Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bigadv under Windows var ikke enkelt siden det kun er prosjekt 2684 som gjelder. Fra forumet ser jeg at Core i7-920 bør kjøre med minimum hastighet 3.8GHz for å klare bonusen. Dette er ikke min erfaring siden jeg klarer bonus med 3.5GHz med god margin. Som regel er den ferdig 5 - 6 timer før deadline.

Har null erfaring med bigadv under Windows (nekter å betale M$-skatt) og har latt riggene ta sommerferie i påvente av en Linux-fix. 3.8 GHz for å nå deadline er som du har erfart tull - tipper grensa ligger et sted mellom 3.2 og 3.4. Ingen grunn til at i7 920 skal yte dårligere enn i7 860, som står oppført med 3.36 GHz. I tillegg kan ram-settings påvirke resultatet noe. Ved høyere minnefrekvens på A2, er min erfaring at minnebruken økte og rundetidene gikk noe ned.

Du sier at 1 av 4 laster ned 2684 og at oppsett er identisk. Jeg ville sjekket at pass key og resten av config virkelig er identisk. Det kan jo også hende at du har advmethods på de 3 andre, husker at det utelukket bigadv før, men mulig det har endret seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker klipp og lim så det burde være identisk, men jeg skal dobbelsjekke det i morgen.

Edit: Sjekket og alle er identisk satt opp så det er nok tilfeldigheter som rår her. En ting som går igjen og ikke er tilfeldig er at serveren på ip 171.67.108.22 alltid gir bigadv WU. Eksisterer det noen måte å be om denne serveren på?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Endelig tilbake med litt folding for Team HW.no :-)

Er vel nesten ett år siden sist jeg hadde maskinen min stående konstant i arbeid for laget.

Nå er jeg tilbake, og har et par spørsmål;

- Kjører i7-860 samt 2x480 i SLI.

- Har installlert "Fermi"-utgaven av F@H og kjører 1x av denne på maskinen nå.

Hva bør jeg gjøre for å få ut maks av de to kortene jeg har + CPU ?

Kjører Windows 7 x64. Har luftkjøling pr dags dato, men går snart over til vannkjøling for å hente ut enda mer effekt...:D

Lenke til kommentar

Du burde kjøre på gpu x2 alene og ikke cpu.

Du må vel disable sli for å folde på 2?

Kan du utvide skrivebordet? /2 skjermer/dummy?

Med cpu på gpu rigger får jeg bare hakkere og ustabil gpu folding og like mye ppd om jeg dropper cpu.

Det er ingenting i forhold til 30k fra kortene heller, mer strøm for de 400-1000 ppd du ville fått fra cpu siden du skal bruke gpu pg ikke kan kjøre big.

Kan du utvide så du ser 2 skjermer så er det jo bare til å disable sli i software, bruen kan være på iallefall på 295.

Så setter du opp en til med annen ID bare 1-16

Endret av War
Lenke til kommentar

Edit: Sjekket og alle er identisk satt opp så det er nok tilfeldigheter som rår her. En ting som går igjen og ikke er tilfeldig er at serveren på ip 171.67.108.22 alltid gir bigadv WU. Eksisterer det noen måte å be om denne serveren på?

Ikke det jeg vet, men om det kan være en trøst, så har det vært noe krøll på linjene hos Stanford i det siste. Problemene har bl.a. berørt bigadv-serveren.

oceana: For max ppd, kjør 2xGPU-klienter og en SMP-klient, der du benytter -smp x, der x er de kjernene GPU-klientene ikke trenger. Da bør du ha ca 40k ppd.

Lenke til kommentar

Hvilken ppd får dere på cpu som har flere gpu kort å styre med?

Jeg bruker da 100W mer for 250 600 250 700 , 1-2k PPD

Men da synker PPD på gpu også med 2-300 pr core så det lønner seg ikke på min maskin.

Har prøvd 1-2 cores også uten hell.

Skal prøve 1 core nå for å se, blir det 250 ppd er det neppe verdt watten.

Lenke til kommentar

Du burde kjøre på gpu x2 alene og ikke cpu.

Du må vel disable sli for å folde på 2?

Kan du utvide skrivebordet? /2 skjermer/dummy?

Kan du utvide så du ser 2 skjermer så er det jo bare til å disable sli i software, bruen kan være på iallefall på 295.

Så setter du opp en til med annen ID bare 1-16

Hm, så for å utnytte begge kjerner maksimalt så kjører man 2 instanser. Klarer ikke F@H å utnytte SLI-kapasiteten? Kjedelig å måtte enable/disable SLI hver gang man skal folde, jeg vil helst bare kjøre det som en bakgrunnsservice som står og jobber når jeg ikke bruker maskinen.....Kjører 2 skjermer ja, har sett den dummy-greia, men det blir liksom for mye tiltak å mygle med for å folde...SÅ entusiastisk er jeg ikke enda... ;)

Lenke til kommentar

SLi er ingen "kapasitet" men et system utviklet for at spillgrafikk skal kunne kjøres over flere kort. Ergo er SLi på ingen måte direkte overførbart til GPGPU baserte applikasjoner.

Men hvem vet, kanskje CUDA etterhvert får støtte for SLi, men det er heller tvilsomt da de ikke har noe behov for det siden CUDA fint kan kjøre på utallige GPUer allerede.

Jeg sier som jeg alltid har gjort. DualGpu Folding er ikke for alle, så om det å disable SLi (spillfunksjon) er for plagsomt kan det virke som spill er såpass viktig at DualGpu folding ikke er for deg.

Å drive med folding generelt krever entusiasme og engasjement for prosjektet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvilken ppd får dere på cpu som har flere gpu kort å styre med?

PPD på CPU synker 10 - 12% hvis jeg kjører bigadv sammen med 2 stk. GPU. Med en GPU og bigadv er det lite forskjell. Ved standard SMP er tapet ubetydelig, selv med 4 x GPU. 100 Watt pr. GTS 250 stemmer bra. På GPU har jeg ingen reduksjon selv om jeg folder 100% på CPU.

Lenke til kommentar
Ikke det jeg vet, men om det kan være en trøst, så har det vært noe krøll på linjene hos Stanford i det siste. Problemene har bl.a. berørt bigadv-serveren.

Det merket jeg ja, fikk en annen server 2 ganger etter hverandre før godserveren og bigadv var tilbake igjen. Nå utgjør ikke bigadv under Windows den store forskjellen lenger, kanskje 2 - 6K PPD, men produksjonen varierer veldig på standard SMP klientene, fra 10 til 15K PPD.

Har nå endelig fått ordnet kjølingen på i7-920 nr. 4 og fikk øket produksjonen med 7 - 8K PPD på denne. Hadde først en boxed intelkjøler og klarte bare å kjøre med 2.4GHz under full folding på grunn av temperaturen. Fikk ny kjøler i hus nå i kveld, og nå kjører den på 3.6GHz som er det normale. Blir spennende å se om bigadv dukker opp på denne.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

GTX 460 skal gi 9-10k ppd stock (shader 1350). Leste en test igår på Guru3d, der de klokket flere kort slik at shaderklokka var over 1700. Da snakker vi nærmere 12k ppd - spørsmålet er om de tåler å folde med den oc'en.

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-460-review

Ser ut som Asus directCU, Evga, Gigabyte, MSI og Palit kan være gode kandidater. Det er alle fabrikkoverklokkede kort, men prisen ligger ikke langt over standardkortene. Siden prisguiden ikke lenger er hva den var, har jeg linket et frisøk på abbo.no, som tilbyr et relativt godt utvalg.

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vareliste&frisok=gtx+460

Lenke til kommentar

Ram har ikke hatt noen betydning før, men spørsmålet er luftet på foldingforumet, og jeg kunne ikke se at det har det nå heller. Nå er imidlertid ikke prisforskjellen allverden på enkelte av modellene, og der prisen for 1GB kortene er mindre enn kr 100 høyere, ville jeg kanskje valgt den. De drar riktignok 10W mer, men har kanskje noe høyere annenhåndsverdi.

Lenke til kommentar

GF104 er veldig gode kjøp generelt sett, jeg er dog spent på flere GF104 baserte produkter utover sommer/høsten. Håper bla. på et GF104 basert GTX 475.

Notert ang GPU3, vært på ferie noen uker nå :) Har PPD blitt noe bedre på GTX 480 nå som klienten er ute av beta?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...