Smirnoff Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Kan sikkert være at det finnes forskjellige steppinger, ellers husker jeg fra GPU-kjerneklokking i gamle dager at noen merker ofte hadde et fortrinn ift andre. Hadde et par Asus-kort (GeForce/Geforce3 Ti200) som klokket særdeles bedre enn merker som bekjente hadde. (Creative etc.), kanskje fordi de fikk de kjernene som var binned for høyere frekvenser. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror det er mer sannsynlig å få bedre kort hos noen av produsentene, men at det er relativt hipp som happ likevel. Har bl.a. et pill råttent EVGA 7900gtx, som greier 710 core (denne er factory OC til 690...), mens et MSI 7900gto jeg har greier 740 core. XFX har ofte bra kort etter min erfaring, det er vel sålangt jeg skal gå ift erfaringer generelt (har hatt ca 10 kort, så føler jeg ikke kan være "heldig" så forbasket mange ganger). Forøvrig greide de tre kortene (2x Palit 1GB og 1 Club3d 512mb) 700 på core uten en eneste EUE siden jeg satte ned minnet, så bumpet alle tre til 710 nå, for å se hva som skjer. Fortsatt noe jeg tror de burde greie uten for store vansker. Kjøpte forresten en sånn effektmåler før i dag, til 99 på CLas (tilbud). Får måle litt hvertfall før jeg setter opp en rig til. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 På den dedikerte foldingPC-en står det 350-360w stort sett hele tiden, med de tre kortene under folding. Avogtil hopepr den over 400w for et lite sekund. Det har vel med WUene å gjøre, ser jeg kjører 2 1888 og en 353. 353'en ligger på 99% på GPU-core iflg GPUZ, men de to 1888 bruker ikke kjernen mye - bare 15-20%, med unntak av noen korte svinginger opp (er vel når en av disse skjer at den bikker 400w). Noe sier meg at med 3 strømkrevende ligger denne på ca 500w, og da er det nok tilsvarende for GPUene i denne pcen jeg skriver på nå også, bortsett fra at du har mer strømkrevende chipset, et dusin flere disker og en ekstra CPU - og mer load på CPU pga mye rart som kjører på denne maskina, så regner med at denne drar ca 200w mer enn den andre. Mao er vel PSUene fint dimensjonerte, om ikke annet - og det er rom for hvertfall en folder til. Mulig det blir en halvveis gamer, med 1x 8800gtx som hoved-GPU, og to 8800gt + 9800gt som folder i de andre slottene på HK. Vet naboen ikke er ekstrem på strømforbruk, så skulle være greit nok Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Det vil absolutt variere på kvalitet på chippene. I noen produktlinjer forekommer det "cherrypicking" og når det er overskudd av de gode brikkene blir de brukt i flere produkter. Men det er ikke bare chippene som har noe å si men i aller høyeste grad VRMene, bios osv. Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Det vil absolutt variere på kvalitet på chippene. I noen produktlinjer forekommer det "cherrypicking" og når det er overskudd av de gode brikkene blir de brukt i flere produkter. Men det er ikke bare chippene som har noe å si men i aller høyeste grad VRMene, bios osv. Indeed, og visstnok har disse Palit'ene 3-fase (mot 2 på referansedesignet), noe som vel er et godt tegn ift klokkbarhet på core. Greier de 710 til i morgen tidlig (og det kommer noen spreke WUer i løpet av natta) tester jeg vel 720 utover dagen Må si jeg er imponert over kjøleren også, hører ikkeno forskjell omtrent ift om den PCen er av eller på. Litt av skylda har vel denne hovedpcen med ørten disker, og ditto vifter - men normalt sett burde det høres forskjell i gå fra 3 foldende GPUer til 6. Eneske kjipe er minnebrikkene bak, de (som jeg kanskje har nevnt før?) blokker slotten bak også, med mindre du kan kjøre med kortene i V-form - noe jeg gjør en plass - vil du måtte ha to slotter mellom de to pcie'ene. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Nyhet jeg fant på futuremark.com om kommende GF100=GTX470 og GTX480 http://www.futuremark.com/news/57171_nvidi...force_gtx_480_/ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Når er det disse komemr, forresten? Ser ut som 2-fase-kortet mitt er det som stopepr på lavest core, btw... Zotac ref.-design, ser ut som ca 725 er det meste den greier i folding. Riktignok er dette det varmeste kortet også, med peaktemp på 92c (det står VELDIG tett oppi kortet foran, tipper forklaringen ligger der). De andre kortene surrer på 730-750Mhz, uten noe bøll. Gigabyte-kortet begynte å fucke på ca 1950MHz shader også, noe som vel ikke er helt unaturlig. Moddet litt BIOS i nibitor, så får vel flashe en eller annen gang, så jeg slipper å ha Rivatuner og Powerstrip kjørende hele tiden... Men får se hvor disse andre kortene stopper først! Deilig å se godt over 6k på samtlige kort med 353-WU. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 *skrytemodus enabled* Jeg har kommet inn på topp 20 yter listen for HW :-) Har klart å presse daglig snitt opp i 7300, og det har gitt meg en plass der. Må sole meg i glansen så lenge jeg kan, for til helga skal hovedpc'n min (den som drar inn mesteparten) benyttes til spilling og da funker ikke gpu folding :-( (foreløpig 280 plass totalt, skal prøve å presse meg inn på topp 100. Vil være der om 1.5 mnd dersom jeg klarer å holde produksjonen oppe) *skrytemodus av* Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Når er det disse komemr, forresten? Tidlig mars er nevnt flere steder, blant annet i denne artikkelen her på hardware: http://www.hardware.no/artikler/dette_er_n...kjermkort/74380 Lenke til kommentar
HawP Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Taxman: bra jobba det Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 knopflerbruce: Bilder er ikke lov i signaturen :o Taxman: For min del funker det fint å spille samtidig som jeg driver med både CPU- og GPU-folding. Går littegranne ned på FPS, men ikke så altfor mye. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Skal bort nå, kommer vel hjem til en haug med 24H pause da, synnes den pausen skulle ha vært 1h maks. Hvorfor jeg er på 4/14 plass vet ikke jeg, bruker ca 4 sek pr dag på dette nå. Endret 4. februar 2010 av War Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 knopflerbruce: Bilder er ikke lov i signaturen :o Taxman: For min del funker det fint å spille samtidig som jeg driver med både CPU- og GPU-folding. Går littegranne ned på FPS, men ikke så altfor mye. OK, da skal jeg redigere dem bort. Rare regler på dette forumet Lenke til kommentar
War Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Gode regler, tenk deg hvordan det hadde sett ut. Den linux cpu greia har gått på 90% cpuload i 2 mnd nå, siste uka har den surret på 50% load hele tiden. Restartet den flere ganger. Kjører smp 6 på ic7 940. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 knopflerbruce: Bilder er ikke lov i signaturen :o Taxman: For min del funker det fint å spille samtidig som jeg driver med både CPU- og GPU-folding. Går littegranne ned på FPS, men ikke så altfor mye. Jeg har ATI 5770, og må force en 700 for at klienten skal funke. Hver gang jeg spiller så får jeg så mange timeout i at gpu klienten "gir opp" og venter. Håper de kommer med en gpu klient som kan bruke kraften i ATI kortet mitt til fulle. Har ikke tenkt å gå over til nvida bare for å få noen ppd mer. Jeg har alltid en cpu klient gående, uavhengig av hva jeg gjør - har en i7 så den ene klienten lager ikke bulk på ytelsen engang :-P Når jeg ikke skal bruke pc'n fyrer jeg i tillegg opp 2 linux vm'er som folder som juling (en med 4 cpu, en med 2 cpu) + client som alltid går + gpu og da er jeg oppe i litt over 90% av cpu. Tror dette oppsettet drar inn mellom 4500-7000 i døgnet, litt avhenig av når de store jobbene er ferdig og hvor mye jeg bruker pc'n selv (og dermed slår av vm foldingen). Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Vet ikke om denne har vært oppe før men... Nom nom nom!. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Svindyre saker Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Ser ikke ut til at 1.1v-modden funket så veldig, gikk bare opp 7w fordelt på 3 kort fra før modden, og det med endel økte clocks. Tror heller ikke 353 kjører mye på core, for 800 syns jeg er mye på stock volt på disse (de 7w'ene kom nok fra noe økt shader). Men skal la de stå en stund, og se om de EUE'er når andre WU'er popper opp. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Nom nom nom!. Det står øverst på ønskelisten min. Se video her: https://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=11918...&print=true Endret 5. februar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Hvor høyt temperatur ville dere turt å la en i7 gå på kontinuerlig? Har fått opp temp-sensorer i en oppgradert kernleversjon, nå og driver og leker meg litt med klokka. Men med boxed-kjøleren så så kommer man ikke så langt før tempen er oppe på mid-70 (73-74 nå @3.11) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå