Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ellers er jeg enig med Ei57 også på IT24. Jeg har handlet derfra et par ganger, og når man først skal stykke opp kjøpet med frakt og levering fra forskjellige plasser så kan man på enkelte komponenter liksågodt gå for den billigste leverandøren så lenge de er greie. Men dette er en kabal som må legges med hele kjøpet og komponenter man har tenkt seg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers er jeg enig med Ei57 også på IT24. Jeg har handlet derfra et par ganger, og når man først skal stykke opp kjøpet med frakt og levering fra forskjellige plasser så kan man på enkelte komponenter liksågodt gå for den billigste leverandøren så lenge de er greie. Men dette er en kabal som må legges med hele kjøpet og komponenter man har tenkt seg.

...og når man bor i Sandefjord blir det dermed fort til at man handler fra Netshop/KOmplett/MPX selvom de ikke alltid er billigst :new_woot: . Det jeg liker best ved å ha det valget er at når ting feiler er det veldig lett å legge inn en RMA, motta nummer, klistre en lapp på eksen og stikke innom lageret. I stede for å pakke inn og sende med posten. :thumbup:

All denne snakken om HW og oppgraderinger gjør at jeg blir veldig frustrert over å være permittert :cry: Jeg har utrolig lyst på ny PC, og for første gang på leeeenge kunne jeg rettferdiggjort et inkjøp da jeg egentlig ikke har noen skikkelig arbeidsPC, men desverre føler jeg ikke at det er riktig å bruke av sparepengene på dette :no:

Lenke til kommentar

Jeg kjører jo til Kullerød på 15-20 minutter, men på 7 bygg har jeg hatt tilsammen 2 RMA'er, slik at faren for defekte komponenter ikke er veldig stor og neppe forsvarer merkostnaden ved å handle i de nevnte butikkene. Jeg har dog vært et par turer innom en av hentebuene, men da har nøden vært stor.

Håper det lysner på jobben.

Lenke til kommentar

Wikipeedersen: Hvis maskina ikke står på hele tiden kan det lønne seg å benytte seg av en enkelt standardklient for hver core på prosessoren i stede for å kjøre SMP. Dette vil gi mindere uttelling i poeng enn å kjøre SMP, men om maskinen er på så lite at den uansett ikke rekker fristene så ender man opp med ingen poeng. Sandardklienten mottar arbeidsoppgaver som har så lang tidsfrist at de fleste maskiner rekker den med svært lite oppetid.

Hva gjelder GPU-folding har jeg lite erfaring, men et lurt tips er å prøve og se om maskinen er på såpas mye at man rekker tidsfristene. (noe du forsåvidt også kan gjøre med SMP på prosessoren)

Jeg vet at dette kan virke veldig føzzy beskrevet, men det er så mange nivåer man kan velge å biddra her, så det eneste tipset jeg kan gi er å gi det et forøk og spør hvis det er noe. Dersom du er intressert i å bare "legge inn og glemme" bare for å bidra noe er definitivt en standardklient pr. kjerne på prosessoren og legge de til som service under installasjonen veien å gå. Dersom du kunne tenke deg å bruke litt mer tid på ting (spesielt i starten) så kan du leke litt med forskjellige klienter (varianter av FaH) og finne ut hvordan du best kan/ønsker å biddra med ditt system.

Og for all del: bruk team-nummer 37651 :D

Lenke til kommentar

gpufarming.jpg

Sånne pci-e 16 forlengere hadde vært noe.

Da slipper man hovedkort med dobbel avstand pr spor.

Dealextreme har til 17.67$ Desverre akkurat så høyt at man kun får en pr ordere under 200, men så vidt jeg har skjønt er det fri frakt. Og jeg synes ikke prisen var så spinnvill.

edit: ved nermere øyekast ser jeg at de på Dealextreme har kort-til-kabel-til-kort og er laget på en slik måt at det ikke ser ut til at man kan ha en pr slot uten dobbel avstand :( Da får man vel bare fortsette å lete

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Man kan vel lage om man får kjøpt løse sockets av en kinesisk produsent/lodde av gamle hovedkort.

Evt lodde kabler fra alle kontaktene rett på kortene.

Jeg får ikke til IP /FahMon på linux/cpu opplegget.

ipconfig gir meg dette men ingen av de fungerer.

post-64596-1262558790_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Man kan vel lage om man får kjøpt løse sockets av en kinesisk produsent/lodde av gamle hovedkort.

Evt lodde kabler fra alle kontaktene rett på kortene.

Jeg får ikke til IP /FahMon på linux/cpu opplegget.

ipconfig gir meg dette men ingen av de fungerer.

Er vel slik du gjør?

\\192.168.0.187\fah\ <-- peker hit.. hvorpå du selvsagt bruker din IP..

Lenke til kommentar
Hvilket lag tenker du å joine? Brukerid?

Er vel dnfk i utgangspunktet.

Maskinen kommer forøvrig til å stå på mellom 12 og 16 timer i døgnet.

Da vil jeg anbefale å legge inn smp-klienten for prosessoren. Såpas mye oppetid er mer enn nok til å treffe fristene på vanlige smp-oppgaver på den prosessoren.

Lenke til kommentar

War: lodde av socets på gamle hovedkort kommer du ikke så langt med da du er ute etter å ha motsatt kjønn på den enden av kabelen som skal festes til hovedkortet. Det er derfor extenderen fra dealextreme har et print i den enden. Den ser rett og slett ut som et pci-e-kort med routing til grøvere connectorer/kabler.

Lenke til kommentar

Tenkte mer for å slippe å lodde på skjermkortene, sette dem i løse sockets og lodde på pinnene som stikker ut under og på selve hovedkortet sette en og en ledning ned i hullene til hver kontakt og ikke ned i sporet der man har kontakter på 2 sider.

Jeg trur det hadde gått, men det lønner seg neppe.

post-64596-1262580641_thumb.jpg

post-64596-1262580649_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...