Gå til innhold

Anbefalte innlegg

-alias-

Har du kjørt 10 stk SMP med passkey før du kjører bigadv? Hvis ikke får du ikke bonus.

Takker for tipset Theo. Nå skal jeg legge til passkey på configen i tilfelle jeg kommer til å oppgradere hardwarene og få kjørt bigadv en eller annen gang i framtiden.

At det står "over alt" som beskrevet her er ikke helt riktig. I passkey-FAQen står det at man må legge inn passkey for å motta bonus, men der står det ingen ting om at man må ha brukt passkey en viss stund før man kan få bonus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yay, er på 20. plass på top20 producers. Har vært et lite mål for meg ^^

Testa forresten hvor mye effekt maskina mi dro mens den folda.

Helt idle drar maskina 148W, med GPU-folding og SMP-folding + normal bruk av maskina så ligger den på ca. 260W.

Synes ikke det er så gæli (Uten skjerm selvfølgelig).

Intel Core2Duo E8500

4GB Ram av glemt hastighet

GeForce GTX275 med 768MB ram ca..

Windows7 x64

Lenke til kommentar
At det står "over alt" som beskrevet her er ikke helt riktig. I passkey-FAQen står det at man må legge inn passkey for å motta bonus, men der står det ingen ting om at man må ha brukt passkey en viss stund før man kan få bonus.
I passkey-FAQen?

Passkey er ikke spesifikt laget for bigadv så man kan ikke regne med å finne bigadv info om man leser om passkey. Det blir som å skulle finne info om biler bare fordi man leser om svamper til eks. bilvask. Jeg snakket i sammenheng "bigadv" og med "over alt" mener selvfølgelig i den kontekst og der bigadv er omtalt.

Passkey kom lenge før bigadv og brukes til flere formål.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I passkey-FAQen?

Passkey er ikke spesifikt laget for bigadv så man kan ikke regne med å finne bigadv info om man leser om passkey. Det blir som å skulle finne info om biler bare fordi man leser om svamper til eks. bilvask. Jeg snakket i sammenheng "bigadv" og med "over alt" mener selvfølgelig i den kontekst og der bigadv er omtalt.

Passkey kom lenge før bigadv og brukes til flere formål.

Det med "over alt" var ikke rettet mot deg. på alias spørsmål om hvor det sto ble det svart "over alt". Min kommentar var bare at det står ikke en gang i FAQen. Passkey er ikke laget for bigadv spesifikt, nei, men FAQen (som kom med en gang passkey ble lagt til programmet) spesifiserer at passkey er for å ungå å miste poeng når andre jukser og må brukes for fremtidige bonusordninger. Bigadv er den første bonusordningen, men det er ikke lagt til noe om at man må kjøre 10 vanlige SMPer med passkey før man får bonsu, så jeg synes bare det var rart å si at dette "står over alt".

Lenke til kommentar

Jeg har et HD2400-kort i den ene maskina mi. Det er jo strengt talt støttet av GPU-klienten, men hvar gang jeg har forsøkt å sette opp dette kortet er jeg ikke i nærheten av å møte tidsfrister. Er det i det hele tatt mulig å folde med et slikt kort med dagens GPU-WUer? Eller er det bare jeg som ikke setter opp kortet riktig slik at jeg mottar riktige pakker som kortet kan klare innen fristen? Akkurat nå kjører jeg SMP i linux på den maskina, men kanskje det er mulig å sette opp kortet til å kjøre i en WinXP-VM. Da må jeg kanskje ha litt mer RAM, noe jeg muligens bør ha uansett i den maskina.

Lenke til kommentar

Da var jeg også med på "leken". Har latt pc-parken min gå i 2 døgn nå, og nå er jeg inne på HW sin topp 1000 liste i løpet av kveldingen tenker jeg :-) Er nå på 1177 plass.

Spm 1 - Jeg har et gammelt ATI 1950 kort liggendes, ser at Gpu2 støtter fra 2xxx og oppover (kjører et 5xxx i hovedpc nå,og det kverner unna selv om det måtte en fix til for at det skulle fungere). Lurte på om jeg skulle sette 1950 kortet i serveren min bare for å få ut litt ekstra guffe, men ser ikke ut som om det er støttet. Kan jeg bruke det kortet til noe?

Spm 2 - På jobbpc'n sitter det et nvida gs7600 kort som er helt ubenyttet i og med at det er "kontorprogram" som kjøres. gpu klienten sier at kortet ikke er støttet. Kan jeg bruke det kortet til noe?

Lenke til kommentar

Spørsmål til dere som driver med GPU-folding: Hvor mye har mengden minne på skjermkortet å si? Feks 512MB vs 1024MB.

Sitter å vurderer sterkt å handle noe ny HW. Trodde jeg hadde et PCI-e-kort liggende, men den gang ei. Så da kan jeg vel like gjerne vurdere noe som er greit til folding.

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som driver med GPU-folding: Hvor mye har mengden minne på skjermkortet å si? Feks 512MB vs 1024MB.

Jeg har 6 stk. GTS250 hvor ett av dem har 1024MB. Det kan se ut som kortet med 1024MB gir 3 - 4% mer enn tilsvarende kort med 512MB. Dette er imidlertid ikke alltid tilfelle fordi det noen ganger faktisk gir det samme eller en sjelden gang, mindre PPD. Kortet med 1024MB er klokket litt høyere enn noen av 512MB kortene, men alle MSI-kortene har samme clocks (både 512 og 1024MB). Det gamle 8800Ultra kortet med 768MB yter stort sett likt med GTS250 1024MB, men holder stabilt høy PPD bedre ett 1024MB kortet. Det normale er at det ligger likt med Ultra kortet, ikke som i tabellen, noe under.

Men, dette er bare noe jeg husker og ikke noe jeg har ført statistikk på!

Tabell fra siste sjekk:

post-53451-1263423505_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

War:

Ser du har stabilisert deg bra nå. Godt å se :thumbup: Velkommen til de nye :)

Xell:

GTS 250 kort er gode, men jeg tror det kommer noen bra tilbud på GTX 275 igjen som er et vesentlig bedre kort til kun 4-600,- mer på de beste tilbudene som har vært til nå :)

Minnemengden har noe å si ettersom WUene blir større, men sist jeg spurte Stanford om dette så sa de at 384MB ville holde men at det kunne bli i minste laget om et års tid. Det er ca. 1 år siden jeg spurte om dette og da ift. 8800GS.

Ift. spill ville jeg gått for et kort som har mer enn 512MB minne.

Mitt valg ville falt på GTX 275 eller GTX 260-216 avhengig av pris og tilgjengelighet når du skal kjøpe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

takke for svar begge to.

Da har jeg svidd av 4652kr jeg ikke hadde tenkt å bruke :blush:

Begynte å tenke tidligere i uka at jeg egentlig trenger en ny maskin som det er litt krefter i (til hardware kompilering), og jeg har jo bursdag snart :thumbs: så jeg kan like gjerne bestemme meg for at jeg skal spandere på meg ny PC til bursdagsgave til meg selv i stede for å vente 1mnd og sitte her og prøve å gjøre noe fornuftig på en gammel Athlon.

Theo; jeg er ikke mye til gamer så jeg vurderte en stund å bare kjøpe det billigste PCIe-kortet jeg fant. Men det ble et GTS250 med 512MB til 773,- + i7-860 + 6GB RAM(2x6) (alt dette fra Pixmania) + et demo hovedkort fra komplett til den nette sum av 525,-

Da blir det nudler fra nå og til påske ;)

Og som alltid er denne PCen selvsagt kjøpt fordi den primært skal ha andre oppgaver enn folding. Så får vi se hvor ofte foldinga må vike for kompilering ;)

Lenke til kommentar

Da har du kjøpt deg en veldig god PC du kan kjøre bigadv og gpu2 Xell. Grattis :)

Du kan fint kjøre bigadv mens du gjør annet feks., da du får bonus innenfor 4 dager fullført. Hva skal du ha som hovedOS?

Kjører du Win7 og setter ungrabbed til idle i VMens .vmx fil og minimerer den mens du gjør annet vil du få bedre respons generellt og ytelse i eks. HD filmtitting(ingen sporadisk lugging). Jeg bruker maskinen hele dagen til alt mulig annet og lar bigadv kjøre i bakgrunnen :). Jeg har også et enkelt backupscript i Win7 som tar backup av bigadv om det skulle skje noe kjedelig og skal jeg reboote og lignende setter jeg bare VMen i suspend og den fortsetter der den slapp når jeg starter den igjen. Skal jeg spille noe tungt setter jeg den også i suspend. Kjekke saker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg tenkte faktisk at jeg skulle prøve linux som hoved. Bruker linux mye privat, men har til nå brukt mest Win i jobbsituasjon. Samtidig er det meste av det jeg kommer til å bruke denne PCen til bassert på termial-bruk. Så i stede for win+cygwin tenkte jeg skulle prøve å sette opp nødvendige toolchains i linux. Og nå finnes det jo flotte beskrivelser for å sette opp gpu2 i wine for nvidia, så jeg tenkte jeg skulle prøve det.

Det er liksom en avveining; win + *nix-vm eller *nix + win-wm, men slik det står akkurat nå tror jeg jeg skal prøve *nix uten win-vm. Så får vi se hvor det bærer hen.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...