Theo343 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Og til PCen ja, jeg missforsto dere der Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Har fått fyrt i gang ny maskin med i7 920 og skal se hvor høyt jeg klarer å klokke den før jeg forsøker meg på bigadv. Noen som kan anbefale et bra klokkeprogram for bruk i Windows XP 64 så jeg slipper å reboote hele tiden? Dermed kan også foldingen gå sin gang mens jeg holder på. HK er Asus P6T hvis dette har noen betydning for valg av program. Endret 8. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Her er loggen etter ny core lastet ned. Hva skal jeg gjøre? Offre en dag for memtest? 12GB tar litt tid. Eller bytte om på minneplassene? Skape kaos, klokke ned minne osv? Er det en feil så er det en feil, man kansskje ikke core 4 får den da? Stocke om kortene? New_Core.txt Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er ikke sikker på om jeg skjønner logikken. Er det feil så er det feil? Ikke er jeg dataekspert, men er det minnefeil så er det jo noe som kan ødelegge hele systemet etterhvert, både lagrede data, backupfiler, registre, driverfiler, OS osv ikke bare foldinga, så det må vel være vel verdt å finne ut det. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg mente er det feil så hjelper det ikke å stokke om minnebrikkene. Det vil bare stokke feilen rundt. Kanskje kjøre en memtest i OS? Så jeg kan folde samtidig? Da blir det vel "på all ledig ram" og er det feil på rammen gpu4 bruker så er vel den "i bruk" Får se imorgen, fant 0 feil for 2 mnd siden. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er det bare den fjerde klienten som feiler? Om ja, hvordan er temp ift de andre? Den hadde ingen problemer med et 353 WU, men feilet gjentatte ganger på forskjellige 10101, som utvikler betydelig mer varme. Linjene under tyder på for høyt klokket shader. Det som fungerte 100 før 10101, behøver slett ikke gjøre det lenger. [20:33:25] mdrun_gpu returned [20:33:25] NANs detected on GPU [20:33:25] [20:33:25] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE [20:33:27] CoreStatus = 7A (122) Alias: Har bare Gigabyte HK, men der følger det med SW for OC, regnermed at det gjør det på Asus også. Skal du bare kjøre bigadv, kan du likegodt gjøre det i Linux. Da er du vel nødt til å klokke i BIOS, men du kan jo teste grensene i XP. Det er heller ikke sikkert at bigadv tåler samme klokk som standard SMP. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Alias:Har bare Gigabyte HK, men der følger det med SW for OC, regnermed at det gjør det på Asus også. Skal du bare kjøre bigadv, kan du likegodt gjøre det i Linux. Da er du vel nødt til å klokke i BIOS, men du kan jo teste grensene i XP. Det er heller ikke sikkert at bigadv tåler samme klokk som standard SMP. Tenkte ikke på at det fulgte med kortet men det gjør det jo, takker. Skal kjøre bigadv i Windows tenkte jeg siden jeg har 4 stk. GPU i samme maskin. Mener Theo343 nevnte at det skal gå fint. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det går nok fint, så da er det vel bare å ønske deg velkommen i kenguruklubben! Lenke til kommentar
War Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Er det bare den fjerde klienten som feiler? Ja, kun den og bare den siden november. Temp er 10C lavere på den gpu. Dette er det høyeste jeg har fått den til, men den skaffer seg 10101 90% av gangene på 3K PPD Fornøyd jeg om den hadde holdt seg på 6K. De andre er på 7-8K 24/7 Endret 8. januar 2010 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det går nok fint, så da er det vel bare å ønske deg velkommen i kenguruklubben! Takk, det var ikke mye å finne på plata som fulgte med kortet så jeg må nok til på den gamle måten i bios. Jeg får leke meg litt i morgen. Leste på nett at samme kort og CPU som jeg har gikk stødig på 4.1GHz. Når jeg 4 og kan folde med det så er jeg godt fornøyd. Er bare lykkelig at jeg fikk ned temperaturen på skjermkortene. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Da har man satt igang 2 logiske kjerner (P4 w/ HT), 3 C2Q-kjerner og en 4850-kjerne til å bygge en kur mot kreft samtidig som man prøver å holde vinterkulda i sjakk. (er rundt -11 i Tønsberg atm) Akkurat nå ligger jeg på litt over 3k PPD Endret 9. januar 2010 av ;P Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Har installert VMWare Player 3.0 og forsøker å sette opp folding i denne, men får bare "Could not get ID from server, retrying" og der blir det stående. Mulig jeg har glemt noe, her er loggen over oppsett og feilmeldinger: Har 12GB minne,men får ikke lov til å endre fra 3600MB til ++ innstillinger i VMWare. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Ifølge søknaden om enøk-støtte hadde Stein Erik Hagen et samlet strøm- og oljeforbruk på 325 000 kilowattimer i året. En gjennomsnittlig norsk husstand har et årlig forbruk på 20 000 kilowattimer.Vi kan trøste oss med at vi ikke bruker mest strøm -alias-: Dette fikser vi. Godt jeg kom innom - La oss ta IP tingene først. Kjør ifconfig i linux prompten for å se om VMen har fått riktig IP oppsett. - Du kan også trykke "never remind me" på vmware tools, ikke nødvendig på denne gjesten. - Svar nei på "scientific"/advmethods i -configonly om du skal kjøre bigadv. Endret 9. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Har 12GB minne,men får ikke lov til å endre fra 3600MB til ++ innstillinger i VMWare. Må gjøre det før du booter noe i den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Alle VM innstillinger må gjøres mens den er "nede" ja. EDIT: Jeg har litt andre ting jeg skal drive med nå så hvis du ønsker litt speedy support kan vi ta det på MSN. Endret 9. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 -alias-:- La oss ta IP tingene først. Kjør ifconfig i linux prompten for å se om VMen har fått riktig IP oppsett. - Du kan også trykke "never remind me" på vmware tools, ikke nødvendig på denne gjesten. - Svar nei på "scientific"/advmethods i -configonly om du skal kjøre bigadv. Ok., mener den sto til "Y" i anvisningen så jeg satte den slik, men skal sette den til "N" igjen. Fikk endret minnet i VMWare og siden jeg har rikelig satte jeg til 6GB. Skal teste det andre du sier. Har 12GB minne,men får ikke lov til å endre fra 3600MB til ++ innstillinger i VMWare. Må gjøre det før du booter noe i den. Fikk det til, takk. Jeg har litt andre ting jeg skal drive med nå så hvis du ønsker litt speedy support kan vi ta det på MSN. Bare kjør på med det du har å gjøre, har det ikke travelt og ber heller om hjelp hvis jeg ikke får det til. Nå blir det middag med rødvin ++ en stund. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg har litt andre ting jeg skal drive med nå så hvis du ønsker litt speedy support kan vi ta det på MSN. Fant feilen som lå i at jeg har enablet mac-adressekontroll i routeren min. Fah under VMWare stiller med egen mac-adresse og når jeg la denne inn i filteret så slapp fah gjennom. Laster nå ned ny core etc. yess det ser normalt ut, "Entering M.D." ser bra ut...Ser dette riktig ut?: Endret 9. januar 2010 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Du har fått en sværing! Da er det bare å vente på første %, så ser du omtrent hvor lang tid det tar. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Du har fått en sværing!Da er det bare å vente på første %, så ser du omtrent hvor lang tid det tar. 34 minutter, burde bli ca. 57 timer å fullføre. Normalt? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det spørs jo litt på frekvensen, men det er iallefall godt innenfor tidsfristen. Belønningen blir 57k/WU eller 24k PPD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå