knopflerbruce Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Jeg har ikke brydd meg om å eksperimentere med klokking på 250GTS. Tror mine tåler litt på shader, men iallfall ikke på core. Tviler på at klokk på minne vil gjøre noe utslag. Og ved å kjøre default sikrer man stabilitet og at de varer lenge (det siste bare kanskje). Tror det skal endel til å forkorte levetiden merkbart ved kun overklokking. Kortet blir et par grader varmere, men det er jo peanuts anyway. Men som du sier: det er ikke sannsynlig at du kan klokke disse enormt, utifra reviews jeg har sett er det ofte stopp ved 775MHz core allerede, det er jo 5%. Sånn sett har det mer for seg å klokke eldre G92, siden de er klokket lavere stock. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Ja, det kan sikkert stemme. Men noen av de gamle G92 er jo svært lavt klokket, så da virker ikke en gang 20% som mye og når lite minne ikke lar seg klokke blir det lav produksjon uansett. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Flere servere hos Folding@home må være nede siden all leveranse av WUer nå stopper opp etter hvert som de blir ferdige lokalt. Har nå 9 stk. i kø for opplasting og i løpet av en times tid vil alt stå stille hvis det ikke retter seg. Har kun fått levert 4K poeng hittil i dag. Finner ingen info om hva som skjer, ikke på forumet heller. Endret 14. februar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Ja, har samme problemet. Hatt antydning til dette i et par dager, men da har ting kommet gjennom etter en stund. Nå står alle mine 6 på 100% og har ittno work to do. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Alt er nede her. Kan jo skru av maskinene i natt da. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Kommer til å fryse ihjel her, er foldinga som holder tempen på rundt 20 grader Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Dere må jo ha bjørkeved liggende i reserve. :!: Og så kan man jo bruke natten til nødvendige ombygginger? Endret 14. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Den var faktisk ganske morsom, som "Fold for livet" i dobbel forstand. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Takk, men jeg tror jeg sover litt allikevel. SMPene går jo det er bare GPUene som får pause foreløbig iallfall hos meg. Endret 14. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Ja pause på alle hos meg også, virker ikke enda Lurer på om de vil starte opp igjen, er lenge siden de har fått så lange pause. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 For min del startet brettinga igjen klokka 05:30 2 minutter etter posten din, Kjetil Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 For min del så stoppet alt nå, cpu også. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Det startet igjen hos meg før midnatt i går, men nå er det poengtellingen som er fraværende. Alt kommer nok snart tilbake, men statistikken hos den enkelte blir jo rasert for en tid. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Ser at folk har problemer, "flaks" for meg har foldemaskinen gått til H***** nå. Så jeg får ikke foldet annet enn CPU på gaming PCen Hva vil dere tro er best, kjøre 2 skjermkort uten Crossfire mode, eller 2 skjermkort med Crossfire mode? HD4890. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Har ingen ATI-kort men nvidia har ingen fordeler med SLI på. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 Ok, jeg får vell teste litt. Må se an varmen også. Forventer ikke sinnssykt bra PPD med 2xHD4890 kort, da det ene kortet ikke kom i nærheten av Nvidia 8800GTS 512 kortet mitt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2010 For min del startet brettinga igjen klokka 05:30 2 minutter etter posten din, Kjetil Uflaks ja? Jeg skrudde de av da, slo dem på ca kl 1700. Funker fint nå. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 Hvor mye CPU bruker gpu folding? Jeg har en i7 med HT, slik at jeg har 8 "tråder". GPU bruker konstant 12-13% cpu, dvs 1/8 - det samme gjør en vanlig klient. Når jeg økte OC fra 3 til 3.2gig, falt gpu folding tiden i fra 3 min pr prosent til 2 min pr prosent, fremdeles med 12-13%. Så min konklusjon er at mangelen på cpu kraft holder gpu foldingen tilbake. Er det noen måte å allokere flere cpu'er til gpu folding? Kunne slått av HT og dermed "doblet" kraften, men det ønsker jeg ikke å gjøre. Bruker wm linux distro for å folde med 4 cpu'er. Er det noen måte å kunne øke antall cpu'er en klient bruker (ikke konsoll, men den typen som ligger på oppgavelinja) slik at jeg kan slutte med å kjøre vm'er? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) 1-3% for Nvidia. Mer for ATi. Full CPU folding vil bremse GPU folding i mange tilfeller ja. Endret 18. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 18. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2010 1-3% for Nvidia. Mer for ATi. Full CPU folding vil bremse GPU folding i mange tilfeller ja. Hos meg er det ikke CPU'en som er begresningen, men "thread'en", det vil si at selv om cpu forøvrig er ubrukt, så vil bare gpu klienten ta for seg12-13% (som er 1/8, derav min teori om at den kun tar 1 "cpu"). Kjører jeg kun gpu ligger streken dønn på 12-13%. 12-13% av en overklokket i7 920 er uansett helsikens mye mer en 1-3% for nvida. Jeg gir GPU gladelig 20% også jeg, hvis jeg bare hadde fått vite hvordan jeg kan gjøre det (uten å disable hyper-threading). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå