Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo det jeg snakker om og har snakket om mange ganger i tråden siste året.

 

Wheelman (fast skribent for hw.no) har tatt kontakt med oss flere ganger om å skrive en ny og oppdatert artikkel hvor han ønsker hjelp fra flere av oss for å lage en så god og korrekt artikkel som mulig. Hvorpå jeg har tatt opp dette i tråden uten at noen melder seg.

 

Hvis du søker på "artikkel" i søkefeltet for tråden eller søker på "wheelman" vil du finne disse postene siste året.

 

Åja - vi leser particularly dine svar... :thumbup:

Det virker ikke slik. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Åja, nei det har jeg ikke vært klar over - sorry...:-)

På tide å droppe denne barnslige holdningen nå kanskje?

 

Forøvrig, ikke relatert til disse innspillene, så tar jeg kontakt med en moderator for å få tråden og førstepost overført til -alias-, som en av de mest engasjerte menneskene i dette laget (samt en god del andre). Deretter kan dere evt. holde en avstemning om aktuelle kandidater.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men pokker da Theo - har du stått opp med feil fot idag eller? Jeg har da ikke skrevet noe som er barnslig i det hele tatt! Da har du misforstått meg skikkelig.

Jeg sier at jeg var ikke klar over at Wheelman har blitt forespurt dette mange ganger. Jeg har ikke lest samtlige poster i denne 553 siders posten vet du.

 

EDIT: Og jeg sa til og med "sorry" for at jeg ikke forstod at du hadde kontaktet Wheelman.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Det er nok bare et klassisk tilfelle av komunikative missforståelser på internett hvor ting kan leses annereldes enn det er ment å fremstå :) Ser ikke det som alvorlig Rayline og jeg forsøkte bare å informere deg om hvorfor jeg skrev som jeg skrev.

 

Det har forøvrig ingen relevans til at jeg ønsker å overlevere stafettpinnen til -alias-. Det er rett og slett fordi jeg over lang tid har vært imponert over hans vedvarende engasjement og glød for laget og har tillitt til at han vil føre førsteposten, tråden og laget videre i god inspirerende stand, noe jeg selv ikke har ressurser til lenger.

 

Jeg har skrevet en post til moderator om at det gjøres, så kan dere evt. ta en avstemning i etterkant om det ikke er ønskelig for -alias- el. :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

OK, no offense taken.

 

Da foreslår jeg følgende:

1. Jeg retter en forespørsel til en av hw's faste artikkelskrivere om de kan gjøre en artikkel på forsiden. (Forespørsel utført 15.10.2010)

2. Jeg gjør en forespørsel til en adm. på hw om det lar seg gjøre å sammenligne Stanfords liste over hw- foldere med en liste over hw's brukere basert på sammenligning av nick. Og om det, basert på dette sammenligningsresultatet, lar seg gjøre å sende en oppmuntrings-PM til gamle foldere om å gjenoppta foldingen.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Er dette rett? Fungerer her iallefall.

2 forskjellige nedlasninger gpu3 osv.

 

I console når man setter opp og man kommer til Additional client parameters []? så skriver man det slik:

For nVidia 2xx serien

Additional client parameters []?-forcegpu nvidia_g80

Om man har flere gpuer i samme rigg så skriv

Additional client parameters []?-gpu 0 -forcegpu nvidia_g80

For å så øke nullen til 1,2,3 osv for hver install

 

Og på nVidia 4xx serien med en gpu

Additional client parameters []?-forcegpu nvidia_fermi

Med 2 eller flere gpuer

Additional client parameters []?-gpu 0 -forcegpu nvidia_fermi

For å så øke nullen til 1,2,3 osv for hver install

post-64596-1284565735,964_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det har forøvrig ingen relevans til at jeg ønsker å overlevere stafettpinnen til -alias-.

 

Jeg har skrevet en post til moderator om at det gjøres, så kan dere evt. ta en avstemning i etterkant om det ikke er ønskelig for -alias- el. :).

 

Theo nå skvatt jeg litt i stolen her. Vel er jeg engasjert, men derfra til å ta over førsteposten er et langt steg for meg. For det første så når jeg deg ikke til knærne med hensyn til å forstå de datarelaterte problemene omkring problematikken software til folding, og maskinvare spesielt. Jeg setter pris på at du foreslår meg, men vil høfligst få lov til å takke nei av private årsaker som jeg ikke har lyst til å komme nærmere inn på. Jeg vil innstendig oppfordre deg til å fortsette som eier av førsteposten siden jeg ikke kan tenke meg noen med bedre innsikt i alt omkring folding enn nettopp deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager den -alias-, var vel heller et håp fra min side. Var ikke hensikten på tvinge deg inn i det :)

Jeg forstår godt hva du mener og er årsaken til at jeg må trekke meg ut fordi jeg synes førstepost fortjener et større engasjement enn jeg har vært i stand til siste halvår samt at jeg nok vil få enda mindre tid og energi fremover.

 

Hvis noen føler for å ta over, post gjerne her, så kan jeg evt. lage en avstemning/poll for å få en demokratisk prosess. Jeg trekker meg ikke ut av laget og kommer til å folde igjen utover vinteren og delta i tråden.

Det er mange kandidater på ønskelisten fra min side her.

 

War:

Absolutt.

 

EDIT:

Dette er ikke en beslutning jeg bestemte meg for her og nå, men noe jeg har vurdert siden omtrentlig mars i år og nå kom jeg til punktet hvor beslutningen må tas og er tatt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mye "festlig" lesing her di siste sidene ;)

 

Når det gjelder antall aktive foldere i gruppa: det tallet går opp og ned og ser til tider svært nitrist ut. Men det har en logisk forklaring at tallet er så lavt: hver gang noen starter en klient og kjører config så blir det laget en bruker på lista dersom valgt brukernavn+gruppe ikke eksisterer. Med andre ord vill alle typos føre til en unik bruker som i neste omgang er inaktiv. Det sagt, vi bør selvsagt prøve å holde så mange som mulig aktive, men det tallet i statestikken kommer alltid til å være stygt.

 

Førsteposten: Jeg mener at alle som er aktive i denne tråden har ansvar for at førsteposten inneholder så mye som mulig og så korrekt som mulig informasjon for nye foldere (og gamle) jo bedre førsteposten er jo enklere er det å henvise til førsteposten i stede for å gjenta ting i det uendelige i tråden. Det er mye lettere for oss å finne tilbake til ting også i stede for å måtte endevende tråden hver gang man "husker noe som ble nevnt". Selvom det er Theo som har tilgnag til å editere posten så bør vi ikke sitte å vente på at han skal samle informasjon i fra tråden og oppdatere. Detaljkunskapen er her spredt over mange brukere, og som Theo sa; han venter på at noen skal lage utkast over noe de ser bør rettes opp og si "hei dette bør legges til" eller "dette bør erstatte det avsnittet". Theo er såppas aktiv her at jeg ser ikke noen grunn til at andre skal overta ansvaret for førsteposten, men han behøver jo ikke ha eneansvaret for innholdet. Så hvis du vet om noe som er feil eller utdatert så kom heller med oppdatering i stede for å vente på at noen andre skal gjøre det ;)

 

Artikkel: alltid et flott tiltak som stort sett alltid gir en boost på nye brukere (og en del som kommer tilbake). Desverre har disse artikkelene kommet sent på vinteren eller tidlig på våren og da går det ikke lenge før man ser frafallet som er et rasultat av sommer/ferie så det hadde fært fint å fått til noe som dro opp aktive brukere litt nå, tidlig på høsten. Føler også at det oft har vært fokus på internkonkuranse som kan skremme vekk mange potensielle inaktive bidragsytere. Standford og PANDE Goup har behov for at ikke alle er betatestere. Det er tross alt resultatene av foldinga de primært er ute etter, ikke å utvikle selve foldeprogrammet. Kanksje bør flere i tråden her få innsyn på artikkelutkastet før det postes i stede for at man skal kommentere det i etterkant. Ellers vil jo alltids en god og oppdatert førstepost være en god utfylling til en mindere artikkel. Førsteposten har tross alt vært mer oppdatert det siste året ensiden starten av tråden/gruppa.

Lenke til kommentar
Føler også at det oft har vært fokus på internkonkuranse som kan skremme vekk mange potensielle inaktive bidragsytere. Standford og PANDE Goup har behov for at ikke alle er betatestere.
Veldig enig. Det er ikke poengene som må være i fokus, heller aktive deltakere :) Men det har jo lett for å bli et poengjag siden Stanford har lagt opp til det og belønner noe type aktivitet vesentlig mer enn annen.

 

War kom med en sak jeg skal se å få inkludert i førstepost uansett, samt at vi har fortsatt utfordringer med forumet etter oppgraderingen og bugs som ennå ikke er fikset som gjør at førstposten nok også må bygges om enkelte steder.

 

På den annen side når det gjelder førstepost og hvem som står som forfatter så har jeg nok ikke noe annet valg enn å trekke meg ut av den, av helt andre årsaker enn (som alias) jeg ønsker å gå inn på her. Men takker uansett Xell.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote>

LasseAndreK skrev (2002-09-26 22:51):

Tenker du deg i det hele tatt om før du sender posten?

 

</FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

tydeligvis ikke.

Hvis det var en kreativ spøk til meg så har jeg tenkt meg om før jeg ber andre ta over førsteposten ja ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...