Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjører 295 evt x2 på nyeste drivere nå?

Jeg kjører på cuda nå.

Siden ene core ikke vil folde hadde jeg planer om å kjøre benchmark med 1 og 1 kort i internsli/uten for å se om jeg fikk samme score.

På den måten finne ut om begge cores på det ene kortet fungerer.

Høres det ut som en god måte?

Hva med å kjøre bench med begge kortene i og sjekke om gpu-z viser full load på alle gpuer?

Edit, her er 3dmark vantage.

Ser da ut som 4 loads.

post-64596-1269121753,2901_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Skal de få tømt 2xx-lagrene, må de nok dumpe prisen.

http://www.hardware....g_i_april/75506

Takk

Det virker jo litt ullent. ER det gjort reelle tester i forhold til f eks folding på preprod-eksemplarer eller er det bare gjettinger om ytelse?

Rart at prisene ikke settes ned mer på eldre kort, det medfører kanskje for store tap?

Blir et dilemma, man må tømme flest mulig lagre samtidig som man lover noe nytt og bedre.

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen tester, men det skal versere noen videosnutter der ute. Gidder ikke å sjekke de ut, men regner med at HW.no vil komme med en test relativt snart. De skal ha testkort om en skal tro teksten i artikkelen over.

Har sett at GTX 480 tilbys for $489 på nett, det vil vel si at en må ut med rundt kr 5000 her. Da kan det kanskje være greit at vi går mot varmere tider, slik at prisene kan kjølne litt over sommeren.

Tror neppe Nvidia kan vente med å lansere nye kort for å tømme lageret. Det er nok bare spesielt interesserte som kjøper Nvidia etter at ATI lanserte HD 58xx serien.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har prøvd de nye A3 WUene og/eller vet sånn ca hvordan bonusen står i forhold til tidsbruk på disse? Jeg vurderer å la min Phenom II X4 955 kose seg med disse dersom bonusen er god, men jeg har litt vanskeligheter med å finne noen gode estimater på hvilke bonuser jeg kan forvente?

Jeg kjører for tiden SMP + GPU på PII 955 og GTX 260 og dette gir meg ~7500-8500 PPD. Så vidt jeg kan forstå er A3 ganske sensitive i forhold til belastning så å kjøre A3 + GPU vil kanskje ikke være så ideelt, og i så måte bør jo PPD på A3 være tilsvarende eller lik den nåværende for at det skal ha noe for seg å bytte.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har prøvd de nye A3 WUene og/eller vet sånn ca hvordan bonusen står i forhold til tidsbruk på disse?

Har bare positiv erfaring med A3, selv på maskiner som kjører opptil 4 x GPU + A3 SMP. Også min gamle AMD X2 6400+ klarer jobben med glans, du kan jo se selv:

post-53451-1269248385,583_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det dummyene som ikke fungerer når jeg kan folde/utvide skrivebordet med skjerm, men ikke med dummy?

Digresjon.

Hadde cuda-drivere 135blabla gammel.

Kjørte 3dmark vantage med pcen 10% underklokket pga varm folding og fikk 32.500 poeng

Så slettet jeg driveren, la inn nyeste fra nvidia som ikke er ren cuda, og da fikk jeg 29000 ca.

Hm ... :hmm:

Endret av War
Lenke til kommentar

En liten gladhistorie for oss foldere som ofte kjøper brukte komponenter.laugh.gif

Som folder har jeg gjennom de 18 månedene jeg har holdt på i hovedsak kjøpt brukte skjermkort. Nylig fikk jeg feil på et av disse og reklamerte på det der det opprinnelig var kjøpt med henvisning til original faktura som jeg fikk med bruktkjøpet siden det ennå gjensto 4 år av reklamasjonsfristen. Jeg betalte 1500 for det brukt. Få dager etter at kortet var mottatt hos nettbutikken hvor det opprinnelig var kjøpt tikket det inn 4690 på min konto. Dette kaller jeg god service og samme nettbutikk vil etter dette være stedet hvor jeg gjør mine datainnkjøp.

Ved bruktkjøp må derfor regelen være å be om at original faktura følger med når det gjenstår garanti og/eller reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har prøvd de nye A3 WUene og/eller vet sånn ca hvordan bonusen står i forhold til tidsbruk på disse? Jeg vurderer å la min Phenom II X4 955 kose seg med disse dersom bonusen er god, men jeg har litt vanskeligheter med å finne noen gode estimater på hvilke bonuser jeg kan forvente?

Aner ikke hvilken bonus jeg får (bruker ingen monitor progammer), men den klarer en WU på ca. 10 timer (rundt 90% gjenværende tid), altså ca. 2 i døgnet. Og jeg tror at jeg får ca. 2500 poeng/WU, altså rundt 5000 ppd.

Til sammenlikning bruker min Phenom 8450 1 døgn (eller litt mer) på en A3.

Men alle tall er veldig "runde" :p

Lenke til kommentar

Husker ikke kodene der inne lenger.

Får ta strømmen på pcen, da avslutter den ikke og kan startes opp igjen.

Prøvde å oppgradere siden den maste om det også, men da ble det bare surr.

----------------------

Setter opp folding på 4 gpuer med nyeste nvidiadriver for å prøve, da vil den ikke på mer en 2 cores av 4.

Selv om jeg putter inn 5 kontakter i skjermkortet.

post-64596-1269472160,2449_thumb.jpg

post-64596-1269505415,2057_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

En liten gladhistorie for oss foldere som ofte kjøper brukte komponenter.laugh.gif

Som folder har jeg gjennom de 18 månedene jeg har holdt på i hovedsak kjøpt brukte skjermkort. Nylig fikk jeg feil på et av disse og reklamerte på det der det opprinnelig var kjøpt med henvisning til original faktura som jeg fikk med bruktkjøpet siden det ennå gjensto 4 år av reklamasjonsfristen. Jeg betalte 1500 for det brukt. Få dager etter at kortet var mottatt hos nettbutikken hvor det opprinnelig var kjøpt tikket det inn 4690 på min konto. Dette kaller jeg god service og samme nettbutikk vil etter dette være stedet hvor jeg gjør mine datainnkjøp.

Ved bruktkjøp må derfor regelen være å be om at original faktura følger med når det gjenstår garanti og/eller reklamasjonstid.

Åssen skjermkort kan du ha sendt inn uten å ha fått et bedre kort i retur? For 4000 får du jo hva som helst, nesten - garantert noe bedre enn du sendte inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...