oldboy Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det er en bra guide i førsteposten, sjekk der Lenke til kommentar
larsere Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Har lest førstepost, men kunne jo være noen nye(beta) klienter som gav bedre ytelse Hvordan er det med ATI til folding egentlig? Vet at nVidia stort sett ligger et hestehode forran, men 58** burde jo klare litt Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 1 posten trenger en real oppdatering når han får tid til dette. Med tanke på nvidia-modeller og at man slipper dummy/flere skjermer i win 7 med nyeste spill-drivere om man setter rett attributt osv. Dvs folde med nyeste drivere som man ville hatt på spillmaskinen sin. Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Da har jeg lagd en folding tråd på itavisen.no, med info hentet fra " Theo343" sin guide, Og andre steder, håper dette er O.K for å skaffe flere Foldere til laget våres. Ingenting er copy-Paste btw , 1200 og noe ord er stress Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Spørs om det ikke burde ha gått en melding til alle folding-brukerne som er brukere her på hw.no også. Medlemslisten var jo 2500, og nå er det 10% av de som folder. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 HD5870 kortene er solgt og GTX480 er allerede kjøpt og betalt. Skal bli godt å få litt folding varme på hjemmekontoret igjen nå som høstkulda begynner å bli merkbar. Hvordan går det med foldingen på GTX480? Litt spent på hva kortet gir av PPD i praksis. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Da har jeg lagd en folding tråd på itavisen.no, med info hentet fra " Theo343" sin guide, Og andre steder, håper dette er Veldig fint initiativ, blir spennende å se om vi merker respons i øket produksjon. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) 1 posten trenger en real oppdatering når han får tid til dette. Med tanke på nvidia-modeller og at man slipper dummy/flere skjermer i win 7 med nyeste spill-drivere om man setter rett attributt osv. Dvs folde med nyeste drivere som man ville hatt på spillmaskinen sin. Jeg er 100% klar for å få inn noen oppdateringer. Skriv gjerne utkast så vil jeg legge det inn. Alias: Fikk det inn i går og har vært opptatt med å optimalisere filmavspilling mot 50"eren som er det jeg bruker maskinen mest til. Så blir det litt spilltesting og så kommer F@H Spørs om det ikke burde ha gått en melding til alle folding-brukerne som er brukere her på hw.no også. Medlemslisten var jo 2500, og nå er det 10% av de som folder. Hvordan sender vi en slik melding? Klementino: Flott tiltak Og førstepost er ikke bare mitt arbeid men en akumulasjon av hva alle i tråden bidrar med Endret 15. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Nei, det måtte jo ha blitt å sende en PM til alle som er på foldinglisten. Manuelt arbeid som tar en god del tid, men jeg ser ikke hvordan man kan automatisere en slik melding, så manuelt er vel eneste opsjon. EDIT: Alternativt kunne man jo be pent om at hw.no lagde en oppfølgings-/(oppmuntrings)-artikkel på forsiden. Der kunne man jo fokusert på å anmode alle gamle foldere til å starte foldingen igjen fordi dette også er av stor vitenskapelig betydning, samt at det er litt prestisje at hw- gjengen går foran som et godt eksempel. Endret 15. september 2010 av Rayline TWB Lenke til kommentar
larsere Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Det burde ikke være noe problem å sende en PM til alle på en liste. Spør en admin Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Dere mener at en admin på stanford tar på seg å sende mail til alle våre registrerte lagdeltakere? Jeg kan altids forhøre meg hvorvidt de har slike muligheter eller i hele tatt tar det på seg. Jeg har heller ikke sett noen gode gammeldagse type mailliste funksjonaliteter for f@h lag. EDIT: Det er mulig dere ser noe jeg ikke ser, men hvor finner man PM muligheter eller e-post til alle registrerte lagdeltakere på stanford? Altså tenker på at de som foreslår dette må ha sett noe? Endret 15. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Nei, vi mener vel en admin på forumet her. Og altså en PM til alle som er registrert på hw.no. De fleste på foldelista er jo brukere her på forumet. Endret 15. september 2010 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Ah da missforsto jeg. Dere vil at vi skal høre om diskusjon.no kan sende en mail eller pm til alle på forumet om dette folding laget. Noen som påtar seg å stille spørsmålet? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Ja, ikke alle på hw.forumet, men alle de på foldinglista som også er registrert her på hw.no - av den grunn at de fleste på foldinglista også er registrerte brukere her på hw.no. Jeg kan godt spørre jeg, men hvem skal jeg spørre? Endret 15. september 2010 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Ok, men da må noen gå igjennom 2678 medlemmer som er registrert på vårt folding@home lag hos stanford, sjekke om det finnes et identisk nick her på diskusjon.no og så sende hver av dem en melding via en e-post liste man lager eller via PM funksjonen evt. via en admin som kan lage en slags pm-liste. Nå er det veldig få som har identisk nick her og der og man vet ikke om de lenger er aktive her eller om e-post er gjeldende lenger. Det var denne biten jeg ikke helt så for meg. Hvem som er admins og moderatorer for diskusjon.no finner man på en eller annen informasjonsside her på diskusjon.no tenker jeg Endret 15. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Tillater meg å tvile på at det kan lages et filter som automatisk velger kun de som har bedrevet folding. Dermed blir det nok mye manuell jobbing med å lage en slik liste først. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Da ser du poenget mitt -alias-, men for all del slå dere løs hehe. Ellers setter jeg også stor pris på at man lager utkast til informasjon man ønsker i førstepost. Endret 15. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Hva med oppdatert forside, så egen artikkel? Hvordan man renskriver det er ikke min sterkeste siden men infoen som må med er: Man dropper å nevne spesielle drivere/cuda/dummy Alt som vanlig + bruk nyeste driver og i rett sted skriver inn -gpu 0 -forcegpu nvidia_g80 i consolevarianten hvor man bytter til 0,1,2,3 på -gpu xfor hver innstallasjon om man har flere gpuer. + at 480 osv har en egen ting gpu3 beta opplegget. •nVidia 2xx serie: -forcegpu nvidia_g80 •nVidia 4xx serie: -forcegpu nvidia_fermi Endret 15. september 2010 av War Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Jeg ser jo av foldinglista som f.eks. alias har i signaturfeltet sitt at mange foldere har brukt samme nick hos Stanford som de har brukt på hw.no. Tenker at adm. her på hw har en liste som viser registrerte nick. Da kan det vel ikke være en stor jobb å lage en sammenligning av de to listene, og kjøre en forespørsel som er slik at der to nick er like i begge listene, så kan disse merkes eller legges ut i en ny liste. Alle de som da er på den nykreerte listen kan få en PM. Og de kan jo legges opp slik at der to nick er 90 eller 95% like, så legges de over i en ny liste. Det er jo noen brukere som har endret èn eller to bokstaver i nicket på Stanford ift. opprinnelig nick på hw.no. Eller de har endret oppsettet av nicket litt, men ikke mer enn at man kan greit se at det faktisk er samme bruker allikevel. En sammenligningsfunksjon i en Excel- liste er jo noe av det letteste man kan utføre. Endret 15. september 2010 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Hva med oppdatert forside, så egen artikkel? Jeg oppdaterer gjerne, kom med noen utkast til det du vil ha oppdatert. Og når det gjelder artikkel har jeg tatt opp det mange ganger her uten at noen melder seg Rayline: Da delegerer jeg det "e-pos" prosjektet til deg, virker som du har godt oversikt over den biten. Endret 15. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå