde kanskje gått an å pusset opp disse slik at de representerer dagens situasjon - kontra å finne opp hjulet på nytt, tenker jeg?

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

...men gjør til gjengjeld oss andre (iallefall meg) til statister på sine spesialfelt...

Min hensikt var alltid å inkludere lagdeltakere i førstetråden, noe jeg nevnte ved flere annledninger, og hvis noen følte det annerledes kan jeg bare beklage det. Som jeg også nevnte nylig var ikke førstetråden mitt arbeid, men akumulering av vårt arbeid Endret av Theo343
Lenke til kommentar
-verbosity 9 -advmethods

Ikke -gpu 0 -forcegpu nvidia_fermi

 

for å tvinge den til å hente gpu3-data?

Får 0,00PPd med den -ver linjen, men den kjører.

 

Port 8080 / 80 må være åpen for å folde, hva gjør man hvis den er stengt?

 

OT kan jeg ta 10K for denne?

Kunne ha foldet på 20 cpu, men ppd pr watt er vel jalla.

4 øverste har magnetbåndlagring.

Alt er sun, dvs egne kontakter osv.

2x 16A 3fas.

post-64596-1285097924,356_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...