Xell Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 ok, da kom den opp igjenn etter min sisteforespørsel, men før jeg restartet. Men problemet gav meg en tanke. Man har en kø på 10 slotter. Denne blir utnyttet når man ikke får levert en ferdig WU (man kan laste ned en ny), men det hadde jo vært fint å kunne fylle køen såppas langt at man allikevel fulfører innen tid. Hvis man normalt fullfører en pakke med over 50% av gjenstående tid kunne neste pakke allerede ligget i køen og ventet. Da ville man ungått dødtid ved sørverproblemer. Jeg folder ikke på den raskeste core2duo, men jeg kunne allikevel glatt hatt en pakke forran meg i køen uten å ha problemer med å fullføre innen tidsfristen. Noen som har vært borti mulighet for å hente ned flere pakker enn den man jobber med? Jeg vet jeg en gang leste om noe liknende for oppsett medfoldefarmer som er offline. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Hvis man normalt fullfører en pakke med over 50% av gjenstående tid kunne neste pakke allerede ligget i køen og ventet. Da ville man ungått dødtid ved sørverproblemer. Problemet har vært tatt opp tidligere, men uten at jeg kan huske det kom noe svar på det. Ideen er veldig god med å laste ned flere WUer som legges i kø, men det er mulig de ikke vil gjøre det på grunn av tidsfristene som må overholdes, og for å unngå et større kaos av WUer som ikke blir effektuert. Endret 15. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Da var min første bigadv WU levert som ble på ca. 59K av en oppdatering på 79K. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Ja, jeg ser hvorfor FaH-teamet ikke ønsker å gjøre dette automatisk og lett tilgjengelig. I forhold til Wuer som ikke er effektuert: alle Wuer som ikke er retunert innen "Preffered deadline" vil automatisk bli sendt ut til en ny klient. Klienten vil heller ikke starte/fortsette på en WU når den ser at Deadline er nådd (har sett dette på maskiner som har stått inaktive en stund). Problemet er selvsagt at hvis man har lastet ned en WU som man starter på men ikke rekker fristen til så har man holdt på en stund til ingen nytte. Man må altså være veldig besvist på hvor mye man skal fylle opp køen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Jeg har også sluttet å folde på PS3, for lite poeng pga. en dårlig yellowdog distro kjørende i vm på PS3 for folding. Synd at de ikke har laget en ekte PS3 klient. Med alle PS3 maskinen som står å folder hadde de tjent ekstremt på å lage en native klient. Min PS3 40GB kom med en dedikert klient som fungerte veldig bra og ga ganske gode resultater. Men etter å ha vært av foldingen en stund for så å starte det opp igjen skulle PS3'en absolutt ha meg til å oppdatere og lastet ned "life with playstation". Dette er jo et håpløst program. Såvitt jeg har funnet ut av det har ppd gått ned og den jobber ikke i bakgrunnen lenger når maskinen idle'r men krever at programmet startes manuellt. Såvidt jeg vet ha PS3 klienten alltid kjørt i VM på Yellowdog Linux. Life eller ei, samme resultat. Eller mener du at tidligere for mer enn 2 år siden har man kunnet kjøre det i bakgrunnen i XMB? Endret 15. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Da ser det sannelig ut som om alias er i gang med bigadv Gratulerer! Helt utenom; er det noen som vet hvorfor EO-staten alltid har 0 på 12am? Er dette noe som kommer av Stanford eller er det noe med EO? Det jeg har stusset litt på er at det ikke ser ut som om det "taes igjenn" 3pm utlesningen. Endret 15. januar 2010 av Xell Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Ja, EOC-oppdateringen 12pm er som oftest alltid 0 poeng. Forklaringen var visst som følger: Now, for the noon update issue. Once again I have concluded that it is not on my side, it is Stanford. They are two time zones behind me, so when it is noon here, it is only 10am out on the west coast. It just happens to be that when they post a new update file, it happens to be half an hour AFTER I process each update. For Stanford, the time happens to fall between 4:30am - 7:30am when their two files see very little updating (for most people & teams there is no difference in points). My guess is the usual nightly cron jobs are running on their server(s) during that time which is why the regular processing isn't getting done completely. I'll email Vijay about it later today and see what he has to say. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Da ser det sannelig ut som om alias er i gang med bigadv Gratulerer! Takker, jo det var en litt spesiell følelse å levere den første, og da vil det komme en ny hver 54 - 55 time. Det skulle bli ca. 160 bigadv pr. år som igjen vil utgjøre 4 mill PPD. :!: Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Velkommen i bigadv klubben -alias- Ja, EOC-oppdateringen 12pm er som oftest alltid 0 poeng. Forklaringen var visst som følger: Now, for the noon update issue. Once again I have concluded that it is not on my side, it is Stanford. They are two time zones behind me, so when it is noon here, it is only 10am out on the west coast. It just happens to be that when they post a new update file, it happens to be half an hour AFTER I process each update. For Stanford, the time happens to fall between 4:30am - 7:30am when their two files see very little updating (for most people & teams there is no difference in points). My guess is the usual nightly cron jobs are running on their server(s) during that time which is why the regular processing isn't getting done completely. I'll email Vijay about it later today and see what he has to say. Lurt på det der jeg også, takker. Endret 15. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Takker for svar Smirnoff Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Velkommen i bigadv klubben -alias- Takker, det var andre saker enn de pinglete vanlige smp wuene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 bigadv = stor kar, hehe Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Må benytte anledningen til å tulle litt. Endret 15. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Har fått igang min nye pc Intel i7 860 ATI HD5850 Har tenkt å prøve å kjøre bigadv, men må man først kjøre 10 SMP WU med passkey Kan eg kjøre disse 10 i windows? Bigavd kan man vell ikkje kjøre i windows, men i linux VM, som går igjennom windows? Nokon som har prøvd bigadv på ein i7 860, uten å ha overklokket den? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Du må nok kjøre 10x med FahCore_a2 og det betyr noe annet enn Windows - f.eks Linux. Det skal også gå bra å kjøre bigadv på en 860 uten oc. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Okei. Men koster VMplayer noko? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 VMware Player er gratis, men krever registrering. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 -alias- Ingen forandring. De ligger 65-70c på gtx 260 kortene(61% på viften). GTX 285 kortene ligger litt lavere(66% på viften) det er på 353 vuene, 1880p ligger de på ca 50c. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 15. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har også sluttet å folde på PS3, for lite poeng pga. en dårlig yellowdog distro kjørende i vm på PS3 for folding. Synd at de ikke har laget en ekte PS3 klient. Med alle PS3 maskinen som står å folder hadde de tjent ekstremt på å lage en native klient. Min PS3 40GB kom med en dedikert klient som fungerte veldig bra og ga ganske gode resultater. Men etter å ha vært av foldingen en stund for så å starte det opp igjen skulle PS3'en absolutt ha meg til å oppdatere og lastet ned "life with playstation". Dette er jo et håpløst program. Såvitt jeg har funnet ut av det har ppd gått ned og den jobber ikke i bakgrunnen lenger når maskinen idle'r men krever at programmet startes manuellt. Såvidt jeg vet ha PS3 klienten alltid kjørt i VM på Yellowdog Linux. Life eller ei, samme resultat. Eller mener du at tidligere for mer enn 2 år siden har man kunnet kjøre det i bakgrunnen i XMB? Ja denne maskina er tidlig 2. Gen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2010 -alias-Ingen forandring. De ligger 65-70c på gtx 260 kortene(61% på viften). GTX 285 kortene ligger litt lavere(66% på viften) det er på 353 vuene, 1880p ligger de på ca 50c. Det høres ut som du har særdeles luftige kabinetter og veldig stabilt! 50c på GTX 285, vov, det er fine temperaturer, selv med 1888p. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå