Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det fler som har problemer med Fah klientene og Windows 7 64-bit?

Nei, ingen problemer med det hos meg. Kjører folding bare under 64 bit OS, en rigg med Windows 7 64 bit, resten med XP 64. Du finner SMP folding-software for 64 bit Windows hos Stanford, her: http://folding.stanf...ownloadWinOther se etter "Windows XP/2003/Vista/2008 SMP client console version 6.29 beta for MPICH (32-bit or 64-bit)"

For GPU brukes samme som til x86. Velg for XP til Windows 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nevnes at cpu er overklokket noe men det burde ikke hatt noen innvirkning på gpu klienten.

For mye overklokket CPU kan forårsake feil på GPU folding og gi foreks. 24 hour EUE Pause state. Det har jeg opplevd mange ganger, og ved å klokke litt ned på CPU blir det som oftes stabilt igjen.

Lenke til kommentar

Skal nevnes at cpu er overklokket noe men det burde ikke hatt noen innvirkning på gpu klienten.

For mye overklokket CPU kan forårsake feil på GPU folding og gi foreks. 24 hour EUE Pause state. Det har jeg opplevd mange ganger, og ved å klokke litt ned på CPU blir det som oftes stabilt igjen.

Ok takk for info.

Får ikke overvoltet prosessoren min med det lusne hovedkortet heller så får vel bare gå noen MHz tilbake og teste igjen. Den klarte dog fint burn-in tester på begge kjernene over lengere tid. Og ingen problemer med spill.

Lenke til kommentar

Den raskeste testen man kan gjøre når man har overklokket er å gå tilbake til totalt uklokket system og se om det hjelper. I stede for å bruke lang tid på å tenke at "den lille overklokken jeg har kan da ikke ha noe å si".

"burnintesten funka": jeg har opplevd at FaH er hardere på systemet enn alle burnintester jeg har funnet.

Lenke til kommentar

"burnintesten funka": jeg har opplevd at FaH er hardere på systemet enn alle burnintester jeg har funnet.

Godt sagt, og jeg er 100% enig! Folding generelt, og spesielt med disse nyere WUene stresser komponentene ekstremt mye. Siden jeg kjører SMP + 2 - 3 eller 4 GPU klienter på hver maskin hender det at at alle får de "tyngste" WUene samtidig. Da blir det ofte for mye for komponenter som fra før jobber over normalen. Når det gjelder OS så er min erfaring at XP Pro 64 er mer robust enn Windows 7 64 bit på den måten at komponentene tåler klokking noe bedre under XP. Jeg har for tiden et 9800GX2 og et Foxconn Mars HK inne på reklamasjon / garanti på grunn av plutselig havari. Jeg har derfor sluttet å klokke skjermkort, men OC av CPU er fornuftig inntil GPU klienten® sier fra om ustabil maskin. Det er andre gangen at et hovedkort har havarert hos meg på grunn av folding.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Trur ikke jeg leverer noe særlig,

50%

51%

52%

ERROR Fail shutdown bla bla

10 linjer senre

1%

2%

3%

ERROR Fail shutdown bla bla

10 linjer senre

1%

2%

3%

Sånn går alt i loop hele tiden.

Vært sånn i 4-5-6 mnd på en av kjernene på 295en

Lenke til kommentar

Nei, setter jeg inn kun det kortet så folder den som bare det.

Vet ikke om jeg burde slå av den kjernen, det kan ta 3 timer på en jobb og da kan den levere 4-5 jobber pr dag , resten 24h pause eller error.

Nytt hovedkort er på veg, skal da splitte quad-sli.

Lenke til kommentar

Det er det sikkert, men jeg finner ikke ut hvor? Tidligere så var dette ikke et problem, klokkene var en time fra hverandre. Jeg må kanskje lese manualen.:dribble: Problemet er vel at jeg ikke har endret på noe i VMware så det ser ut som tiden der lever sitt eget liv.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...