-alias- Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) edit: ene kortet står nå å prøver å lasten ned fahcore_12? får 404 error? noen som hvet? Vet ikke hva den koden betyr, har vel ikke med foldingen å gjøre direkte, kanskje den indikere feil med server etc., men som sagt jeg vet ikke. Regner med at noen som vet, svarer deg. Forøvrig finner feilkoder over Corestatus her: http://fahwiki.net/index.php/CoreStatus_codes Endret 29. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nydelig, hvilken formeleditor bruker du? Forumet støtter tex-tagen hvor man kan bruke, begrenset, standard LaTeX-kode. De fleste matte-spesifike tag'ene i LaTex er støttet. Hvis du vil se hvordan det er kodet så er det bar eå sitere posten og titte i editoren. Formelen over er [tex] total point = basepoint\cdot \sqrt{k\cdot\frac{deadlinetime}{elapsed time}}=basepoint\cdot \sqrt{k}\cdot\sqrt{\frac{1}{1- performance fraction}} \\ [/tex] Eksempler på kjekke LaTeX matte-tager: \frac{overbrøkstreken}{underbrøkstreken} \sqrt{under rottegnet} \\ linjeskift \cdot gir multiplikasjonstegn (dot i senter av linja) \vec{vector} gir vektor-tegn over teksten inni {} Flere nyttige LaTeX tager Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Min GPU står også og stanger med samme feilen. Var ferdig med et prosjekt like over midnattt i natt, og ette det har den ikke fått tildelt noe mer å gjøre :-( Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 kansje jeg stabiliserer meg på runt 10k da. må vel vere ok til 2 amd/ati maskiner og en intel/nvidia maskin? kjører kun systrey utgave av klienter da jeg ikke har tid til å syssle med annet. takker for linken leser nå. edit: ene kortet står nå å prøver å lasten ned fahcore_12? får 404 error? noen som hvet? Er det på nedlasting av FahCore den feiler? Altså, ser logen noe slikt ut? [19:20:02] + Downloading new core: FahCore_12.exe [19:20:02] - Error: HTTP GET returned error code 404 [19:20:02] + Error: Could not download core [19:20:02] + Core download error (#4), waiting before retry... I så tilfelle er dette en standard http-feilmelding som indikerer at filen som prøves aksessert finnes. Jeg vil anta at noe på en server har blitt kluss, slik at filen ikke er tilgjengelig der programmet blir bedt om å lete etter den. Du har helt sikkert sett denne feilmeldingen (eller liknede) når du har surfet på nettet: Error 404: File Not Found The requested page is not found. This may happen due to the following reasons: Page or file is outdated, renamed, moved, or does not exist. You typed the address incorrectly, like http://www.example.com/pgae.html instead of http://www.example.com/page.html Please contact your webmaster if you are not sure what goes wrong. Det er i praksis samme type feilmelding programmet får når den prøver å aksessere filen gjennom http. Man kan vente på at noen andre skal rydde opp i feilen eller man kan ta initiativ til å melde om feilen selv. Ta en titt på server-kategorien på foldingforum.org og se om feilen er rapportert. PS. med et lite utklipp av logen hadde jeg sluppet å lete opp tilsvarende feil og sluppet å spekulere i om det er samme feil dere observerer. For alt jeg vet kan jeg nå ha skrevet en lengere post, som er mer forvirrende en til hjelp. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 takk xell var den loggen jeg fikk ja. løste dette med å fjerne work mappa da jeg fant ut at core 12 ikke eksisterte å at d i sin tid kun var en test core fra ati. så d er vel kun vi med ati kort som vil oppleve dette. rapportering av feil har jeg aldri prøvd men vil notere meg at det kan vere lurt. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nå må Nvidia få ut fingern snart så jeg kan kjøpe 2 nye skjermkort. Det må iallefall slå 295x2 med god margin og typisk slipper de mellomklasse-kortene først. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Har du arvet? High End kortene etter GTX295 blir min. 4K penger pr. stk. Er det ikke bedre å satse på ny(e) strippede i7 maskiner og så kjøre bigadv? For så å putte inn godsakene når prisene begynner å jevne seg ut om et års tid. Det er kanskje denne du venter på: http://www.tomshardware.com/gallery/Nvidia...-0----jpg-.html Selv må jeg nok trappe ned noe snart for å prioritere andre veldig påtrengende utgifter som jeg vet kommer ut over våren. Jeg får heller ta det igjen ut på høsten en gang. Endret 29. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nå prøver jeg å si til meg selv at jeg trenger det for spill-opplevelsen. Selv om jeg vet at det er pga foldingen. Det er litt kjipt at jeg må bli med kona til usa til sommeren, tenk all hardwaren det ville ha blitt. Har planer om å kjøpe flere U4kabinetter (må ha 4 oga varme/luft/vifter) og sette alt i en rack, men klarer ikke bestemme meg for hvilken. Trenger jo ikke dør forran, og den må kunne demonteres selv om den kommer ferdig på pall. Skal jo inn også. Akkuratt nå ser det ikke ut med 100vis av ledninger over alt. Sånn her er det ca. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis det var rack du ikke klarte å bestemme deg for... hva med 2-3 ALBERT'er inntil hverandre med en "spesialfesteanordning" for U4 ? :!: Lenke til kommentar
Revox Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Ellers kan sikkert et par Magny-Cours gjøre susen. Tipper de vil trille ball med I7 i folding. Blir artig å se hva prisen blir på de. Med tanke på at de vil bære Opteron navnet så blir de nok ikke så billige. Endret 29. januar 2010 av Revox Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg vil gjærne ha sånn: Og ikke sånn: Sett litt på Deltaco og andre "billig"-merker som Triton osv. Litt usikker på målene 600x800 700x900 400x300 1200x800 osv. Kjip om de er for korte og kjip om de er for brede, men det må være plass til ledninger bak osgå, evt forran /switch++. Må nesten se skapene i RL. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg ville ikke hatt den den frontdøra. Bedre med perforert dør for bedre innsug i front på serverne. Endret 30. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Trenger jo ikke dør forran, Ja, derfor jeg avbestillte disse tidligere i år. Evt ingen dør forran og ingen dør bak, kun på sidene. Men det blir helt feil/stygt med bare ramme. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hm, hadde håpet å få a3-oppgaver på min q6700 nå, for å kvalifisere til bonuspoeng. Har fullført 5 stk 601? de siste dagene, men så kom det alltså en 2665 (1920-poenger, a1) og ødela. Jeg får jo bedre PPD for en liten stund, men var innstilt på å gjøre ferdig 10 kvalifiserende a3-WUs og brette a3 med bonus etterpå. Jeg håpet dessuten på en eller flere 6011/40-poengere slik at jeg kunne kvalifisere på under en uke. Men jeg bretter og er glad, a3-oppgavene kommer vel etterhvert. Ser på psummary at det finnes et a4-prosjekt, er det noen som har fått dette og/eller vet hva det er? p6004_VILLIN, GRO-A4, 100 poeng. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er litt usikker på dette med kvalifiserende WUer. Jeg trodde også at man måtte folde 10 A3 Wuer før man begynte å få bonus, men begynte å få bonus med en gang jeg fikk A3'er. bigadv-bonusene krever 10 stk smp-WUer, så det kan hende at det er en mixup i forhold til hvordan kasson beskriver bonuskravet, eller hvordan poengserverene registerer kvlaifisering. Men hvem vet. Kanksje du er heldig og både A1 og A2 teller blandt de ti. Det virket i alle fall slik på meg. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Etter det jeg har lest på foldingforumet teller a2 og a3-WUs som bonuskvalifiserende. Altså ikke a1. Jeg har brettet en del a2 før, men uten passkey. Har sjekket og får ikke bonus nå. Har levert 5 stk a2 med passkey, og venter på å få flere av disse slik at jeg kvalifiserer for bonus. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 oki, det forklarer saken. Jeg har brettet mye A2 med passkey (startet passkey på en annen maskin nettopp for dette). Jeg tolket bonus-eligeble som WUer som vill gi bonus. Det er mye som er lett å misstolke i disse bonus-kvalifiserings uttalelesene. For bigadv er det sagt "10 SMP WUs on the same client" som kan tolkes til at det er knyttet til ID og ikke bare passkey. Det må jo testes. Har tenkt å kjøre -bigadv på I7'en når den har gått med A3 en stund. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) A3 på i7 ble uten bonus hos meg, kun standard WU`s som utgjorde ca. 1/3 PPD av hva bigadv gir. Har kjørt 3 slike nå uten å få bonus og det er som å kjøre A1 poengmessig. Tenker jeg legger tilbake til A2 etter at WU som kjører nå er ferdig. Endret 31. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 oki, det forklarer saken. Jeg har brettet mye A2 med passkey (startet passkey på en annen maskin nettopp for dette)... Jeg skjønnte jo ikke at jeg måtte bruke passkey for å få bonus på de nye SMPene. Noe av skylda må jeg jo si ligger hos HFM som viser tallene med bonus, vel vel, man skal vel ikke vente at slike programmer tar hensyn til alt. Men den roter svært ofte også med poenger og verdier og finner ikke opplysninger om prosjekter og da lurer man på om ting er feil. PPD droppet på meg og jeg trodde det var feil i en del GPUer pga av nye prosjekter (kanskje har det vært ett par slike men ikke mange). Tror så at det ikke var særlig mye feil med GPUfoldinga, men PPD droppet rett og slett pga av mangel på passkey på SMPfoldinga. Har satt inn Passkey nå så tror jeg PPD vil stige noe igjen. Hadde forresten noen stopp på min nye Q9550, kan ha vært knyttet til et par 6014 WUer, men det er usikkert. Xell, takk for forklaringa på formel og symbolkodene. Tror det blir litt for tungvint for meg. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har ikke registrert oppdateringer av poeng hos Stanford (eller andre) siden omkring kl. 14.00. Det kan derfor se ut som at poengtelleren er nede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå