Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe ok :)

Btw. hvilken CPU jobber raskest til Folding? må vel være intel det?

trodde ikke det siden det kun blir brukt 50% av CPU'en. Men hvis du har 2 f@h oppe og kjører, så går det nok sikkert litt raskere ;)

Er ikke sikker selv...hadde hvert greit å fått bekreftet dette... :)

Thompzen: Fint :thumbup: Maskin specs?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Btw. hvilken CPU jobber raskest til Folding? må vel være intel det?

Jeg har 2 stk P4 2,4 Ghz og en P4 2,8 (laptop) gående på jobb.....

Hjemme har jeg en XP-M @ 2,6 Ghz og en XP2500+@XP3000+

De 2 AMD'ene hjemme er ca 1/3 raskere enn 2,4 maskinene, mens 2,8 Ghz'ern er tregest! ? Dette er nok resultat av at laptopen automatisk stiller ned ytelsen når den blir varm.

Merker forøvrig at XP CPU'ene folder mye raskere når jeg bruker parameteret -forceSSE

Lenke til kommentar
Hos meg så er det i allefall A64 maskinene som har lavest tid pr. frame :) Skal man kjøre på P4 maskiner så lønner det seg vel å slå av HT så klienten får brukt 100% cpu

Da jobber vel hele systemet tregt vel? :(

Lenke til kommentar

Sitat fra hjelp-fila til Electron Microscope III

In the FAH world the AMD processor is King of the Hill.  I?ve seen an AMD Duron out perform a P4 so if you want the most bang for the money, get AMD processors for the FAH project.  Frame rates are variable.  They can take from less than a minute each to over an hour per frame. 

vil ikke utale meg om hvorvidt det er en kilde å stole på, men som andre her på forumet har påpeika, så folder AMD'er bra, særlig om du bruker -forcesse

(Burde ikke Stanford folka jobbe litt med sin 3DNow! assembler kode montro? -Tenk på fordelene til AMD da!! :dribble::dribble::dribble:

hummm.. skal skal ikke skal, skal ikke, skal...

Intel har jo vært sponsor...

<trasker stille bort før noen starter en stor diskusjon her>

Lenke til kommentar

Når det gjelder forceSSE er det kun Athlon XP og nyere som vil dra nytte av dette, Thunderbird støtter ikke SSE. Det gjør selvfølgelig ikke K5/K6 CPU'ene heller.

Nyere Duron støtter vel så vidt jeg vet SSE.

Edit : Kan bekrefte at Duron støtter SSE fra og med inføringen av Morgan kjernen.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...