Lidskjalv Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Løst: Jeg skiftet ut CUDA spesifikke drivere som var nevnt tidligere her i tråden med standard Nvidia driversettet (195?) og vips sank ETA betraktelig. Noen som har en forklaring på hvorfor jeg bare får små low credit oppgaver til mitt GTS 250 for tiden? Har brukt å få stort sett 1888 p/wu 9 timer=209 PPh. Nå får jeg VU'er som krediteres med f.eks 353/3,5t = 100 PPh. Noe jeg kan gjøre for å avvise dårlig krediterte VU'er? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Vi hadde også større marsjfart enn svenskene for en uke eller to siden, men de har mobilisert skikkelig. De har nå 917 aktive, hvorav 648 som har kommet til siste uke. 491 av disse er førstegangsfoldere. Her sliter vi med å samle 200 aktive! Snakker vi om XPUs.com? Jeg finner bare 58 aktive +4 som de har klart å moblisere de seneste dagene. Totalt teller de bare 224. Vi burde strengt tatt lett kjørt fra dem. Leganfuh står jo for over 30% av deres produksjon. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Alias Hva var det som skjedde med War sine GTS250 og Knopflerbruce forøvrig? Jeg kjøpte 2x av de, skal sette de opp idag og sjekke det ut. Ei57: Min bigadv kræsjet på 93% i går, og selv filene fra backupen som går hver time fungerte ikke. Dermed mistet jeg 56-58K PPD i går. Det er surt, mistet et selv på 83% etter et par strømbrudd. Vær klar over at checkpoints lagres hvert kvarter om annet ikke er spesifisert og at det er såpass med data at det tar tid. Om det sammenfaller med backup (eller strømbrudd) kan det bli datakluss. Og takk for dette tipset Ei57. Jeg hadde glemt å sette opp ramdriven som gjorde at cpt osv tok ekstremt lang tid samtidig som ctp stod til 30 min som også da kræsjet med ekstern filbackup. Din nese var helt på rett spor her Har rettet opp i disse tingene nå og regner med det går bedre. EDIT: Har ellers satt igang 69K PPD nå, men en maskin er tatt ut av drift for en større oppgradering og kommer opp i dag eller i morgen. Muligens jeg får opp ennå mer i morgen eller utover, men må se ann. Endret 23. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Nå har gjestene dratt, nå kan jeg folde 24/7 Jeg fikk ikke opp de 2x 250-kortene. Det ble bluescreen og tull, jeg skal sette på en PSU til så jeg får flere linjer. Kanskje ikveld, må reise dit og nå pynter vi avguden i stua. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Hehe nå er det jul ja, akkurat ferdig med treet selv her. -alias- Fin ny signatur Endret 23. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 -alias-Fin ny signatur Ja ikke sant, stjal den hos deg og endret litt på teksten og malte den grønn. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Suveren hehe Ellers litt om hva vi har i vente med ATI, OpenCL, Stream og GPU3(muligens). AMD tar hjälp av OpenCL i kampen mot NVIDIA CUDA Även om AMDs viktigaste dragplåster för Evergreen-familjen är dess stöd för DirectX 11 kan tillverkarens Stream Computing koncept vara en av nycklarna till framgång, i alla fall om vi ska tro på konkurrenten NVIDIA. General Purpose GPU applikationer är en kraftigt växande marknad där NVIDIA kommit långt tack vare sin licenserade CUDA-teknik. GPGPU-konceptet handlar om att dra nytta av grafikprocessorernas massiva flyttalsberäkningar, inte för att rita upp 3D-miljöer i spel utan för videoredigering eller andra passande uppgifter. AMD kallar sin GPGPU-teknik Stream och med RV870 tar man denna satsning ytterligare ett par steg. I grund och botten har vi Radeon HD 5800-seriens imponerande flyttalsprestanda där HD 5870 alltså stoltserar med hela 2,7TFLOPs i single precision och 544 GFLOPs i dubbel precision. Vilket bland annat kan jämföras med NVIDIAs professionella Tesla C1060 grafikkort som kan trycka ut 78GFLOPs i double precision. NVIDIA har ett starkt varumärke i CUDA men man står samtidigt fullt bakom OpenCL-standarden som AMD nu verkar satsa alla sina kort på. AMD som är den första kretstillverkare med stöd för OpenCL-kod i både GPU- och CPU-kretsar. Hur GPGPU-marknaden utvecklar sig återstår att se men OpenCL 1.0 som alltså är oberoende av kretsarnas arkitektur borde vara intressant för många mjukvaruutvecklare. Dette er tatt fra en gammel artikkel i september, men det er nå vi begynner å se produkter som utnytter dette og folk snakker om ekstrem ytelsesøkning med Stream støtte i Photoshop CS4 etc. Det gjenstår å se hva Stanford gjør med dette i GPU3. Endret 23. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) XP-pirat gir jeg opp (har org key bare) Legger inn win 7 med dymmyes, hva ellers skal man bedrive kl 0130 på julaften. 2x PSU gjorde susen. Alltid noe som detter ned, men jeg er hjemme hver 12 time for å sjekke i julen. Jeg får heller ikke sett PPD da fahmon nekter å fungere plutselig på ene xp-maskinen. -------------- Edit: Fikk opp begge kortene nå, 8K PPD mer (4K+4K) akkuratt nå, ikke sett temp, ikke sett om den er stabil bare satt opp og dro. Er 4K pr kort vanlig? Har ikke satt opp cpu på den enda, E8500 Får ta det imorgen. Endret 24. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Mistet 6 timer på bigadv i natt. Typisk nok klarte maskinen å henge seg med sort skjerm en time etter jeg la meg, for første gang på lenge. Men nå hadde jeg fungerende filbakup så da fortsetter den fra 63%. Da går det mot 62 timer istedet for 56. Samt litt ekstra tid jeg brukte på å forsøke å redde den forrige WUen. Shit hell. Først "vart æ litt skræmt" når den startet opp med 7% etter restore, men det er fordi den jobber i ramdrive og når den kræsjer uten å få kopiert ramdrive til vm-drive så ligger kun gamle filer der. Og i tillegg hadde backup klart å kjøre rett før jeg skulle restore så jeg fikk med feil filer i restore. Kan si jeg ble litt blå da ja Men så det fort og fikk på plass den 6 timer gamle backupen. war: 4K for GTS250 er vel ikke så veldig feil skulle jeg tro. Spørs jo om du har en 353, 472 eller 1888 osv. EDIT: Ser også ut som XCPUs har hatt sitt sedvanlige produksjonsfall i dag, noe større enn vanlig. Men de går hele tiden opp og ned og i morgen er de muligens noen dager bak oss igjen. Men kanskje vi nå klarer å holde dem bak oss ut året Den nedadgående trenden man ser i grafern deres virker å forsterke seg, så muligens kan vi klare å holde de bak oss. Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) God Jul til laget Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 4k PPD på et gts250 er OK forutsatt 511 poengs WU, men for alle andre bør de ligge mellom 5.5-6.5K med shadere på ca. 1900 MHz. Jeg har ikke sett 511 poengere siden i sommer, så jeg ville sjekket shaderne. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) 5.5K på GTS250 med en 1888? Det er et G92 8800GT kort (husker ikke lenger disse rebrandingene)? Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 GTS250 tilsvarer et 8800GTS 512, som er en del hvassere enn 8800GT. GTS250 er i tillegg klokket høyere og drar kanskje noe mindre effekt, slik at en normalt kan tyne litt mer ut av dem. Alle bygger på G92, men GT har bare 112 shadere, mot 128 på de andre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Vet det om G92 ja, husket bare ikke hvilket av dem det var rebrandet fra. Hadde funnet det ut ved å sjekke shaderanntall som du sier, men litt informasjonsdeling må man ha hehe. Det var jo også to utgaver av GTS-512 om jeg ikke husker feil pga. GT. En med færre shadere enn 128, så kom 128 shaderutgaven for å legge seg over GT. Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) 8-10K mer er uansett en bonus, skal kjøpe 2 nye skjermkort i den nye nvidiaserien som hoved-spill-pc-kort , da kan jo de folde også. Skjønner ikke nok av statistikken min, må nok hjem og ta en titt. Endret 24. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 8-10K mer er uansett en bonus, skal kjøpe 2 nye skjermkort i den nye nvidiaserien som hoved-spill-pc-kort , da kan jo de folde også. GTS 250 skal ligge mellom 5 - 6.5K avhengig av WU. Mine kort er ikke OC. Det hender at de gir 6.777K (se siste biled) på 353p også. Her vises 6 stk. GTS250 med 353p. Kortene er 4 fra Asus og 2 fra MSI, samt 1 Asus 8800Ultra (6630PPD): Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) 5.5K på GTS250 med en 1888? Det er et G92 8800GT kort (husker ikke lenger disse rebrandingene)? GTS250 tilsvarer et 8800GTS 512, som er en del hvassere enn 8800GT. GTS250 er i tillegg klokket høyere og drar kanskje noe mindre effekt, slik at en normalt kan tyne litt mer ut av dem. Alle bygger på G92, men GT har bare 112 shadere, mot 128 på de andre. GTS 250 tilsvarer heller et 9800 GTX+ http://www.gpureview.com/show_cards.php?ca...1&card2=606 Eller ER vel et 9800 GTX+ med et nytt navn Endret 24. desember 2009 av Lidskjalv Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Hehe håpløst å huske disse rebrandingene, jeg gjordet det en gang i tiden. G92b + en del andre ting ble vel 9800GTX+. Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Mine 250 kort jobber nå med en p5769 dvs 126 og 122 PPD. Wow, not. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 (endret) God Jul alle sammen. Og så ser det ut som vi har vunnet kampen mot XPUs.com. Førstefolderen deres har stoppet opp og leverer nå 0 på siste oppdatering. Dermed er deres produksjon nesten halvert og de vises ikke lenger på Team Summary som noen trussel for oss. Endret 25. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå