Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dere husker AMD Developer Center som var aktiv noen få ganger bare for mange år siden. Gruppen bestod av 4 eller 5 clustere. Virker som AMD brukte folding for å teste de. Når de dro igang leverte de noe helt sykt med tall for så å stoppe igjen uka etterpå. Antagelig var det et prosjekt de drev med.

Clusterene var oppkalt etter personer fra Matrix faktisk

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Jeg ser den kjører, dog det kjøres 4 prosesser - på mine 2 kjerner.. Dog, jeg vet ikke om det er anbefalt :p

[00:47:33] Completed 2500 out of 250000 steps (1%)

Den kjører, så da er det vel ikke noe problem. Kjører selv SMP på en [email protected], men jeg bruker XP. Det tar fra 15-19 minutter per prosent på en 2665. Du bør ligge noe under det i Linux.

Lenke til kommentar

gpufarming.jpg

Sånne pci-e 16 forlengere hadde vært noe.

Da slipper man hovedkort med dobbel avstand pr spor.

Ser på org.foldingforumet at det er mye trøbbel med 295 single PCB version VS dobbel.

Noen som har singel her?

Jeg har 2 dobble og vil utvide, men singel-kortene er 400kr billigere.

Hvordan sjekker jeg IP /adressen til linux cpu igjen?

Har vært nede i mange uker nå.

Står på 192.168.1.6\fah\\ og avhaket virituell.

post-64596-1262479698_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Alias, jeg ville vurdert en HX850 PSU fremfor Chieftec'en. Den koster litt mer, men avgir mindre varme og sparer deg for 3-400 kWh i året. Du vil over tid spare inn de ekstra kronene den koster mer i innkjøp.

Jeg ville også vurdert å kjøpe i7 920 fra IT24. De selger D0 for 1970 uten vifte og tar 29 for vifta. Frakt er kun kr. 30. Det kan sikkert lønne seg å kjøpe en annen vifte enn stock også. Jeg er slett ikke sikker på at stock-vifta vil klare -bigadv.

Synes ikke Chieftec'en avgir mye varme. Har en 750W som på måleren faktisk viser 785W fra veggen med disse nye WUene, men luften fra PSU er ikke spesielt varm, heller lunken vil jeg si og jeg er imponert over at den fortsetter å fungere måned etter måned. Har hatt en Mist, en Corsair, en Qtec og resten bare Chieftec siden 1981. Kun Mist og Corsair har dratt til psuHell på disse årene, noe som sikkert er tilfeldig ja, men likevel så husker man det. Har vel passert 60 maskiner nå og Chieftec har aldri sviktet meg så jeg holder meg der, men takk for rådet. 400KW utgjør bare 260 kroner for meg så det at jeg kan sove godt med Chieftec er nok for meg. IT24 så jeg men siden jeg aldri hadde hørt om dem før så ble det til at jeg holdt meg til NetOnNet siden de har veldig billig frakt også, 79 kroner for HK og CPU må man si er rimelig frakt med Posten, samt at jeg har handlet der tidligere. Har bestillt COOLER MASTER HYPER N520 S-775/1366 fra DustinHome til kjøling av CPU. Den er ikke den enkleste å montere, men veldig bra på kjøling, og den koster ikke mer enn 400 inkl. frakt. Må forsøke å holde kostnadene så lave som mulig.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Ser du ønsker å gå for LGA1366 :) Det må man om man ønsker TriSLI. Dvs. du kan fint kjøpe 3 "dual-channel" kit og fylle 6 slotter på LGA1366. Asus hovedkortet du har valgt ut er bra klokkekort og klokker lett en 920 D0 til 4.2GHz. Til den prisen får man riktignok ganske så mange bra alternativer på hovedkort nå som prisene har sunket kraftig på 1 år. Men hovedkort er noe man velger litt med hjertet og det tuller man ikke med ;) . Kortet klokker bra, har alt du ønsker deg og sikkert litt til. Intel Core i7 920 D0 har en TDP på 95W. Skal den klokkes opp mot 4GHz så kan den trekke oppimot 250+W på full load mens en LGA1156 og en i7 860@4GHz ikke går høyere enn 156W (toms hardware guide). Det er dog lenge siden jeg har sjekket disse tallene. Bigadv + GPU2 kan man kjøre i Windows XP, Vista eller 7 som jeg gjør. No problemos.

Det siste først, høres greit ut å kunne kjøre bigadv under Windows7, jeg begynner faktisk å like 7-64 bedre en XP 64 på grunn av hastigheten. Alltid en fordel å kunne gjøre alt i samme OS. Har fra før liggende 6GB DDR3 8,8,8,24 og satser på 12GB totalt. Dette blir ikke en ren foldemaskin som jeg har 5 (egentlig 6) av fra før, men heller en maskin til jobb (jeg tegner en del i 3D) og eksperimentell lek til å begynne med. Er klar over dette med bruk av minnebrikker om hverandre, men LGA1156 støtter såvidt jeg vet ikke triple channel, som vel er noe raskere enn dual channel så derfor falt valget på 1366. Det med strømforbruket med OC i7 920 høres skremmende ut. Mener å husket at i7 920 her en stock TDP på 130W, så 250W høres hinsides høyt ut. Må man overklokke så mye for å kunne kjøre bigadv?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Alias, jeg ville vurdert en HX850 PSU fremfor Chieftec'en. Den koster litt mer, men avgir mindre varme og sparer deg for 3-400 kWh i året. Du vil over tid spare inn de ekstra kronene den koster mer i innkjøp.

Jeg ville også vurdert å kjøpe i7 920 fra IT24. De selger D0 for 1970 uten vifte og tar 29 for vifta. Frakt er kun kr. 30. Det kan sikkert lønne seg å kjøpe en annen vifte enn stock også. Jeg er slett ikke sikker på at stock-vifta vil klare -bigadv.

Synes ikke Chieftec'en avgir mye varme. Har en 750W som på måleren faktisk viser 785W fra veggen med disse nye WUene, men luften fra PSU er ikke spesielt varm, heller lunken vil jeg si og jeg er imponert over at den fortsetter å fungere måned etter måned. Har hatt en Mist, en Corsair, en Qtec og resten bare Chieftec siden 1981. Kun Mist og Corsair har dratt til psuHell på disse årene, noe som sikkert er tilfeldig ja, men likevel så husker man det. Har vel passert 60 maskiner nå og Chieftec har aldri sviktet meg så jeg holder meg der, men takk for rådet. 400KW utgjør bare 260 kroner for meg så det at jeg kan sove godt med Chieftec er nok for meg. IT24 så jeg men siden jeg aldri hadde hørt om dem før så ble det til at jeg holdt meg til NetOnNet siden de har veldig billig frakt også, 79 kroner for HK og CPU må man si er rimelig frakt med Posten, samt at jeg har handlet der tidligere. Har bestillt COOLER MASTER HYPER N520 S-775/1366 fra DustinHome til kjøling av CPU. Den er ikke den enkleste å montere, men veldig bra på kjøling, og den koster ikke mer enn 400 inkl. frakt. Må forsøke å holde kostnadene så lave som mulig.

Og jeg som akkurat droppet Chieftec fremfor Corsair til serveren min. Corsair hadde fått masse skryt så får håpe den holder. Den vil bli presset ganske hardt da den ikke ser så stor :ermm:

Lenke til kommentar
Og jeg som akkurat droppet Chieftec fremfor Corsair til serveren min.

Det tror jeg du ikke skal tenke mye på. Corsair er vel ansett som bedre enn Chieftec så mine subjektive erfaringer skal du ikke tillegge så mye vekt. Chieftec er omtalt som arbeidshesten innen strømforsyninger, men har ikke like bra effektivitet som Corsair.

Lenke til kommentar

Må være litt enig med -alias- her om Chieftec. Hvilke PSUer er det ofte som blir plukket fram når man plutselig trenger å finne fram en eldre reserve som faktisk er iorden, jo en Chieftec som av forskjellige grunner ble plukket ut av en rigg og nærmest kassert (fordi??).

Må jo tyde på at de leverer brukbar kvalitet og særlig i forhold til pris på de som ofte følger med kabinettene.

Husker med skrekk en HIPER som kom for noen år siden (580W?). En av de første som ble levert med modulære kabler, levert i stilig boks og testene var bare postive!! Stille var den også. Men hva hjalp vel det, i løpet av mindre enn ca to år (forbehold om husk) brannt vi ut 4 (av 4!) på to maskiner i vår lille familie. Da sa vi stopp.

Lenke til kommentar
Hvilke PSUer er det ofte som blir plukket fram når man plutselig trenger å finne fram en eldre reserve som faktisk er iorden, jo en Chieftec

Haha, Min psu sviktet og nå ligger det en Chieftec på gulvet som backer opp mens ny er på veg. Fant den i skapet, eldgammel 480W.

Den som døde var 550w OCZ.

Lenke til kommentar
400KW utgjør bare 260 kroner for meg så det at jeg kan sove godt med Chieftec er nok for meg. IT24 så jeg men siden jeg aldri hadde hørt om dem før så ble det til at jeg holdt meg til NetOnNet siden de har veldig billig frakt også, 79 kroner.

Nå kommer HX850 (og 750) med 7 års garanti og kan du spare kr 260 i året i bare 5 år, er PSU'en i seg selv "gratis". Ta to PSU'er, som er 85% og 90% effektive ved 700W. Sistnevnte brenner 35W eller 33% mindre varme, som i sin tur kan redusere levetiden til PSU'en, dersom det ikke kompenseres ved bedre kjøling. For 24/7 folding ville iallefall jeg velge en PSU som minimum er 80plus sølv. Da er Corsair HX750, HX850 og TX950, pluss OCZ Z650 prisgunstige alternativer.

Jeg har handlet fra IT24 to ganger, begge ganger CPU uten kjøler og varene har blitt levert. Kjøpte en i7 860 derfra sist og den kom i posten en eller to dager etter bestilling. Fikk riktignok med stock kjøler uten ektra kostnad. CPU inkl. frakt var billigere enn konkurrentene uten frakt, pluss at den var i hus før Amentio og DustinHome hadde ekspedert resten.

Lenke til kommentar
Og jeg som akkurat droppet Chieftec fremfor Corsair til serveren min. Corsair hadde fått masse skryt så får håpe den holder. Den vil bli presset ganske hardt da den ikke ser så stor :ermm:
Det er en enkelt modell fra Mist og en fra Corsair som er kjent for å ha litt problemer, det kan være at -alias- har hatt disse. I tillegg vet jeg at Mist på noen gamle revisjoner har fått dårlige kondensatorer, men det er flere år siden.

Jeg har ennå ikke hatt et eneste problem med mine Corsair(TX og HX) og Mist og jeg har kjørt de hardt i mange år. Personlig sverger jeg også til 7-8 år gamle Tagans som jeg har hatt kjørende så lenge 24/7 og som kjører ennå. En periode i nyere tid var det dog mye dårlig fra Tagan.

Chieftech har jeg erfaring med fra 1993 og frem til 2001, den gang var det mye jalla, men det fungerte greit på enkle og billige PCer. De har satset mer på kvalitet de siste par årene og det er snakk om rebrands og outsourcing av produksjon/design som jeg husker fra noen artikler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

-alias-

Det var klart at dette var din hovedmaskin ja, så ingen missforståelse der :)

En merkverdig feil på 920 TDP som helt klart er 130W. Den ville neppe brukt mindre enn en AMD X2 6000+ hvor første revisjon hadde 125W TDP. Så en merkverdig leif der. Når det gjelder forbruk ved klokking så er det tallet tatt fra klokketråden hvor jeg deltok fra januar 2009 og fremover til sommeren, men som sagt, kun fra husk. Det ble også nevnt oppimot 280W ved full load på 4.2GHz (ikke hele systemet). Nehalem er ingen veslegutt. Disse tallene må dog dobbeltsjekkes. Men det er ikke verre enn at du måler strømforbruket fra riggen mens du bencher og klokker for å sjekke stabilitet.

For å klare deg innenfor "bonus cut-off" på 4 dager bør du nok klokke opp til rundt 3 i det minste. Jeg tror du vil klare deg innenfor 4 dager med 920@stock men det må være close call. Litt av poenget med bigadv er jo også å få levert den så raskt som mulig innenfor rimelighetens grenser på klokking osv.

Hvis du sjekker i "Frame Times on -bigadv Units" tråden på foldingforum.org vil du sikkert få et mer eksakt inntrykk av hva som er nødvendig av klokk. Her har du også en "bigadv ppd calculator" hvor du kan taste inn TPF og få PPD+bonus du kan forvente å få.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Må være litt enig med -alias- her om Chieftec. Hvilke PSUer er det ofte som blir plukket fram når man plutselig trenger å finne fram en eldre reserve som faktisk er iorden, jo en Chieftec som av forskjellige grunner ble plukket ut av en rigg og nærmest kassert (fordi??).

Må jo tyde på at de leverer brukbar kvalitet og særlig i forhold til pris på de som ofte følger med kabinettene.

Husker med skrekk en HIPER som kom for noen år siden (580W?). En av de første som ble levert med modulære kabler, levert i stilig boks og testene var bare postive!! Stille var den også. Men hva hjalp vel det, i løpet av mindre enn ca to år (forbehold om husk) brannt vi ut 4 (av 4!) på to maskiner i vår lille familie. Da sa vi stopp.

Det har vært mange "jalla" merker som kun har hevet seg på PSU "hypen" som startet for 5-6 år siden. Jeg har holdt meg langt unna alle. Alt med disse lyste jo lang vei "hold deg unna".

Det er jo ikke noe problem å tro at noe er kvalitet når det kun blir brukt "innimellom" og holder som backup inntil man får kjøpt en ny. Og at folk i det hele tatt tør å bruke Qtech med harddisker som kreperer i slike systemer stadig vekk er for meg uforståelig. En kamerat av meg kjørte flere forskjellige Qtech i sin filserver og jeg en og samme Tagan, vi hadde identiske Seagate Barracuda Harddisker (8-12stk i Raid5 og Raid1) og samme Raid kontroller. Han byttet harddisker hver 3-6mnd mens mine kjørte feilfritt 24/7 i 7 år i den perioden jeg kjente karen og de gjør det ennå etter 9 år og ennå flere harddisker. Han hadde i tillegg moddet kabinettet ekstremt for ekstra lufting mens mitt var standard.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...