War Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg folder hendene for ledningene. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Er drittlei av snøen. Henger på ledningene utenfor huset her også. Om strømmen går, så ser jeg hva jeg kan gjøre for å tilfredstille værgudene. Ofre en sau, ku eller katt. Hva enn uteom all denne forbannede snøen som bare kommer og kommer i lange baner. :!: Endret 26. desember 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Er drittlei av snøen. Ja, verden er snudd på hodet! Her nord så har vi nesten ikke snø, 10 - 15 cm må være maks noen steder i Tromsø og omkring. Vi har hatt fint og klart vær siden tidlig i høst, kun avbrutt av noen få dager med regn. Den snøen vi har falt den 17 og 18 desember, og jeg håper det blir med det. Det normale her er 2 meter +. Edit: Fikk forresten fyrt i gang det 9800GX2 jeg trodde var defekt på en GPU. Satte det i en annen maskin og det folder som aldri før. Blir ikke helt klok på skjermkort som plutselig oppfører som defekte for så igjen å oppstå i som før i et nytt miljø. Dette kortet hadde foldet helt 100% siden mai i år for så å gi EUE på alt som var nå rett før jul. Egentlig bare flaks at jeg testet det på nytt før det ble sendt inn, men man lærer stadig noe nytt heldigvis. Endret 26. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Gpu 3 aka ene kjernen på mitt 295 gir ofte opp, puse 24H osv. Starter jeg den igjen så jobber den. Hvorfor gir den samme opp 100 av 100 siste gangene? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Ikke alltid lett å si hvorfor, men du kan prøve å klokke ned den ene GPU'en. Hjelper det, har du iallefall oppnådd noe. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Hadde et lignende problem med det ene 8800gt'et mitt, men etter at jeg bytteet til et annet hovedkort så funket det fint. Sikkert noen små bugs ute og går. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 GPU software'n fra stanford virker ikke veldig stabil nei. ATI driverene mine kræsjet heletiden når jeg brukte maskinen mens den foldet. Lar jeg den være ifred virker det som alt går greit. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Hmm fant ut at Nvidia er the way to go når det gjelder folding. La inn et bud på et 8800GTX kort som burde passe fint i serveren min som ikke gjør annet enn å se dum ut 98% av dagen. Den kan like gjerne jobbe for strømmen den spiser. En gammel P4 524 HT bør vel fint klare å mate et slikt kort med info? Endret 27. desember 2009 av Revox Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 En gammel P4 524 HT bør vel fint klare å mate et slikt kort med info? Det burde gå helt fint med hensyn til folding fordi Nvidia GPU krever svært lite av CPU. Hvis jeg husker rett så sykler et P4 524 med 3.06GHz som er rikelig. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Skal ikke mye CPU til for å mate et Nvidia-kort. Min Q6700 idler når SMP'ene sendes og den kun har 2 GTX260 å holde igang. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Vi leverte en solid oppdatering nå, mye takket være ei57 som lastet opp nesten 62K alene. Total update nå klokken 01.04 hos http://folding.extremeoverclocking.com/use...?s=&t=37651 var 207K som må være bort i mot rekord. Ny solid månedsrekord blir det også. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Min 35K ppd pc var nede i 4 timer men 207K er saker. Tenk hvor mange pcer dette forumet har som ikke folder med er på 24/7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Vi har gode resultater om dagen ja Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Den nye wu gjør gpuene mine varmere (Project: 10101). Klarer heller ikke å se PPD, viser 0 PPD nå. Men det kommer nok snart. Endret 28. desember 2009 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) De nye WU'ene skal gi 548 poeng og ser ut til å ta nesten dobbelt så lang tid som 353 poengerne. I PPD blir det noe dårligere enn 59xx. Mer info her: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52...630&start=0 Edit: Det ser ikke ut til at disse blir kreditert! Endret 28. desember 2009 av ei57 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Det ser ikke ut til at disse blir kreditert! Har ikke sett noe til de nye ennå. Nå skiftet det nylig i hovedsak fra 1888p til 353p igjen hos meg, men ingen av de nye. Det at de ikke krediteres nå rettes vel opp igjen vil jeg tro. Fikk forresten tak i et 9800GX2 til en latterlig billig penge og klarte ikke la være å kjøpe det, så jeg tenker det kommer i drift en gang på nyåret. Skal også ommøblere litt på riggene slik at jeg får plass til 2 stk. 8800GTS jeg har liggende. Får ikke solgt dem så det er jo litt dumt at de bare ligger der. Totalt regner jeg med å kunne øke til 120K PPD stabilt hvis alt kommer i drift. Jeg må jo forsøke å knipe litt inn på Kjetil Lura også. Skulle forresten ønske det var mulig å selv styre hvilken WU til bestemte maskiner med bakgrunn i temperaturer etc. Jeg har 2 maskiner som kjører på grensen av hva PSU på disse tåler og noen ganger så lukter det rimelig svidd. Har derfor bestillt ny PSU til den mest utsatte og får bare håpe den rekker fram i tide. Er de nye 548p verre enn 353p med hensyn til energiforbruket? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Kjell_M._Sarre Ser du har øket produksjonen betydelig. Har du dratt i gang noe nytt eller er det eldre maskinvare du har brakt til live igjen? Endret 29. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 29. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Neida, ikke noe nytt, bare passet på at SMPer går, noe jeg ellers har slurvet med i høst. Videre siden det er så kaldt har jeg kunnet klokke opp litt på GPUene. Det er jo også en grunn til at SMPene kan kjøre litt mer regelmessig. Jeg gjorde forresten en merkelig erfaring. Tok med til mitt annet hjem og bygget en av maskinene om til et annet kabinett. La inn en annen bruker og gjorde den erfaring at GPUene begynte å få EUEer noe de ikke har hatt for vane. Mulig jeg krevde litt mye under omkonfigureringer, installasjoner og innstillinger. Men jeg syntes det var rart, det gikk ikke å jobbe på den andre brukerkontoen uten at clientene fikk trøbbel. Så jeg døpte om min konto og fjernet den andre og siden har det ikke vært noe tull. Trenger ikke være slik hos alle for jeg bruker gamle clienter. Men ble iallfall litt overrasket for både SMP 5.91 og den gamle grafiske 5.04 har ikke vist slike tegn. EDit PS Når jeg tenker meg om er det vel to 8800GTSkort som ikke har vært i drift i sommer og tidlig høst (pga en PSU som røk). Men etter elgjakta (vi slutter tidligere her enn ellers i landet) og en Kyprostur satte jeg inn en ny PSU. Som du selv nevner, de er ikke lett å få solgt. Og da kan de jo heller gi ca 7,5k PPD tilsammen. Endret 29. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 29. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2009 Det ser ut til at 10101 WU'ene ble kreditert på siste oppdatering igår. Jeg fjernet -advmethods på de fleste klientene og det ser ut til at det har holdt disse nye unna. Høy temp, dertil hørende støy og lav score er en dårlig kombinasjon. Har et GTS250 oppe i stua, der vifta låste seg på 85%, og det er ikke holdbart. Nå tygger den 353 og er knapt hørbar. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2009 -alias- For å se/få de nye wuene må du bruke -advmethods, og ja gpuene blir veldig varme ved å kjøre dem. Har de kun på to maskiner. Setter de opp etter strømforbruket/temp: 353-784-548. Har også 2x GTX 260-192 liggende, men det ene er overklokket. Men det betyr vel ikke noe? Om jeg setter de to inn, så må jeg flytte 2 x GTX 285 kort også. Vet ikke om det er verd bryet. Men har jo startet opp PS3, den bruker jo 200w så kan jo stoppe den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå