Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne satt i gang bigadv på den ny i7-riggen, men tror det kan bli litt problematisk i og med at jeg foreløpig bare har 4GB minne på den. Planlegger mer minne etterhvert, men har et lite problem med at CPU-viften blokkerer den ene minneslotten, så jeg ønsker å satse på 2 stk. 4GB brikker en gang i framtiden. (Akkurat nå er de brikkene litt dyre, så jeg må se det an en gang senere).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv native i linux blir det lite, men swap fungerer bedre i linux så du kan få det til om du vil. Men ikke ønsket å kjøre linux boot kanskje? Vet at folk kjører Bigadv i boot linux med 3GB og swap partisjon på 2GB uten noe problem, så det lar seg gjøre.

Til Windows med Linux i VM blir det altfor lite, da bør du ha 6GB hvor VMen får tildelt 4900MB minimum (Jeg gir 5200MB men det er litt overkill).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

FYI ang. Tesla

Mon tro om arbeidsenheter beregnet for CPU i teorien kunne blitt kjørt på GPGPU-løsninger med noen gevinst i forhold til effektivitet over CPU? Så vidt meg bekjent yter nyeste revisjon av NvidiaTesla flere ganger bedre på double precision floating-point format enn det dagens raskeste CPUer gjør, mens ytelsen i single precision floating-point format ligger godt under de raskeste kortene i 200-serien. Om Tesla-eiere får servert de samme arbeidsenhetene som blir gitt til vanlige GPUer vil jo det undergrave hele ytelsespotensialet til disse kortene.

Nei, det stemmer ikke...

Dagens high-end Tesla-kort (C1060) basert på GT200b har peak tall på 933 gigaflops (SP) og 78 gigaflops (DP)

GF100 basert Tesla (C2070) har peak tall på 1260 gigaflops (SP) og 630 gigaflops (DP)

Uansett så kan ikke disse tallene sammenlignes direkte. Effektiviteten på GF100 er mye mye bedre enn på dagens kort baser på GT200b.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg får ikke til IP /FahMon på linux/cpu opplegget.

ipconfig gir meg dette men ingen av de fungerer.

For å finne ip i Linux "må" du i konsoll/terminal inne i selve Linux VM'en kjøre /sbin/ifconfig. De du har fått listet opp er ip'er "definert" i Windows, mens VM'en har en egen ip.

Hvordan du så får kontakt med fahmon avhenger av hvordan Linux VM'en er satt opp/konfigurert. Det vet iallefall Theo...

Lenke til kommentar
Hvordan sjekker jeg IP /adressen til linux cpu igjen?

Har vært nede i mange uker nå.

Står på 192.168.1.6\fah\\ og avhaket virituell.

ifconfig

google veit du ;)

google veit du

Trudde denne virituelle tingen hadde noen egen standard ip-adresse.

My bad.

Jeg får ikke til IP /FahMon på linux/cpu opplegget.

ipconfig gir meg dette men ingen av de fungerer.

ifconfig (linux) , ikke ipconfig (windows).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

nja det er vel ikke helt riktig. Når EOC opppdateres viser den det du leverte til stanford 1-4 timer siden. Altså; Stanford oppdaterer statestikken hver 3. time og EOC henter ut denne statestikken 1 time senere.

Men siden EOC også bare oppdateres hver 3.time så kan man si at det du leverte for mer enn 4 timer siden burde ha dukket opp i logen. I noen tilfeller, dersom du leverer noe svært nære de tidspunkter som stanford låser stats-logen, så kan det hende at det ikke dukker opp før neste oppdatering.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

På meg virker det som Stanford oppdaterer annenhver time, men det virker som det er noe kluss mellom 15.00 og 20.00. EOC oppdaterer hver tredje time, men det er sjelden poeng derfra kl. 19.00. Grunnen til det er nok at Stanford ikke kommer med oppdateringer i tidrommet rett før.

Theo:

Det gis ikke ved dørene her verken idag eller imorgen. Det ble litt lav PPD noen dager i romjula, grunnet working@home. Det er jo også hyggelig å ha noen halsende hakk i hel.

Lenke til kommentar

Takk, hva kjører dere på en maskin med 4 gpuer også?

fah6 -smp 6? 8?

Før fikk jeg 28-29K PPD med 295x2 med cpu lå det ofte på 35000 osv.

Så er jeg heldig om jeg ser 25K

Nå ligger gpu-temp på 61C osv, før lå dem på 91 osv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg kjører -bigadv på native Linux. Det står et HD3870 i den PC'en, i mangel av noe dårligere. Den er neppe verdt å folde på.

Resten kjører en eller to GPU, pluss SMP. Forsøkte VM på en maskin, men droppet i PPD på GPU'ene var ikke verdt det. Har heller ikke så mye tid til å eksperimentere.

Lenke til kommentar

Theo: det sprøs litt hva man mener med "ligger bak". Hvis du ser på klokkeslettet til EOC så er det fra logen til Stanford og er fra en helt annen tidssone enn vi er i. Men hvis man ser ting kun fra lokal tid så skal det fungere som følgende:

1: man leverer en pakke til Standford som blir registrert på stats-serveren.

2: 0-3 timer senere låses stats-logen oppdatert med hva som er levert de siste 3 timene

3: ca en time etter at stats-serveren låser logen hentes statestikken ut til EOC og sidene deres oppdateres. Da med klokkeslettet som logen ble låst. Dette klokkeskettet er 7 timer etter oss, men selvom vi deler verden inn i tidssoner, er tiden slik vi kjenner den, universal.

Dette har jeg opplevd som rimelig konsekvent bortsett fra når jeg har anntatt at jeg leverer noe helt på slutten av en 3-timers-periode. Da hender det at disse resultatene først kommer med på neste oppdatering.

Det sagt; det hender at stats-serveren ikke er tilgjengelig eller har for stor pågang noe som kan føre til at resultatene blir levert til stats-serveren en tid etter i forhold til hvordan det ser ut i våre loger. Det er dette som oppleves når vi ser plutselig drop på EOC som tilsynelatende dukker opp av det blå en stund senere.

Lenke til kommentar

Omsider fått riggen opp igjen, var heldigvis bare nettet som var ende. Satt på en vf700-cu på 9800gt, og det er 83-84 grader med en 1888-wu kjørende (yuck!). Men er ikke denne WU'en egentlig kjølig? SLik at jeg kan forvente enda høyere temps med f.eks. 353? Nå er ikke 83c noen krise heller, men blir det over 90c burde jeg kanskje klokke det ned litt før jeg drar på ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...