Theo343 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 hehe knopfler, det er jo strålende. Men ikke overdriv, tenk sikkerhet først ja. Varme kabler og overbelastede kurser er ikke bra. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 hehe knopfler, det er jo strålende. Men ikke overdriv, tenk sikkerhet først ja. Varme kabler og overbelastede kurser er ikke bra. Jeg har 100w jeg kan kutte ned på CPUene, manisk overklokker som jeg er så lot jeg ikke noen av de 3 CPUene jeg har gående kjøre stock (2 i et kort, og 1 i det andre) Kan sikkert få den dedikerte foldingriggen til å surre på 2ghz CPU og under 1v, framfor de 3.6/1.33v den går på nå (Phenom 550, ikke unlocket). Sikkerhet er greit, men må si jeg syns 10A på deling er lite, har du to gamere ved siden av hverandre her + varmeovn, tv og lyspære har du jo lett 2000w om det er tri-sli eller noe sånt disse har. Hvor mye koster det for en sånn sak som leser av hvor mye du trekker ut av veggen, forresten? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Hvor mye koster det for en sånn sak som leser av hvor mye du trekker ut av veggen, forresten? Chlas olson hadde til 59 Jula hadde til 99 Ikke noe dyre saker, min game-rigg trakk 1245w fra veggen alene. Jeg må da ha 1500W PSU og kan ikke Lane sammen andre på noe 10A iallefall. 1335w akkuratt nå med skjerm + headsettlader +14w lampe Jeg liker Jula sin hvite best. Endret 2. februar 2010 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) 10A på to hybler med hybelkjøkken og dusj virker merkverdig lite ja. Det burde vært minimum 16A og helst mer. Dere deler da ant. kjøkken og bad, men selv da er det merkverdig lite. Jeg kan nesten ikke skjønne at det hybelsystemet er elektrisk godkjent. Endret 2. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) 10A på to hybler med hybelkjøkken og dusj virker merkverdig lite ja. Det burde vært minimum 16A og helst mer. Dere deler da ant. kjøkken og bad, men selv da er det merkverdig lite. Jeg kan nesten ikke skjønne at det hybelsystemet er elektrisk godkjent. Kjøkkenet er på en egen kurs. Mulig badet er på samme, men da er det ikke mye igjen å ta av her. Har uansett ikke hatt strømbrudd enda (unntatt når hele studentbyen er nede), så kan jo alltids prøve og feile. Men enig i at dette er merkverdig lite, hvis den skulle finne på å bølle mer vil jeg klage og be om å få en hybel med mer futt i veggen. Burde være anledning til å dra 2000w+ uten bøll når man faktisk betaler for å bo her. Edit: har du link til disse to? Fant en til 129 på Clas, men 59 er jo enda bedre. Endret 2. februar 2010 av knopflerbruce Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det var tilbud, glemte å skrive det. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Full folding; GPU-folding og SMP-folding i VMware og vanlig windowsbruk: 260w.. Drar ikke så mye denna maskina mi igrunn. Og gir meg ca. 10k PPD Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Skal p 59xx prosjektene ta livet av GPUene? Det er vel her er 250 - 600PPD på flere av dem. Det er nok hovedårsaken til droppen min. Ellers er det ikke noe galt å se i loggene, bare at de er så innihampen trege i forhold til de andre. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Etter en finfin streak med 353 fikk jeg noen ekle WUer jeg også. Må sette meg ned en dag og finne noen passende clocks på disse nye 8800gt'ene, virker som noen av de er relativt råtne ift overklokking. Rart de skal EUE'e på 660/975 allerede... Klokekt ned minne, håper det er der problemet ligger. Sikkert noe Qimonda ræl på de 1gb'ene, mener å ha lest det et par plasser. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Må sette meg ned en dag og finne noen passende clocks på disse nye 8800gt'ene, virker som noen av de er relativt råtne ift overklokking. Rart de skal EUE'e på 660/975 allerede.. ja, det varierer, mine 8800GTS tåler ikke en Hz over 792, men som nevnt nesten alle mine 8800GS kunne klokkes til ca 1000 på minnet iallfall så lenge de var nye. Jeg har forresten ikke prøvd så mye på 250 GTS kortene de kjører 738/1836/1101 som kanskjer er ganske høyt default? Et problemprosjekt gjorde at jeg klokket en ned litt, skal prøve å sette den tilbake nå. Kankje finner du igjen trinnene 54 MHz eller halve på shader. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg vil etter reduksjonen sitte igjen med noe rundt 60K.Det er jo ikke akkurat noen dårlig PPD det heller da, synes jeg Etter 14 dager på det nivået har du dratt inn like mange poeng som jeg har tilsammen Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 @alias: med tanke på at du med ditt høye nivå har vært inne blandt de 50 beste folderene på hele prosjektet, så kan vel på det vi og PandeGroup takke og bukke for insatsen så langt, og som nevnt her så vil du jo fortsatt ligge på et veldig høyt nivå, som det står all respekt av. Jeg holder på med min første bigadv nå, men det ser ikke ut til at det er store marginene i forhold til A3 når i7en ikke er klokket. Det hadde vært gøy å fått opp temp-sensoren på den så jeg kunne tunet den lett, men uten temp-sensor tar jeg ingen sjanser. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ser ut som det var de satans qimonda-chip'ene hvertfall. Kjører P5781 på 700/1750 på core/shader på samtlige i PC #2 uten antydning til fusking. Lar den stå overnatta der, så tar jeg litt mer på dagen. Håper på 950MHz minne, i det minste, når den tid kommer. Det burde de nesten greie. Rart de minnebrikkene ikke greier mer, siden de er ratet til 1000MHz... De greier altså ikke det Qimonda sier er "stock". Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Kjører P5781 på 700/1750 på core/shader ...... Lar den stå overnatta der, så tar jeg litt mer på dagen. Håper på 950MHz minne, i det minste.. Er ikke det uansett ganske friske tall hvis det er eldre 8800GT? (Om det var det du nevnte). Jeg tror jeg nå fant ut at en av GPUene rett og slett har kobla ut flere ganger, et Asus 8800GTS med 640MB minne. Prøver å klokke den ned litt, så nå kjører den på slappe 576/1350/792. Det er jo uansett bedre at den folder enn kobler ut. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Kjører P5781 på 700/1750 på core/shader ...... Lar den stå overnatta der, så tar jeg litt mer på dagen. Håper på 950MHz minne, i det minste.. Er ikke det uansett ganske friske tall hvis det er eldre 8800GT? (Om det var det du nevnte). Jeg tror jeg nå fant ut at en av GPUene rett og slett har kobla ut flere ganger, et Asus 8800GTS med 640MB minne. Prøver å klokke den ned litt, så nå kjører den på slappe 576/1350/792. Det er jo uansett bedre at den folder enn kobler ut. Er det forskjell på eldre og nyere 8800gt? Såvidt jeg har hørt er 700 core helt vanlig å få til. Mulig jeg skal pushe dem litt til, men EUE koster jo endel ppd, så det bør være fjellstabilt om det skal være noe å tjene på å gå høyere. Ikke rukket å sjekke hvordan de greide seg i løpet av natta/morgenen, tar det når jeg kommer hjem litt utpå kvelden. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Kjernemessig finnes det vel bare en type 8800GT, med G92. 8800GTS var det jo forskjell på, med G80 vs. G92. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg holder på med min første bigadv nå, men det ser ikke ut til at det er store marginene i forhold til A3 når i7en ikke er klokket. Bigadv var morsomt å bedrive, men binder opp maskinen for annen bruk siden det ikke skulle så mye til før VMware hos meg hostet litt og foldingen ble forstyrret og i verste fall stoppet. Jeg forsøkte A3 som hos meg kun leverte ca. 1/3 av hva bigadv produserte så jeg ga den fort opp. Jeg kjørte stabilt på 3.9GHz med bigadv. Nå, etter å ha avsluttet bigadv foreløpig, så klokket jeg min i7 920 opp til 4.216GHz uten å gjøre annet enn å sette bus speed til 211. Dette skulle gitt 4.22GHz men noe forsvinner underveis ser det ut til. Uansett, det som er interessant for meg er at temperaturen idle ligger på lave 46c i romtemperatur 20c. Jeg må ha vært usedvanlig heldig med min i7 920 som klarer dette på luftkjøling. Det er en økning i OC på hele 1549MHz og ennå kan den gå lenger. Under bigadv foldingen på 3.9GHz lå den på 75c i romtemperatur 20c. Hadde den en stund i garasjen i 5 - 5 minusgrader og da lå cputemp på hyggelige 43c. Det skulle vært artig å forsøkt bigadv med cpu på 4.2GHz. Skal først teste litt hvor stabilt den oppfører seg i denne hastigheten. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Kjernemessig finnes det vel bare en type 8800GT, med G92. 8800GTS var det jo forskjell på, med G80 vs. G92. Jaja, men det må jo være en utgreget grad av kvalitetsortering på disee G80-G92 chipene, 8800GTS av merkene Asus Gainward og MSI er ikke i nærheten av de verdien jeg kan klokke på XFX 8800GS kortene mine. Og hvis minnet i tillegg er forskjellig blir det betydelig produksjonsforskjell. Endret 3. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Kjellms: Frekvens er ikke alt. Jo flere aktive shadere/transistorer/enheter det er på en kjerne jo vanskeligere er den ofte å klokke høyt. Noe som kan stemme overens med din erfaring. 8800GTS av merkene Asus Gainward og MSI er ikke i nærheten av de verdien jeg kan klokke på XFX 8800GS kortene mine Dvs. om man tar to enheter innenfor nogenlunde samme generasjon. Endret 3. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Kjellms:Frekvens er ikke alt. Jo flere aktive shadere/transistorer/enheter det er på en kjerne jo vanskeligere er den ofte å klokke høyt. Noe som kan stemme overens med din erfaring. Enig i det første, men er allikevel ikke sikker på hva du mener, alle disse G80 G92 kortene er jo ganske like, er de ikke? Endret 3. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå