Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bigadv krever kun at du setter passkey og bigpackets=big under -configonly :), alt det andre er standard. advmethods/scientific kan du sette til no.

Hvis du ikke får startet klienten manuelt med -bigadv -smp 8 eller får endret startparameterne til servicen el. kan du forsøke å legge det til som additional parameters i -configonly (ikke testet selv). Men husk at du må levere 10 stk A2 med samme passkey først, samt holde deg over 80% successfull.

Drop-in binary til bigadv ligger i linken min om bigadv.

Her for linux, http://www.stanford.edu/~kasson/folding/linux/fah6

Det er også en 6.24 R3 binary for vanlig A2 SMP.

(hmm disse er faktisk de samme, hehe ikke lagt merke til før nå)

PS!

Husk å kjøre chmod +x fah6 når du laster ned ny binary.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
bigadv krever kun at du setter passkey og bigpackets=big under -configonly :), alt det andre er standard. advmethods/scientific kan du sette til no.

kan sette, bør sette eller må sette? Hvis det bare er kan sette, så kan jeg jo like gjerne la de stå på, men hvsi dette kan føre til ulemper bør/må den vel settes til no

Hvis du ikke får startet klienten manuelt med -bigadv -smp 8 eller får endret startparameterne til servicen el. kan du forsøke å legge det til som additional parameters i -configonly (ikke testet selv).

er ikke noe additional parameters i linuxversjonen så vidt jeg har fått med meg, men det er en fil som heter fah_config som man legger inn flaggene i.

Men husk at du må levere 10 stk A2 med samme passkey først.

samme passkey eller samme client? Jeg trodde det var samme passkey så jeg satte på passkey på den andre maskina for over en uke siden. men i dag leste jeg denne fra bigadv-tråden på foldingforum:

Bonuses are only given *if* a client has a passkey and *after* a client has completed 10 Core A2 work units. Also, to qualify for a bonus, a client must have returned >80% of its work units within the deadline. Otherwise bonus factor = 1.

spesielt dette med 80% får meg til å anta at det fordi man skal være sikker på at maskinen er stabil, men jeg skjønner ikke helt hvordan de skiller på det.

Drop-in binary til bigadv ligger i linken min om bigadv.

har allerede lastet den ned :)

Det er også en 6.24 R3 binary for vanlig A2 SMP.

( kommer ikke til foldingforum nå, men ligger under Linux kategorien )

PS!

Husk å kjøre chmod +x fah6 når du laster ned ny.

Takker for svar Theo. Nå lurer jeg bare på om jeg like gjerne kan starte bigadv med en gang ... eller i morgen når denne Wuen er ferdig.

Lenke til kommentar
kan sette, bør sette eller må sette? Hvis det bare er kan sette, så kan jeg jo like gjerne la de stå på, men hvsi dette kan føre til ulemper bør/må den vel settes til no
Jeg er ikke 100% sikker her og nå men mener jeg leste det kunne føre til noe kluss å ha den på, men lenge siden og kan være feil i husken. Siden du aldri har kjørt med den på vil det vel ikke skade å ha den av?

er ikke noe additional parameters i linuxversjonen så vidt jeg har fått med meg, men det er en fil som heter fah_config som man legger inn flaggene i.
Der ser man hvor ofte jeg kjører -configonly hm.

samme passkey eller samme client? Jeg trodde det var samme passkey så jeg satte på passkey på den andre maskina for over en uke siden. men i dag leste jeg denne fra bigadv-tråden på foldingforum:
Det har jeg faktisk ikke tenkt over siden jeg ikke har hatt flere bigadv maskiner gående. Jeg anntok grovt at det var per passkey, da det virket mest logisk for meg på tidspunktet. Men det kan være et poeng det du nevner om stabilitet, så takk for det innspillet :hmm:. I såfall må det gå på userid og passkey?

EDIT/NB!

Med bigadv bør du i -configonly endre checkpoint fra default 15min til 25-30min. Dette fordi den er ekstremt IO krevende på disse WUene og du bør ikke ha de kjørende så tett.

I tillegg bør du også vurdere å kjøre et tar backupscript en gang i timen el. for det er surt når noe går galt etter flere dager ol.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

HFM.net og FAHMON skal man ikke alltid ta så bokstavelig. Jfr det -alias- nylig opplevde. Jeg satte en ny CPU inn i denne PC (Q9550) og fikk dermed en Q6600 ledig som kunne settes på et Asus P5B-MX kort. Satte SMP inn og HFM viste pussig nok bare 1277 i PPD på p 2653 uansett preferanse (siste og 3 siste) og det er jo klart for lite, loggen viser ca 2100 PPD. Bare en bagatell!

Lenke til kommentar
HFM.net og FAHMON skal man ikke alltid ta så bokstavelig.

Det har du helt rett i! Spesielt HFM.NET gir ofte verdier helt ute av alle proposjoner, 14 - 30 mill PPD er ikke uvanlig. HMF.NET har også problemer med å identifisere korrekt WU og gir da 0 i PPD. Programmet er også generelt tregt hvis det får for mye å holde styr på synes jeg.

Lenke til kommentar

På hvilke klienter får du slik PPD i HFM.NET? Sikker på at det ikke er Linux klient bugen du tenker på? Altså at man ikke skylder på feil part her :hmm:

Jeg synes Fahmon blir mye tregere med mange klienter ift. hfm.net. Det var grunnen til at jeg så meg om etter noe annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Aktivitetsnivå på eldre medlemmer?? Hallo.. både jeg og -alias er vel blandt de eldste her! :lol:

På hvilke klienter får du slik PPD i HFM.NET? Sikker på at det ikke er Linux klient bugen du tenker på?

Aner ikke hvilken bug det er, men prosjektet er 2653, clienten 5.91 og monitoren HFM.NET. Og OS er XP Pro 32 bit.

PS Skal jeg tippe tror jeg OS og HFM ikke er helt på bølgelengde. HFM er den siste, men OSet er fra et tidlig image som mangler mange oppgraderinger.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
På hvilke klienter får du slik PPD i HFM.NET? Sikker på at det ikke er Linux klient bugen du tenker på? Altså at man ikke skylder på feil part her :hmm:

Kun på 5781 tror jeg, se selv. Dette er ikke det verste tilfellet, men likevel store tall. :w00t: Om det skyldes en bug i Linux har jeg ikke forutsetninger for å se.

post-53451-1264174132_thumb.jpg

Ser det gjaldt 5785 også, men kun på 783 poengere (de 5 nederste).

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Aktivitetsnivå på eldre medlemmer?? Hallo.. både jeg og -alias er vel blandt de eldste her! :lol:

Beklager, var ikke hensikten å irritere deg bestefar :p

Neida, tenker rent generelt på brukermassen fra de forrige kampanjene? Personlig så dukker jeg opp i ny og ne her nettop fordi jeg liker å bidra til andre prosjekt også , men det er morsomt å folde nå med nytt skjermkort 260 i forhold til mitt litt eldre 8800gts.

Lenke til kommentar
p578x - åssen er disse ift PPD? Får ikke opp noe i FAHMON. Trenger ikke eksakte tall, men åssen de er relativt til 353 og 1888 f.eks.

Her ser du samtlige under folding på 9800GX2:

post-53451-1264188048_thumb.jpg

De varierer litt i PPD, noen ganger mer enn 1888, som oftest ligger de under.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
p578x - åssen er disse ift PPD?

Prøvde å kikke i Benchmarks både i Fahmon og HFH der jeg har det. Tallene var som -alias- har vært inne på helt meningsløse unntatt kanskje frametallet 2 min 39 sek som jeg så flere ganger på 8800GS el GTS kort. Kan det ha noen mening? HVis det var 783poeng skulle det tilsvare over 4200 PPD.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Bonuses are only given *if* a client has a passkey and *after* a client has completed 10 Core A2 work units. Also, to qualify for a bonus, a client must have returned >80% of its work units within the deadline. Otherwise bonus factor = 1.

Da er det veldig frustrerende å få tildelt 3065 som bruker A1 som kun utnytter 4 tråder. Ikke nok med at den ikke teller med på de 10, men den kommer jo til å bruke mye lenger tid en de andre WUene.

Ja, ja, man får bidra der det trengs. :shrug:

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...