Kokosen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da skjer det noe galt igjen Jeg kan starte 1 stk Bigadv, og da går jeg rett opp i 10 K på den kjernen, men jeg kan ikke starte Flere av den, selv om jeg har flere cpu klienter, eller skal jeg kun ha en på cpu? Det kommer nemlig opp "Hung" og ppd droppes ned til 2k Noen tips om hva som er galt? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Du kan bare kjøre en bigadv. Har du passkey og kjørt 10 ordinære SMP først? Det er nødvendig for å få bonus, som utgjør mesteparten av poengene. Edit: trådløst tastatur er no dritt når batteriene ikke er helt på topp. Endret 6. september 2010 av ei57 Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 ja jeg har passkey og tror jeg har kjørt 10 stk smp, får kun la 1 stk stå på i ett par dager da Takker for svaret ! Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Du ser med en gang om du får bonus eller ikke - det er litt forskjell på 8955 eller 60k+ poeng, avhengig av WU og frekvens på CPU. Edit. For ordens skyld vises FahCore_A3 kun som en prosess i oppgavebehandling, men den tar den kraften den kan fra CPU'en. Tidligere versjoner av FahCore ble vist som en prosess/kjerne. Endret 6. september 2010 av ei57 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 ja jeg har passkey og tror jeg har kjørt 10 stk smp, får kun la 1 stk stå på i ett par dager da En bigadv tar 2 dager + noen timer å kjøre med unntak av P2684 som gjerne tar 3,5 dager. (dager = døgn) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Og hvis bigadv blir for tungt og tidkrevende å kjøre er vanlig SMP neste trinn ned på stigen. Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 joa forstår at det tar lang tid, men min henger seg hele tiden. Så den kommer ingen vei. Er det fordi jeg kjører 2 skjermkort samtidlig? ( ati 5770 ) Lenke til kommentar
War Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 big + gpu? Velg en av de. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Slå av GPU'ene og kjør bare bigadv. De stakkars poengene du får ut av to ATI-kort taper du mange ganger på bigadv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hm, jeg har 1stk GTX 275 i stasjonærmaskinen. Problemet er støy, ettersom denne står i stuen, Hjemmeserveren lager allerede et svakt konstant sus, men stasjonærmaskinen bråker en god del mer, dessverre. Ser ikke for meg at den kommer til å stå på noe særlig av den grunn. Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 da jobber i7èn seg fremover, med en fart på 23 K ppd Vurderer om jeg burde kjøpe et hovedkort + strømforsyning + ram til en i3 540 som ligger her. Eller kjøpe ett gtx 465, for å sette det i en gammel data. Hva tenker dere? Kjøper jeg gtx 465 så får jeg høyere ppd, men kjøper jeg tingene til i3èn så får jeg bedre fremtidlige oppgraderingsmuligheter Vanskelig siturasjon. God natt! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Vil heller anbefale deg ett gtx 460. De støyer lite og bruker mindre strøm. Har selv 2. Lenke til kommentar
Kokosen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 joa, men når gtx 465 er like dyrt, og noen gtx 465 er egentlig gtx 470, som man kun må bios-flashe, så kan jeg være heldig å få ett kort som kan flashes. Men så er det dumt med høyt strømforbruk også da, blir så varmt på rommet, og prisen på strøm skal jo gå oppover fremover, pga 17% mindre vann enn normalt i vann-resevoarene. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hva med 8-16? Jo, men jeg har inntrykk at av disse oppgavene man får tilsendt helst skal løses ganske raskt hvis man vil ha bonus. Sånn var det i hvert fall da jeg foldet med min heftige P4. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det er bare SMP som kan få bonus. GPU har du alltid minst et par dager på å gjøre ferdig og WU'ene tar sjelden mer enn et par timer på en gts 250. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Det her er cuda, men får spasmer av tanken på 150K PPD i ett kabinett. Med U1 snakker vi 2,7mill PPD i ett rackskap. Hvor får disse selskapene som jobber med cuda de flotte kabinettene fra? Må ha neonlys og blinkende vifter til 7K for å skaffe 10slot på vanlig vis. Endret 7. september 2010 av War Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Rått! Men vi snakker vel 6-siffret prislapp? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ja, - Hver av de maskinene med 8 kort koster nok et 6-sifret beløp - Det samme gjør nok den årlige strømregningen for maskinene - Kjøleanlegget er nok "bare" 5-sifret og det er nok den årlige strømregninga for det også. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hvordan er GTX 480 å folde med? Sitter å vurderer å kjøpe noen brukte til 2650,-. Er det verdt å gå for dem fremfor GTX 460? Endret 7. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå