Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pakken har kommer til Trondheim, så etter 2000 sa de.

Rekker kanskje å sette det opp før jeg ikke skal være hjemme i 4 dager, kona kan neppe noe om PPD , får håpe den kjører greit til jeg kommer hjem.

Mer spendt på ac, hvor varmluften skal ut. Rett i ventilen så ser jeg for meg at det kommer til å bli fukt/vann inni som renner inn igjen/ ut i veggen/uten på veggen osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amd har gjort det generelt mye svakere på folding enn Intels´s cpu familie, men det er kanskje i ferd med å endre seg?

Hvis du regner PPD/(kjerne*GHz) så vinner nok Intel klart. Men hvis du regner PPD/krone innkjøpsverdi så tror jeg AMD er konkurransedyktige. Men hvis man regner PPD/kWh (fyrt for kråka) så tipper jeg Intel kommer best ut igjen.

Jeg skrur av foldingen hos meg når jeg ikke trenger oppvarming. Det er jo hverken økonomisk eller miljøvennlig å la varmeovnen gå for fullt når det er varmt nok. Hittil i år er det bare rundt 17. mai det har vært varmt nok til å stoppe foldingen.

Hvis alternativet til folding er panelovner eller vedfyring så vil jeg anbefale å øke foldekapasiteten med flere gamle Pentium4-maskiner eller lignende som ellers ville gått til elretur. Så justerer man foldingen etter varmebehov.

Lenke til kommentar

Simen1

Innkjøpsverdien er ikke så interessant for oss som folder litt over gjennomsnittet. Da er det utgiften til strøm som gjelder. For 2009 brukte jeg 18000 KWh mer enn jeg til vanlig gjør, som utgjør ca. 15.000 kroner, og det blir blir vel noe lignende i år. Innkjøp av hardware (i hovedsak skjermkort) utgjorde til sammenligning 14.000 samme år, men dette skjer ikke hvert år. I år bytter jeg likevel ut det meste av hovedkort med CPU og minne, 5 i tallet blir det, noe som utgjør 25.000, men det skjer jo heller ikke hvert år. Og med hensyn til miljø så velger jeg å ha svært god samvittighet så lenge vi i hovedsak (98%) produserer strøm fra vannkraft. Renere kraft finnes vel ikke så lenge vi bokstavelig talt folder for "livet"!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Da er første 480 i hus, det ble som vi så på folding-forumet.

Det vil nok bedre seg når drivere blir tunet optimalt. Likevel tror jeg ikke det blir 480 på meg med det første så lenge mine GTS 250 produserer 6K for 100Watt pr time. Jeg husker ikke hvor mye Watt 480 bruker under full load, men det er ganske sikkert over 300 Watt som tilsvarer 3 stk. GTS 250, resultat 18K PPD. Jeg regner forskjellen i Watt mellom idle og full load.

Jeg blir nok heller å satse videre på en oppgradering av hovedkort, CPU og minne så lenge denne kombinasjonen viser seg overlegen med hensyn til PPD / Watt når bonusen er som den er for bigadv og A3. Får bare håpe at dette varer riktig lenge. Når jeg er ferdig vil jeg produsere 120K PPD for 1.5KWh mot 2,5 - 3 KWh som jeg måtte bruke tidligere med i hovedsak GPU klienter for å oppnå samme PPD.

Edit: Sjekket nå på http://www.geeks3d.c...r-tdp-database/ og ser at GTX 480 har en TDP på 250Watt så det er faktisk ikke så ille som jeg trodde. Mener å huske å ha lest om behov for 7 - 800Watt PSU for overhode å ha 480 i maskinen. Men 250 Watt TDP er ikke helt hinsides hvis PPD kan nå 20K med optimerte drivere innen rimelig tid.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Får samme i .net 8000 PPD nå.

Dek kjører helt greit, ingen feil.

På det nforce 680 9800gx2 sto på da det døde fikk jeg A0 postkode på nå.

Det vil ikke vise bilde på noen skjermkort så da får jeg 295 til overs som blir liggende på hylla. Får skaffe meg et nytt 775-kort.

Edit:

Kjøpte dette

Får sjekke om det kjører med 295 x 2 kort , burde gi 30k PPD.

Ikke særlig fornøyd med 480 (g0 i fmon)

Det får stå i 4 dager 24/7 så får jeg se hvordan det ligger an da.

post-64596-1277421093,8843_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke hva problemet er. En Win 64 maskin har fungert problemfritt i minst ett par år med henblikk på netttilgang via mitt personlige nettverk.

I vår har den har en stadigvekk blitt stoppet for netttilgang. Det tok lang tid før jeg skjønnte. Har lagt inn IP og MacID på nytt, og tatt den bort fra svitsjen den stod og satt den rett på routeren. Noen dager funket det bra så begynte den igjen. Og hver gang jeg starter den på nytt er det OK, men etter en tid er netttilgangen stoppet, og hvis jeg oppdager det må jeg starte den på nytt. Det skjer ikke med mine WIN 32 maskiner, kun med denne Win 64. Litt surt fordi den har 3 GF 8XXXX-kort og SMP som funker. Noen som aner hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg har bare XP 64 maskiner, samt en Linux 64 og har ikke opplevd denslags. Det merkverdige hos deg er jo at det skjer først etter å ha fungert feilfritt i 2 år. Jeg vet ikke, men tipper at problemet ikke er relatert til selve operativsystemet, hvis det ikke ligger i en "råtten" oppdatering nå i vår. Men som sagt, mine 64 bits Windows XP versjoner feiler ikke slik, og vi har vel de samme oppdateringene hvis det er XP 64 du kjører. Sjekk loggen (hendelseslisten) under Administrative verktøy om den indikerer noe som går jevnlig galt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja det er rart, siden jeg aldri har slike ting på XP 32bit maskinene. Enten de går via bro, svitsj eller direkte på router. Jeg har også vært inne på tanken om noe med Win oppgradering, men nå har jeg egentlig nok av annet å gjøre (det er sommer) enn å lete etter en slik mulig feil. På Logmeinsymbolet ser det ut som den er på nett. Men med Opera og Fahcore kommer man allikevel ikke gjennom. Portene vil jeg tro er bestemt i routeren, og å slå av Windows egen brannmur hjelper ikke. Selv om jeg har satt manuelle IPer lurer jeg allikevel på om det kan være noe med, siden det virker en stund etter ny oppstart.(?).

Lenke til kommentar

Det er enda beta, la inn alle filene på nytt, nå ligger den på 14200 - 14500 uklokket.

Det er nok der den vil ligge til de evt revurderer poengene.

Mitt 295 evga som ble ødelagt ble erstattet med

1,00 STK 576173 XFX GeForce GTX 295 576M 1792MB -Demo

Litt dumt med tanke på garantien da, går det istykker igjen har jeg bare kompletts garanti og ikke 10år ol.

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler, manual, + + mangler!!!)

Dvs fabrikk har sendt nytt i erstattning en gang og kunde avbrutt handel, eller at kunde har sendt inn etter å ha brukt det en stund uten kabler ol.

Det lukter garanti-innsending og ikke angring.

Blir spennende.

Det var siste 295 komplett eier, lurer på hva de ville ha levert om de ikke hadde ett igjen.

----------------------------------------------------------

Hovedkortet mitt døde, også kjøpt hos netshop.

De sier kortet mitt har 3 års garanti og nekter å ta imot det.

Kan noen sjekke nummeret for meg?

P/N 122-ck-nf68-A1

Serienummer: 7072681412647

EVGA

Så er det rett? Isåfall kaster jeg det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå er bigadv tilgjengelig for Windows - bad news er at de midlertidig er avslått for Linux.

We've turned off bigadv on linux for the time being. We're switching bigadv over to A3, but as you may have noticed there's a bug in the linux A3 core that affects bigadv stability.

We've been working on the bug, but it's still in hiding at this time. If you're running VM's under windows, I'd suggest trying the native windows client, which is still enabled for bigadv. OS/X is also still enabled.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...