knopflerbruce Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det er enda beta, la inn alle filene på nytt, nå ligger den på 14200 - 14500 uklokket. Det er nok der den vil ligge til de evt revurderer poengene. Mitt 295 evga som ble ødelagt ble erstattet med 1,00 STK 576173 XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB -Demo Litt dumt med tanke på garantien da, går det istykker igjen har jeg bare kompletts garanti og ikke 10år ol. NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler, manual, + + mangler!!!) Dvs fabrikk har sendt nytt i erstattning en gang og kunde avbrutt handel, eller at kunde har sendt inn etter å ha brukt det en stund uten kabler ol. Det lukter garanti-innsending og ikke angring. Blir spennende. Det var siste 295 komplett eier, lurer på hva de ville ha levert om de ikke hadde ett igjen. ---------------------------------------------------------- Hovedkortet mitt døde, også kjøpt hos netshop. De sier kortet mitt har 3 års garanti og nekter å ta imot det. Kan noen sjekke nummeret for meg? P/N 122-ck-nf68-A1 Serienummer: 7072681412647 EVGA Så er det rett? Isåfall kaster jeg det. Det er vel lovverket som gjelder, mao om varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, så er det 5 års reklamasjonsrett - noe jeg tror det er på det aller meste av datautstyr. Selv om bruksverdien er forringet etter 2 år pga teknologisk utvikling så ville ikke jeg sagt det er urimelig å forvente at en datamaskin skal holde 3-5 år. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Netshop sier dette: Hei. Siden hovedkortet er utenfor EVGA sin garanti på 3 år, må vi dessverre avslå denne retursøknaden. Så siden jeg har "livstid" eller hva evga sier, så må jeg sende det til dem da. 700 i frakt. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Netshop sier dette: Hei. Siden hovedkortet er utenfor EVGA sin garanti på 3 år, må vi dessverre avslå denne retursøknaden. Så siden jeg har "livstid" eller hva evga sier, så må jeg sende det til dem da. 700 i frakt. Du kan skrive tilbake. Siden det norske lovverket sier 5 års reklamasjon på forbruker elektronikk solgt i norge så krever jeg et nytt eller reparert kort. Uavhengig av hva evga sier. Edit : nekter de. Så er det bare å samle sammen mail'ene dine med dem og sende alt til forbrukerrådet. Netshop kommer til å tape den saken der så det synger etter. De kan ikke belage seg på hva en utenlandsk produsent sier om garanti. Garanti er ikke lovfestet. Om netshop velger å selge et produkt i Norge som ikke vil dekke 5års reklamasjon må de ta de sakene som kommer utenfor på sin egen kappe. Akkurat som alle importørene/leverandører av Apple produkter må gjøre. Endret 29. juni 2010 av Revox Lenke til kommentar
War Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Reklamasjonsretten gjelder kun fabrikasjonsfeil. Garanti omfatter normalt også slitasjeskader, men merk at det kan regnes som fabrikasjonsfeil om produktet har fått betydelig mer slitasjeskader enn normalt innen en viss tidsperiode og en viss brukstid. Verken reklamasjonsrett eller garanti dekker retting av feil som kunden har skyld i. Hovedkortet står i server-rack, urørt av menneskehånd i 3 år og feiler ut av det blå. Her er det kanskje kondensatorer ol som har røket, er vel ikke feil som kunden har skyld i? Er lei Netshop nå, de sender meg et skjermkort som er tukklet med, mangler adaptere og spillkode og er 70C idle. Så nekter de å bytte det pga jeg prøvde å stramme skruene da kjøleren spriker på ene siden ( som ga merker i skruelakken ) Så nekter de å ta imot hovedkortet mitt som plutselig døde. De siste 2 ukene har jeg sendt ett 295, i dvd brenner 1 hhd og en 8800gtx til komplett. ALLE disse varene har de byttet ut med noe som fungerer uten noe krøll mens netshop lager krøll i hver eneste sak. Alt døde ikke på en gang, men er samlett opp etter hvert. Har noen en PS3 her som de folder på? Jeg må ta den ut av stua, viften lager ikke blåselyd, men dur-lyd. Samme lyden man hører om man sier n-nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Den durer så høyt at hunden ikke får sove om natta, den legger seg så langt unna som den kan de nettene den folder. Med 1500PPD er det nesten ikke verdt det heller. Jeg fikk tilbake 9800gx2 av netshop, 100kr i oppkrav. Skruene ser helt fine ut, god som ny. Ingen grunn til å ikke gi meg ny. Prøvde kortet igjen i et nytt DFI-hovedkort, hovedkortet vil ikke en gang boote (pip) med det kortet i, tar jeg det ut booter det med en gang og viser bilde ( på det andre skjermkortet). Nå må jeg sende kortet til Asus i Asia så skal de åpne det og bekrefte at jeg ikke har tukklet med kortet, så skal se sende det i oppkrav igjen så skal jeg med brevet sende det til Netshop igjen. Da snakker vi 2-3k i frakt totalt for et 2k-skjermkort. Siden de henger seg opp i skruemerker, hva med de som setter på vannkjøling? Og hvor returavdelingen sier at org kjøler må skrues på før de sender inn osv. Er dette bare noen få kort som har garanti selv om man tar av kjøleren? Nå har ikke jeg demontert, men de kan ikke klage på merker på skruene på hardware som tilater dette. Det pleier å være et klistremerke man må bryte da, for eks over en skrue. Endret 30. juni 2010 av War Lenke til kommentar
Revox Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Reklamasjonsretten gjelder kun fabrikasjonsfeil. Garanti omfatter normalt også slitasjeskader, men merk at det kan regnes som fabrikasjonsfeil om produktet har fått betydelig mer slitasjeskader enn normalt innen en viss tidsperiode og en viss brukstid. Verken reklamasjonsrett eller garanti dekker retting av feil som kunden har skyld i. Hovedkortet står i server-rack, urørt av menneskehånd i 3 år og feiler ut av det blå. Her er det kanskje kondensatorer ol som har røket, er vel ikke feil som kunden har skyld i? Er lei Netshop nå, de sender meg et skjermkort som er tukklet med, mangler adaptere og spillkode og er 70C idle. Så nekter de å bytte det pga jeg prøvde å stramme skruene da kjøleren spriker på ene siden ( som ga merker i skruelakken ) Så nekter de å ta imot hovedkortet mitt som plutselig døde. De siste 2 ukene har jeg sendt ett 295, i dvd brenner 1 hhd og en 8800gtx til komplett. ALLE disse varene har de byttet ut med noe som fungerer uten noe krøll mens netshop lager krøll i hver eneste sak. Alt døde ikke på en gang, men er samlett opp etter hvert. Har noen en PS3 her som de folder på? Jeg må ta den ut av stua, viften lager ikke blåselyd, men dur-lyd. Samme lyden man hører om man sier n-nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Den durer så høyt at hunden ikke får sove om natta, den legger seg så langt unna som den kan de nettene den folder. Med 1500PPD er det nesten ikke verdt det heller. Jeg fikk tilbake 9800gx2 av netshop, 100kr i oppkrav. Skruene ser helt fine ut, god som ny. Ingen grunn til å ikke gi meg ny. Prøvde kortet igjen i et nytt DFI-hovedkort, hovedkortet vil ikke en gang boote (pip) med det kortet i, tar jeg det ut booter det med en gang og viser bilde ( på det andre skjermkortet). Nå må jeg sende kortet til Asus i Asia så skal de åpne det og bekrefte at jeg ikke har tukklet med kortet, så skal se sende det i oppkrav igjen så skal jeg med brevet sende det til Netshop igjen. Da snakker vi 2-3k i frakt totalt for et 2k-skjermkort. Siden de henger seg opp i skruemerker, hva med de som setter på vannkjøling? Og hvor returavdelingen sier at org kjøler må skrues på før de sender inn osv. Er dette bare noen få kort som har garanti selv om man tar av kjøleren? Nå har ikke jeg demontert, men de kan ikke klage på merker på skruene på hardware som tilater dette. Det pleier å være et klistremerke man må bryte da, for eks over en skrue. Send en mail til produsenten av kortet å hør med de hva som kvalifiseres som brudd på garanti. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Blir mo i knærne av komplett, de sender ny vare uten at jeg behøver å sende inn det gamle. Satte opp en hurtigløsning på AC så jeg kan folde i sommer, trekker 800w og holder rommet på 17 grader. Siden den trekker ut x m3 luft i sek så trekker den frisk luft fra hele leiligheten og kjøler alle rom. Bakdelen er at jeg ikke en gang klarer å lukke døra pga vakium og den bråker så det blir et dilemma. Skulle hatt en luftkilde inn i samme rom, men den brukes til utluft. Halvparten av folde-hardwaren er i en RMA-prosess, men det burde bli 60k gjennom sommeren. Takker for tipsene over. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Komplett er unik, og jeg har 2 ganger opplevd det samme, veldig fornøyd. Fikk mine 2 siste i7 hovedkort fra nettopp komplett.no i dag, som da blir 3 i tallet derfra siden Netshop avviste min reklamasjon på mitt Foxconn Mars HK. Har ikke kjøpt en skrue hos Netshop siden den hendelsen. Hadde ikke dette skjedd ville jeg normalt handlet disse hos Netshop. Totalt har jeg nå 4 stk. i7 hovedkort som alle skal stå i folding. Kjør saken til forbrukerrådet så kanskje de lærer litt om norsk lov med hensyn til å behandle reklamasjoner. Evt. lag en egen tråd om det her på forumet siden dette vel ikke helt passer inn her. Dog kanskje det passer likevel, siden det er foldingen som blir for heftig for kortene, men dette skal de tåle ifølge Nvidia. Endret 30. juni 2010 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Nå er bigadv tilgjengelig for Windows - bad news er at de midlertidig er avslått for Linux. Legger fortløpende over til Windows fra VMWare Linux nå etterhvert som klientene blir ferdige under VM. PPD for A3 under Windows blir skuffende svak i forhold med 14 - 15K mot 18 - 19K under VM Linux. Sammenligner man med A2 så er forskjellen ennå større, ned fra 22 - 24K, altså nesten halvert. Det ser ut til at min strategi med å legge mer over til CPU folding ikke blir helt vellykket. Uansett, håper å ha 4 slike gående under Windows over helga. Har vært borte noen dager, og da jeg kom hjem var romtemperaturen 29 C. Heldigvis overlevde samtlige komponenter. Sjekket temperaturer på de forskjellige, men de var ikke ille, bare noen 3 - 5 grader høyere enn normalt for CPU, 1 - 2 grader opp for GPU. Det er merkelig, for i vinter så holdt alt på å ta fyr enda romtemperaturen lå ned rundt 20 C. Endret 30. juni 2010 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det kan jo teoretisk ha oppstått en feil i maskinvare relatert til nettverkskortet i maskinen! Ja, mye rart er jo mulig i data. Men akkurat maskinvare feil tviler jeg på her. Det er to nettkontrollere (et GB EP45 tror jeg det er) på hovedkortet og enten jeg bruker det ene eller det andre av de to eller kobler opp som bro, virker de fysisk hver for seg og jeg kan også koble andre maskiner til broa uten andre problemer (enn det nevnte). Det virker som den oppfører seg som en dynamisk client (og når lease tida går ut blir den ikke fornyet) selv om jeg har satt den opp som statisk. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vel som sagt, teoretisk mulighet, men som du sier er slikt sjelden å se. Jeg bruker statisk DHCP kun på klienter under VM som må ha ip-adressefor å vises i HFM.NET. Ellers så er det bare dynamiske DHCP klienter hos meg, og jeg har ikke opplevd at de faller ut av nettet, så jeg tviler vel på at det kan være årsaken. Dog kan det være forskjeller mellom fabrikater av switcher og routere. Selv har jeg alltid brukt DLink og har opplevd dem som svært stabile. Det har hendt at routeren har "hengt" seg og må resettes, men det er svært sjelden det skjer. Den ene bærbare setter noen ganger opp en bru uten at jeg vet hvorfor eller har kontroll på når det skjer. Min andre bærbare gjør det aldri så jeg blir ikke helt klok på hva den brua gjør. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nå kom enda ett 295 fra komplett, single card, nyere utgave med bedre kjøler. Synnes de kortene er de beste på PPD , bedre en 480. AC fungerer utmerket, 17C i hele etg, 90m² Når pcene trekker inn 17C og ikke 45C så blåser det ut 60C bak isteden for 105C. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Vel som sagt, teoretisk mulighet, men som du sier er slikt sjelden å se. Jeg bruker statisk DHCP kun på klienter under VM som må ha ip-adressefor å vises i HFM.NET. Ellers så er det bare dynamiske DHCP klienter hos meg, og jeg har ikke opplevd at de faller ut av nettet, så jeg tviler vel på at det kan være årsaken. Dog kan det være forskjeller mellom fabrikater av switcher og routere. Selv har jeg alltid brukt DLink og har opplevd dem som svært stabile. Det har hendt at routeren har "hengt" seg og må resettes, men det er svært sjelden det skjer. Den ene bærbare setter noen ganger opp en bru uten at jeg vet hvorfor eller har kontroll på når det skjer. Min andre bærbare gjør det aldri så jeg blir ikke helt klok på hva den brua gjør. Jeg tidobla lease-tida. Allikevel kommer altså ikke Fahclientene gjennom. Og på Logmein så det ut som den var på nett, men nei det var den altså heller ikke. SMPen fortsetter å folde til den ikke får noe nytt prosjekt. Og for de som måtte bry seg Opera kommer heller ikke igjennom, alt funker igjen når jeg starter på nytt. Bruker forresten D-Link jeg også (Gamer lounge). Snurrig at det skal være en slik forskjelkl på XP 32 bit Pro og 64bit når de ellers er satt opp likt i forhold til router. Og skulle det bare være snakk om oppgradering så burde jo andre oppleve lignende. Jeg la merke til at den stod oppført som DHCP-client en stund i DLinken uten at jeg ville det, hadde lagt den til som statisk, gjort det en gang til og oppføringa er forsvunnet. Har også fjerna brua mellom de to nettkortene og lagt inn Mac og IP på nytt for det kortet som står direkte på router nå, men etter en stund stoppes netttilgangen, slik det har gjort uansett hvilken av korten jeg bruker eller bro mellom de. Så om det er hardware-feil er det vel neppe i en nettverkskontrollerne siden de oppfører seg likedan. Ed. 6.07.: Tok ett 8800GS-kort bort og satte i en annen maskin. Da ser det ut som det fungerer. Men det er litt usikkert fordi vi har tordenvær og flere mindre strømbrudd her nå, så maskinene har uansett stått en del nå og blitt restartet. Ed. 10.07.: Nei tullet fortsetter. Samma det. Jeg har slått den av, det er for varmt her uansett. Og siden det er sommer er det mange andre ting som er viktigere. Endret 11. juli 2010 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Nå kom enda ett 295 fra komplett, single card, nyere utgave med bedre kjøler. Hva er et 295 single card? Trodde GTX 295 hadde 2 x GPU. Edit: Ok, single PCB, jeg er litt treg i toppetasjen noen ganger. Endret 2. juli 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Edit: Løst. Endret 4. juli 2010 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Ser at du har noe på gang, skikkelig stigning de siste dagene med en dagsproduksjon siste døgn på over 60K. Endret 5. juli 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) 9800gx2 ligger på bordet og jeg bruker pcene mye men jeg folder når jeg kan. Håper ikke noe krasjer på ferie, da blir det nede en stund. Noen sett dette før? På det "nye" 295 kan jeg ikke setter utvider i XP. Nå har jeg kun en skjerm på, ser ut som singlecard-pcb -kort eller hva det heter har blitt kjipe. Endret 6. juli 2010 av War Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 La nettop inn FAH6.29beta-win32-SMP-mpich på min vista 64 maskin med 965 pH II @ 3,4ghz Med passkey å det hele men noe galt må jeg ha gjort siden den kun kjører en kjerne? Fulgte guiden til Folding@home men er vel noe som har blitt endret da eller må den kjøre en core først å flere siden? Hadde håpet på en høyere ppd en 3000 men har jeg skutt meg selv i foten nå? Xell trenger di bat filene om jeg skal kunne stopp/starte dette manuelt. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 En må vel fortsatt bruke -smp parameteren for smp-folding også i Windows, antar jeg...? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Fant ut av det med litt googling å prøving. Var nok jeg som feila ja men er oppe nå med 2430ppd men det er min første så får vel bonus jeg og etter 10 første eller? uansett skal få en bedre ppd nå en stndard+gpu med et Ati kort. Får vel sende PM til Xell skulle jo hjelpe til med bat filer for start og stopping uten error. 4000 i ppd nå og øker. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Bigadv under Windows var ikke enkelt siden det kun er prosjekt 2684 som gjelder. Fra forumet ser jeg at Core i7-920 bør kjøre med minimum hastighet 3.8GHz for å klare bonusen. Dette er ikke min erfaring siden jeg klarer bonus med 3.5GHz med god margin. Som regel er den ferdig 5 - 6 timer før deadline. Problemet mitt er at kun en av fire maskiner henter ned prosjekt 2684, og det er alltid samme maskin. Samtlige er satt opp identisk, men kun en får kjøre bigadv. Det er selvsagt mulig at dette er tilfeldig, men ut fra statistikk over noen uker så virker det ikke slik. Jeg har 2 Core i7-920 med Revisjon D0 som folder med 3.7 GHz, og 2 med Revisjon C0 som kun klarer 3.5 GHz under folding. Revisjon D0 lar seg klokke til 4.25 GHz, men nå på sommeren klarer jeg ikke å holde temperaturen i sjakk, så 3.7 GHz er max under folding, temperaturen ligger da alltid under 80 C selv om romtemperaturen kryper over 25. Revisjon C0 lar seg rimelig enkelt klokke til 4 GHz, men feiler under folding over 3.5 GHz, mens temperaturen ved 3.5 GHz er såvidt over 60. C0 holder seg ganske mye kjøligere en D0, noe jeg synes er underlig. Jeg bruker samme type kjølere på alle. Samtliger maskiner har 6 GB 3-kanals minne. Det var meningen å bygge om til seks rigger med Core i7-920, men så lenge ikke jeg oppnår bigadv bonus på alle vil jeg nok avvente en stund. Hvis Xell eller ei57 har meninger / løsninger om / på dette så hører jeg de gjerne, evt. også fra andre som kan mer enn meg om dette. Edit: Fant informasjon her, men ingen svar! : http://foldingforum....hp?f=55&t=15088 Endret 13. juli 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå