Blippblopp Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Har ikke registrert oppdateringer av poeng hos Stanford (eller andre) siden omkring kl. 14.00. Det kan derfor se ut som at poengtelleren er nede. Ser slik ut ja: Last updated: Sun Jan 31 02:00:03 PST 2010 Sun Jan 31 10:00:03 UTC 2010 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Da må jeg vente litt med å passere 15 mill, men dette blir svar nummer 10.000 på denne tråden. Så blir det litt backlog på PG til uka. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Ut fra statestikken ser det ut som om poeng-problemene startet i går. Men de pleier å være flinke til å rydde opp, så det bekymrer ikke. edit: It basically looks like crontab is down on one machine and so the stats are safe, just not being updated. We'll take a look and run the stats manually a few time if needed. Please keep in mind this is Sunday right now for us, so we don't have people on staff for this at the moment. Likely the full fix will have to wait until Monday. Endret 31. januar 2010 av Xell Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Er det shader-klokken som i det store og hele betyr klart mest for PPD på G92? FIkk tak i et gigabyte med overklokka shader, og det gjør 6500 PPD på 353-WUer, ser det ut som (730/1947/1000). Er det noen som har festeskruer til Zalman VF700, btw? Gidder ikke sende kortet mitt tilbake bare for å få bytta vifte Har kjøleren, men mangler som sagt skruene... Gah! GJERNE uten feite skruer, siden det blir fort bøll med kortet bak om de stikker en cm ut. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Da skal jeg akkurat til å sette opp en ny rig, med kort nummer 4,5 og 6. Synd nettverkstrøbbel gjør at det bare står 3 kort i den som har mulighet for 4, har ikke singleslotkjøler som passer til mer enn et kort, så da ble det kollisjon med 3com nettverkskontroller Litt rart man skal trenge det, med TO nettverkskontrollere on board... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg mente ja til shader Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg mente ja til shader Lmao. Håpte nok for mye der, ja. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Ok... da var maskin 2 oppe, men fins det noen mulighet i FAHmon til å snike meg inn på den andre maskina og lese av infoen til WUene der? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Du må sette opp fildeling på den maskina du vil overvåke. Del den katalogen som fah-ligger i. På maskina som har FAHmon så mapper du opp nettverksdrevet (katalogen du delte på den andre maskina) også legger du til denne katalogen i FAHmon sine instillinger akkurat slik du gjorde det med den lokale katalogen. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Er det shader-klokken som i det store og hele betyr klart mest for PPD på G92? FIkk tak i et gigabyte med overklokka shader, og det gjør 6500 PPD på 353-WUer, ser det ut som (730/1947/1000). Noen ganger kan det være minnet (hvis det er lite 380MB feks) som begrenser på større prosjekter. På mine 8800GS kunne jeg skru klokka til 1000 og det hjalp mye, noen ganger over 6000PPD, mens mine 8800GTS (er vel G92) ikke tåler minneklokk i det hele tatt, men de gir selvfølgelig også litt økning på shader. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Du må sette opp fildeling på den maskina du vil overvåke. Del den katalogen som fah-ligger i. På maskina som har FAHmon så mapper du opp nettverksdrevet (katalogen du delte på den andre maskina) også legger du til denne katalogen i FAHmon sine instillinger akkurat slik du gjorde det med den lokale katalogen. Hvordan gjør jeg så dette? Jeg har en switch og to maskiner. Nettverk er dessverre noe jeg ikke kan my om. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Regner med at du kjører windows (?)- Win7 og Vista kan jeg ikke alle detaljene, men grunnleggende er som følger (litt usikkert rund de norske nevnene siden jeg har sitter på engelsk XP) 1. på maskina du ønsker å overvåke; finn katalogen hvor fah er installert (ett nivå over work-katalogen, der queue.dat ligger), høyre-klikk på katalogen, velg egenskaper/properties, velg taben det står deling/Sharing på, huk av for "Share this folder on the network" 2. På maksina du har installert FAHmon, i explorer/utforsker; velg Verktøy/Tools -> map network drive (tror det står tilknytt netverkskatalog hvis du har norsk). I dialogen, velg Browse... og klikke deg ned til katalogen som du har delt (er antaklig vis listet under Microsoft Windows network > workgroup > "navnet maksina". La det være huket av for "reconnect at logon" (tilknytt ved pålogging e.l.). Sånn, da skal den delte katalogen dukke opp som et nytt drev i explorer/utforsker, så da kan du gå i instillingene til FAHmon å legge til denne katalogen. Jeg har ikke brukt FAHmon på flere år så der vil jeg ikke gå i detalj. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) ...Synd nettverkstrøbbel gjør at det bare står 3 kort i den som har mulighet for 4, har ikke singleslotkjøler som passer til mer enn et kort, så da ble det kollisjon med 3com nettverkskontroller Litt rart man skal trenge det, med TO nettverkskontrollere on board... Dette tolker vi dithen at du har satt inn et kort med ekstra nettverkstilgang (LAN)? Du sier det er to kontrollere onboard, vær obs på at de kan være av forskjellig type og merke og kanskje derfor trenger to forkjellige drivere? Men har du en svitsj med plass til flere maskiner er det jo bare å kjøre svitsjen mot WAN og 1 til hver av maskinene. Da trenger du jo bare en LANutgang pr maskin og kan fjerne det ekstra LAN-kortet. På noen hovedkort funker det også bra (særlig på Asus-kortene og Gigabyte) å sette opp de to onboard-kontrollere som nettverksbro og koble den andre maskina til den. Da må også security-innstillinger (IP og MacID) konfigureres mot nettverksbroa i eventuell router mot WAN. Å lage nettverksbro er enkelt, merk de to nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet/nettverk, høyreklikk og velg opprett bro. Kankje har jeg misforstått? Det hender enkelte svitsjer tuller med IPene ved omstarter, og da blir aktuelle maskiner blokkert. Det kan også være nødvendig å installere nettverk på hver maskin, husk å gi nettverket samme navn i hver maskin ellers vil ikke maskinne godta hverandre. Endret 1. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Fra hans forrige post tolker jeg det dithen at han har 2 maskiner og en switch. Jeg regner med at den ene maskinen deler internett og trenger derfor to nettverksporter. Det enkle er da å bytte ut switchen med en bedbåndsrouter, og la begge maskinene koble seg til internett gjennom denne. Da slipper man unna med en port i hver PC. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 Regner med at du kjører windows (?)- Win7 og Vista kan jeg ikke alle detaljene, men grunnleggende er som følger (litt usikkert rund de norske nevnene siden jeg har sitter på engelsk XP) 1. på maskina du ønsker å overvåke; finn katalogen hvor fah er installert (ett nivå over work-katalogen, der queue.dat ligger), høyre-klikk på katalogen, velg egenskaper/properties, velg taben det står deling/Sharing på, huk av for "Share this folder on the network" 2. På maksina du har installert FAHmon, i explorer/utforsker; velg Verktøy/Tools -> map network drive (tror det står tilknytt netverkskatalog hvis du har norsk). I dialogen, velg Browse... og klikke deg ned til katalogen som du har delt (er antaklig vis listet under Microsoft Windows network > workgroup > "navnet maksina". La det være huket av for "reconnect at logon" (tilknytt ved pålogging e.l.). Sånn, da skal den delte katalogen dukke opp som et nytt drev i explorer/utforsker, så da kan du gå i instillingene til FAHmon å legge til denne katalogen. Jeg har ikke brukt FAHmon på flere år så der vil jeg ikke gå i detalj. Du glemte å si at jeg måtte lage et nettverk, men etter at det var fiksa så ble det årnings på det ganske kjapt. Har et "hung" - problem nå, men det tror jeg var fordi jeg hadde feil tidssone på den jeg leser av fra, så det så ut som den jobbet 9 timer fremover i tid. Regner med det går seg til etter hvert. ...Synd nettverkstrøbbel gjør at det bare står 3 kort i den som har mulighet for 4, har ikke singleslotkjøler som passer til mer enn et kort, så da ble det kollisjon med 3com nettverkskontroller Litt rart man skal trenge det, med TO nettverkskontrollere on board... Dette tolker vi dithen at du har satt inn et kort med ekstra nettverkstilgang (LAN)? Du sier det er to kontrollere onboard, vær obs på at de kan være av forskjellig type og merke og kanskje derfor trenger to forkjellige drivere? Men har du en svitsj med plass til flere maskiner er det jo bare å kjøre svitsjen mot WAN og 1 til hver av maskinene. Da trenger du jo bare en LANutgang pr maskin og kan fjerne det ekstra LAN-kortet. På noen hovedkort funker det også bra (særlig på Asus-kortene og Gigabyte) å sette opp de to onboard-kontrollere som nettverksbro og koble den andre maskina til den. Da må også security-innstillinger (IP og MacID) konfigureres mot nettverksbroa i eventuell router mot WAN. Å lage nettverksbro er enkelt, merk de to nettverkstilkoblinger i kontrollpanelet/nettverk, høyreklikk og velg opprett bro. Kankje har jeg misforstått? Det hender enkelte svitsjer tuller med IPene ved omstarter, og da blir aktuelle maskiner blokkert. Det kan også være nødvendig å installere nettverk på hver maskin, husk å gi nettverket samme navn i hver maskin ellers vil ikke maskinne godta hverandre. LAN-kortet har jeg i fordi det er den eneste måten jeg kan få nett på denne pcen, siden de andre ikke fungerer som de skal ift. no authentication som er påkrevd på denne tilkoblingen. Å ta det ut er usmart Fra hans forrige post tolker jeg det dithen at han har 2 maskiner og en switch. Jeg regner med at den ene maskinen deler internett og trenger derfor to nettverksporter. Det enkle er da å bytte ut switchen med en bedbåndsrouter, og la begge maskinene koble seg til internett gjennom denne. Da slipper man unna med en port i hver PC. Switch hadde ikke funket, pga restriksjoner på studentbynettverket. Men over til noe annet: går det an å få FAHmon til å finne rett PPD for p5781 og p5783? Nå som jeg endelig fikk alt opp står det bare unknown... Også lurer jeg på hvor man kan stille inn shaderklokken (vet den er avhengig av core, men tror det fins en multi man kan justere - hvertfall gir 700 på core 3 ulike shaderfreqs her). Ene kjører fint på 1950MHz, de to andre på "bare" 1750 og 1700 - regner med det går an å tyne disse litt til også, uten å pushe core i samme slengen. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Bra du får det til. p 5781 og noen andre p57xx er merkelige i mine maskiner ihvertfall. Ofte står det bare ukjent eller helt tøvete sifre der, det siste særlig i HFM, så jeg vet ikke. Har lurt på om de i det hele tatt virker i mine 88k kort, men loggen ser jo ok ut så jeg regner med at de funker. Shader, core og minne kan stilles uavhengig av hverandre f eks i Rivatuner Endret 2. februar 2010 av kjellms Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Fra ca. kl. 02.00 førstkommende natt som blir 03.02.2010 vil min donasjon reduseres med ca 80K PPD grunnet lenge utsatte, men nå påtrengende prioriteringer og jeg ber om forståelse for dette. Jeg vil etter reduksjonen sitte igjen med noe rundt 60K. Til alle, stå på videre, jeg kommer sterkt tilbake når min lokale krise er over. Endret 2. februar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) -alias- Du har gjort en jobb det står stor respekt av og holdt det høye nivået mye, mye lenger enn jeg ville trodd. Det har vært en fryd å se på dere i toppen. Du har nok også vært en stor inspirasjon for mange. Missforstå meg rett, men jeg er nesten lettet over at du slakker av på den nesten umenneskelige innsatsen du har bidratt med her over lang tid. Håper alt løser seg privat for deg, og ikke føl deg presset til å måtte holde et så høyt nivå i fremtiden. Jeg er veldig varierende og har kun korte perioder med litt over gjennomsnittet produksjon, men forsøker som Xell sier å delta bittelitt. Selv din "reduserte innsats" er jo skyhøy ift. min hehe og jeg har heller aldri vært i nærheten av deg på selv mine beste foldingdager. EDIT: Må nesten le, din reduserte innsats vil være høyere enn min PPD noen gang har vært. Endret 2. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2010 Har 36k PPD nå (353 FTW!), så skal vel ta unna litt der. Har planer om å sette opp en rig til, men får se hva kursen tåler av utstyr... fant ut at jeg deler 10A med fyren i nabohybelen isted :!: Han får pent fryse litt utover våren Men tviler litt på at prosjektet med 3 foldingpc'er og en gamer går i boks... det drar for mye, rett og slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå