Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg snakket om de vanlige HSene hvor noen også har perforerte vegger. Ikke de høye med egne kjølefinner på toppen Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 De har jo en kar som alene produserer 360.000 PPD. Det er noen som beveger seg fort - jeg ble passert av en rett før jul, som alene produserte 1M+ PPD. Tipper vedkommende suser forbi Kjell idag, selv om farta er halvert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jøjje meg, man kan lure på hva de gutta driver med for å få slike tall hehe. Det vil jo kreve eks. 40stk 920 DO klokket til omtrentlig 4GHz kjørende bigadv dedikert 24/7 hehe. Endret 2. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Noen er nok admin på steder med mange pcer. Tipper resten har riggene på jobben og ikke betaler for strøm. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Man kan ikke kjøre folding på arbeidsplasser 24/7, og selv om man kjører kun natt så kan man ikke gjøre det på alle servere som ofte gjør mye driftsarbeid på natten, vedlikehold mm. Selv synes jeg slikt er en uting. I tillegg er oftest hverken UPSer eller annet beregnet for så høy nettlast over så lang tid. Og det blir ganske mange PCer om man skal kjøre 1mil PPD kun på natterstid om de ikke er slått av for å spare strøm. De fleste ville også reagert ganske så kraftig om de fant noe kjørende som belastet maskinen hardt. Men det er klart at mange har "urent" mel i posen her. Endret 2. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Vet at admin på VGSèn min la inn 80% cpu på alle skolens pcer i sitt navn. 24/7 med det trekker vel mer strøm, men ingen merker noe da det tyngste som kjøres er en nettleser. Driver folka som styrer denne foldingen med utregninger selv? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Det synes jeg var noe forkastelig da man sliter vesentlig hardere på skolens utstyr, bruker MYE penger i strøm, skaper unødvendig støy fra maskiner i klasserommene, dårligere luftkvalitet for læring etc. Hadde noen funnet ut av det ville jeg tro han lå tynt ann. Og vet ledelsen det er de neppe klar over hele bildet. Så ofte man hører om skoler som har dårlig råd, elever som klager på trege "dritt" PCer. Jammen ikke rart når man ser hva slags "admins" disse skolene har. Stanford driver med folding selv ja. Endret 2. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Det man får når man ansetter en med 1år IT eller noe sånt som admin. Kjempevarme datarom, mye støy, dyrt for skolen for 150PPD pr pc. Jeg kan ikke hive meg på effektiviseringsbølgen med nye maskiner. Jeg kommer bare til å kjøre de nye i tillegg. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Vet at laget ABXZone.com har et universitet som hjelper dem å folde (eastms.edu), men ser ut som at det har skjedd noe der over jula, for det skjer nesten ingenting fra den kanten nå. Men noen har sikkert kontakter rundt om kring ja. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Om man har 1 eller 2 år med IT har ingenting med hva personen velger å gjøre der han jobber. Jeg har selv vært i den alderen når jeg begynte å jobbe med IT. Smirnoff: I større HPC miljøer er det nok mye slik ja men på VGS miljøer skulle jeg gjerne snakket med de øverste sjefer for å høre litt om hva som foregår . Ellers ingen effektiviseringsbølge på gang, kun litt forslag til -alias- som virkelig betaler strømkroner så det suser. Endret 2. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Er ikke Stanford med på de listene. En ting jeg ikke har fått med meg er forskjellen på utregningene. Vi bruker vanlige spill-kort med 1-2 gpuer, alle andre som regner på alt mulig annet bruker Tesla C1060 GPU( Streaming Processor Cores 240) osv eller Tesla S1070 GPU racks ol. For eks sånn: Jeg lurer på dette da jeg i august skal gjøre noe som ble utsatt en gang før, lære meg mer programering/cuda eller MATLAB/C og da sitter jeg med 4x Teslakort i en maskin som dere iallefall før sa at ikke var vits i å folde på. Endret 2. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg har sett minst et brukernavn som kan representerer Stanford. "Pande Lab" og de har sikkert andre brukernavn. De har rimelig store maskinparker hvis du leser litt gamle nyhetsartikler fra Pande Lab. Forskjellen på spillkortene og HPC kortene ligger i markedene og ikke utregningene som kjøres på dem. Ingen har vel ikke sagt at det ikke var noen vits å folde på Tesla kortene, det har med støtte fra FAH og drivere å gjøre hvordan resultatet blir. En annen ting er hvilken ytelse man får på de spesifike modellene. Et Tesla kort som yter som et topp spillkort koster ofte 3-4 ganger mer. Søk på Tesla i foldingforum.org så er jeg sikker på at du finner masse nytting informasjon Endret 2. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg har øremerkede penger til prosjektet. Jeg leter etter veileder som kan programering / gpu Vet at flere gjorde det tidligere masteroppgaver som Real-Time Wavelet Filtering on the GPU og PhD studenten Thor Andreas Tangen med sin gpu-programering osv. Ser ut som NTNU har det som trengs. Jeg får fnatt av data, må være det største feltet i verden. Har holdt på hver dag i 20 år og kan ikke en dritt. Endret 2. januar 2010 av War Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Mon tro om arbeidsenheter beregnet for CPU i teorien kunne blitt kjørt på GPGPU-løsninger med noen gevinst i forhold til effektivitet over CPU? Så vidt meg bekjent yter nyeste revisjon av NvidiaTesla flere ganger bedre på double precision floating-point format enn det dagens raskeste CPUer gjør, mens ytelsen i single precision floating-point format ligger godt under de raskeste kortene i 200-serien. Om Tesla-eiere får servert de samme arbeidsenhetene som blir gitt til vanlige GPUer vil jo det undergrave hele ytelsespotensialet til disse kortene. Endret 2. januar 2010 av fargoth Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Det er vel Quadro kortene som er omtrentlige kopier av spillkortene ja. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Sig images leveres fra EO.com men funker ikke på dette forumet... dessverre. Noen som har fått det til? http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES [IMG=http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=32359] Lenke til kommentar
Xell Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Sig images leveres fra EO.com men funker ikke på dette forumet... dessverre. Noen som har fått det til?http://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES [IMG=http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=32359] Dette får du ikke til fordi det desverre strider mot reglene til forumet: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BBKode som lar deg stille farge/størrelse/plassering, samt lar deg lage lenker eller gjøre teksten fet og/eller kursiv. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer i Diskusjon.no sitt design, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Prøver meg på en Linux SMP-klient i tillegg til GTX275'en min nå, men trur nok ikke det kommer stort ut av en E8500.. Alt i standard klokk Men vi får sjå. Takk til førsteposten som fikk hjulpet meg igang! edit: Ser ut til at jeg har et problem, ja. -At least 4 processors must be requested; read 2. Så.. Hm. Da er jeg lost? Må ha quad-core CPU minimum? Endret 2. januar 2010 av zyrex Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Da er jeg lost? Du er vel ikke lost, kjør vanlige. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2010 Det skal gå å kjøre SMP med 2 kjerner, men det ser ut som du må ha en 64 bits versjon av Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå