Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe ustabil maskin, har bare gpu 4 som er i 24h pause pga noe sendetrøbbel hver gang den er ferdig.

 

99%

100%

Sender, går ikke legger i kø, dør 24H....

 

Starte opp av meg,

...sender

1%

2%

 

 

Fungerer alltid når jeg starter opp, og folder til 100% og feiler med å sende.

Det er ikke foldingen som sliter, det er sendingen.

Men lukker jeg og åpner sender den med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg et GTX 260, nærmere bestemt dette. I følge serienummeret ser dette ut til å være et core 216, men jeg vil være helt sikker før jeg spretter embalasjen. Vet dere som har holdt på med disse kortene en stund om noen god måte å få bekreftet/avkreftet om dette har 216 shadere?

Lenke til kommentar

Skjer dette hver gang, war?

 

Jeg fikk det problemet på forrige SMP-WU på linux'en. Det som frustrerer meg ved at slik kan skje er at det må jo være en grunn til at man har en 10-WU jobbkø. Hele poenget er jo at selvom den ikke får levert den pakken den nettopp er ferdig med så skal den laste ned nytt arbeide og fortsette å jobbe. Jeg tror nesten aldri jeg har opplevd at forrige pakke i køen ikke er levert før den laster ned en ny.

Lenke til kommentar

Stort sett kun når de har problemer med AS/CSene at jeg får flere i kø. Noen ganger har jeg opplevd ustabil DNS men det har jeg fikset med hostsfil på foldingmaskinen. I tillegg har jeg opplevd at internettlinja har vært nede når den forsøker å sende. Så det er mange årsakssammenhenger her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg må modifisere meg litt:

Idag kom de første ustabile-loggene.

alt før dette har bare vært i komprimering-sending-kø-error.

 

Kan ikke legge inn loggen.

Det er en feil i BBCoden du har brukt. Antallet åpnetagger samsvarer ikke med antallet lukketagger

 

slette hele gpu 4 mappa og legge inn ny?

1,2,3 fungerer utmerket 24/7

Loggy.txt

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje jeg må skru opp verbosity i tilfelle dette skjer igjenn, for når det skjedde i går så det ut som om den sto å gjorde absolutt ingen ting i vente på ettellerannet. Hvis du skjønner hva jeg mener. Den fikk ikke sendt så da bare stoppet den. Jeg oppdaget heldigvis dette tidlig så jeg bare stoppet og startet servicen og det første den gjorde når den startet var å hente ned nye WU.

Lenke til kommentar
Jeg har skaffet meg et GTX 260, nærmere bestemt dette. I følge serienummeret ser dette ut til å være et core 216, men jeg vil være helt sikker før jeg spretter embalasjen. Vet dere som har holdt på med disse kortene en stund om noen god måte å få bekreftet/avkreftet om dette har 216 shadere?

Finner 3 stk. GTX260 fra Sparkle, og samtlige har 216 cores. Ditt kort har benevnelsen (prod. art. nr.) SXX260896D3S-VP hos http://www.dustinhome.no/pd_5010368705.aspx . De har nok sin egen benevnelse. Hos Sparkle finnes bare SXX260896D3S-VS og SXX260896D3S-HM. Link: http://www.sparkle.com.tw/product_detail.a...&sub_id=287 Jeg er 99.99% sikker på at kortet du har er utstyrt med 216 cores.

 

Edit: Fant det her: http://www.sparkle.com.tw/product_detail.a...&sub_id=286 216 cores!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Finner 3 stk. GTX260 fra Sparkle, og samtlige har 216 cores. Ditt kort har benevnelsen (prod. art. nr.) SXX260896D3S-VP hos http://www.dustinhome.no/pd_5010368705.aspx . De har nok sin egen benevnelse. Hos Sparkle finnes bare SXX260896D3S-VS og SXX260896D3S-HM. Link: http://www.sparkle.com.tw/product_detail.a...&sub_id=287 Jeg er 99.99% sikker på at kortet du har er utstyrt med 216 cores.

 

Edit: Fant det her: http://www.sparkle.com.tw/product_detail.a...&sub_id=286 216 cores!

Det er mer en godt nok for meg! Da blir det snart folding på dette og en Phenom II X4 955. :) Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Logg nr 1 = folde og feile midt i.

Logg nr 2 = folde, sende og starte igjen normal

Logg nr 3 = folde og feile etter 23%

Logg nr 4 = folde feile folde feile

Logg nr 5 = folde og feile

Logg nr 6 = hva som skjer når jeg starter igjen etter en fail og den feiler med en gang.

 

alt dette er GPU 4 ( på en 295)

 

Fra klokken 7 til klokken 10 i dag er strømprisen i Midt-Norge og Nord-Norge 8,18 kroner per kilowattime. Samtidig betaler forbrukerne i Sør-Norge mellom 42 og 53 øre.

 

Argh! Noen dager betaler jeg like mye i strøm pr dag som jeg ellers gjør i 20 dager med likt forbruk.

Loggy.txt

PPD_log_normal.txt

PPDlogstrange.txt

ppd_fail.txt

ppd_fail2.txt

Starte_igjen.txt

Endret av War
Lenke til kommentar

Huff du sliter vist veldig war. Jeg er ikke helt oppdatert på systemet ditt og hva du kjører (annet enn gpu på 4 kjerner?) Kjører du klient på cpu i tillegg? er systemet ditt overklokket? (cpu/gpu)

 

Det ser ut som om det er 2 feil som skjer hos deg. Det første er "exception thrown during GuardedRun" som fører til EUE. Når du har fått mange nok EUEer så ender du opp med en 24 timers pause (ikke en feil i seg selv). Det andre er at jeg også ser "Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE" med corestatus=7A Den siste er ofte knyttet til ustabiliteter i minnekontroller ved overklokking.

 

Den raske testen (noe man burde gjøre innimellom uansett) er å sørge for å ha de siste core-programmene. Det gjør du enkelt ved å stoppe alle klientene, slette alle FahCore_XX.exe (XX er forskjellige tall/bokstaver) og starte klienten på nytt. Når den ikke finner den FahCore_XX.exe den trenger laster den ned siste versjon fra serveren. Det kan være at du sliter med en bug som allerede er fikset.

 

Hvis du har overklokket systemet, spessielt minneinterfacer, ville jeg prøvd å klokke de litt ned igjenn. Selvom det går bra på de 3 andre og ikke på den 4. så kan det rett og slett være at du ligger så på grensen at en av GPUene ikke "snakker rent" med minnet.

Lenke til kommentar

Win 7 2x 295 ic7 som kjører linux smp 6 cores.

 

Eneste jeg har klokket på gpu er shadere alene.

Også prøvd å senke minneklokken til under standard.

Skal prøve det med å slette så den laster ned nye etter hvert som de runder 100%

Lenke til kommentar

War

 

Fra FAhwiki:

7A

 

This appears in various forms but appears to be directly related to calculation errors detected by a GPU. Whether the errors are GPU hardware errors or are inherent in the WU is currently unknown.

 

Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END

CoreStatus = 72 (114)

Sending work to server

 

The EARLY_UNIT_END error is returned whenever a WU dies with a known error that can provide useful results. All this error code signifies is that the results can be returned even though the MD calculations failed. The points received are proportional to the work done. The causes can be machine related (see link below). It is also possible that several machines EUE on it at the same point, but that it is completed (100%) by yet another.

 

Har du kjørt Memtest i det siste? Feilen trenger jo ikke være bare i GPUen.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...