ei57 Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Min bigadv kræsjet på 93% i går, og selv filene fra backupen som går hver time fungerte ikke. Dermed mistet jeg 56-58K PPD i går. Det er surt, mistet et selv på 83% etter et par strømbrudd. Vær klar over at checkpoints lagres hvert kvarter om annet ikke er spesifisert og at det er såpass med data at det tar tid. Om det sammenfaller med backup (eller strømbrudd) kan det bli datakluss. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 3 strømbrudd nå, linux-virituell klikket og må legges inn på nytt. Ustabil for sudden death. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Regner med at dere har slettet alt for lenge siden på de bigadv'ene, men til neste gnag noe slikt skjer vil jeg på det sterkeste anbefale at dere bruker litt tid på denne fremtangsmåten og det eminente qfix, for å prøve å redde noen resultater/poeng. Det er ikke alltid det virker, men på poengslukere som bigadv er det absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Jeg fikk en annen mer komplisert kræsj med korrupte datafiler enn en ren EUE, derfor vurderte jeg ikke å prøve den metoden. Jeg rapporterte også problemet til folding forumet med en gang det skjedde men har ennå ikke mottat noen forslag derfra. Men siden jeg har mange TAR backups skal jeg gjøre et forsøke alikevel selv om all bonusen nå er borte. EDIT: Jeg får en ekstremt merkelig feil med qfix på slackware64 nå. "Cannot execute binary file". Selv om den har fått chmod +x etc. EDIT2: Ble sittende å google etter hvordan jeg evt. kompilerer kildekoden til qfix på egenhånd på slackware64 13.0 men ga opp den biten. Nå er det jul så jeg får heller pakke sammen og la elven renne blodrød under broen i dag. Endret 21. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Nå har vi klart å øke avstanden til XCPUs.com 1.5 uker, dvs. mest sannsynlig ut året. XCPUs.com -1 502,586 -47,393 01.01.10, 8am / 1.5 Weeks Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Bra at failuren til foldingriggen min ikke ødelegger målet Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Stoppa det opp for folk? D: Kjører i gang det jeg kan nå i jula. Siden der er -10 til -12 grader utenfor, så er det jo ideelt foldevær. Selv om jeg er iskald på beina, hehe. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Ser at det har stoppet opp i dvi error siste dagene hos mange. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Stoppa det opp for folk? D: Jepp, hos meg har ting ikke gått på skinner i det siste. 2 stk. 9800GX2 har tatt kvelden så jeg kommer til å avvikle den riggen etterhvert og heller legge om til nyere kort som GTX275. I tillegg har jeg vært nødt til å bruke en maskin til andre ting så der foldes det for fullt bare sporadisk. Regner med å komme sterkere tilbake over nyåret hvis lykken står meg bi. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Stoppa det opp for folk? D: Jepp, hos meg har ting ikke gått på skinner i det siste. 2 stk. 9800GX2 har tatt kvelden så jeg kommer til å avvikle den riggen etterhvert og heller legge om til nyere kort som GTX275. I tillegg har jeg vært nødt til å bruke en maskin til andre ting så der foldes det for fullt bare sporadisk. Regner med å komme sterkere tilbake over nyåret hvis lykken står meg bi. Du får sikkert noe snacks tilbake fra nettbutikken (forutsatt du kjøpte dem i Norge). 9800gx2 tilsvarer vel gtx275 (og kanskje vel så det?) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Var litt surt å miste 56.000 poeng på bigadv, den skulle jeg fått inn kl 21 i tillegg den kvelden jeg fikk 53.000 poeng på annen folding. Men jeg tror jeg har kommet til roten av problemet. Stanford sin chekpoint rutine som skriver /work/.cpt filer bruker ekstremt lang tid på å skrive disse til disk og mitt backup script som tok kopi av work katalogen og et par andre filer klarte å havne midt i cpt rutinene til Stanford, ergo fikk jeg ikke korrekte filer i min backup. Jeg hadde også glemt å sette opp ramdrive for VM bigadv work folderen slik at cpt rutinene tok veldig lang tid og dermed økte muligheten for kræsj med mitt backupscript som går hver time. Jeg fikk også personen bak linuxfah til å kompilere en egen qfix 64-bit for slackware64 slik at man har den tilgjengelig for senere bruk. EDIT: Får også feil på queue.dat (selv om bigadv ligger i slot3) med den nye qfix så derfor gir jeg opp den og går i gang med en ny bigadv hvor jeg passer på at stanford sine .cpt rutiner kjører hver 27 minutt slik at sjangsen er mindre for å kræsje med min backup som kjører hver time. Samt at ramdrive nå er aktiv så .cpt skal bruke kort tid på å skrive til ram istedet. Bigadv startet nå 15:48 med cpt hver 27 minutt, backup scriptet går .55 hver time. Ergo får jeg forholdsvis mange filbackup uten like stor mulighet for feil nå. Endret 22. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Du får sikkert noe snacks tilbake fra nettbutikken (forutsatt du kjøpte dem i Norge). 9800gx2 tilsvarer vel gtx275 (og kanskje vel så det?) Kjøpte dem brukt her på forumets bruktmarked, men uten original faktura fra opprinnelig kjøp stiller man svakt. Har fått erstattet et tidligere, men da fikk jeg tak i faktura via selgeren da. Må forsøke å få selger for disse kortene til å nøste fram fakturaen. Det skal gå å få dem erstattet hos importøren, men det kan være en tung prosess. 9800GX2 (9 - 11.5K) yter godt over GTX275 i produksjon (8 - 9.5K). Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Du får sikkert noe snacks tilbake fra nettbutikken (forutsatt du kjøpte dem i Norge). 9800gx2 tilsvarer vel gtx275 (og kanskje vel så det?) Kjøpte dem brukt her på forumets bruktmarked, men uten original faktura fra opprinnelig kjøp stiller man svakt. Har fått erstattet et tidligere, men da fikk jeg tak i faktura via selgeren da. Må forsøke å få selger for disse kortene til å nøste fram fakturaen. Det skal gå å få dem erstattet hos importøren, men det kan være en tung prosess. 9800GX2 (9 - 11.5K) yter godt over GTX275 i produksjon (8 - 9.5K). Hvis ytelsen (generelt, ikke bare folding) er lavere for gtx275 burde du kunne få noe bedre i retur. Kanskje gtx280? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 knopflerbruce: GTX 280 er en gammel gpu, du mente GTX 285. Men du kan få GTX 275 til å kjøre likt ett gtx 285 kort. GTX 275 er mye billiger enn 285 kortene. Vuderte selv gtx 275, men kjøper heller gtx 285. Grunnen er at 275 kortet bruker mere strøm. Venter på GTX 3xx kortene, kommer ikke til å kjøpe nye før de kommer? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) GTX 275 er det beste å gå for i foldingsammenheng. Ville ikke kjøpt GTX 285 for folding, det har ingen hensikt poengmessig. Men det kan godt være at 275 bruker mer strøm enn 285, så om det er viktig må man vurdere. Endret 22. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 knopflerbruce:GTX 280 er en gammel gpu, du mente GTX 285. Men du kan få GTX 275 til å kjøre likt ett gtx 285 kort. GTX 275 er mye billiger enn 285 kortene. Vuderte selv gtx 275, men kjøper heller gtx 285. Grunnen er at 275 kortet bruker mere strøm. Venter på GTX 3xx kortene, kommer ikke til å kjøpe nye før de kommer? Det jeg mente er ift RMA. Du skal ikke få et dårligere kort enn du sender inn. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Hvis ytelsen (generelt, ikke bare folding) er lavere for gtx275 burde du kunne få noe bedre i retur. Kanskje gtx280? Som regel så skaffer de et demo av 9800GX2, men man får velge å få tilbake pengene verdt et tilsvarende kort, evt. et nytt sånt, så ja, det burde kunne gå å få demo GTX280 hvis man er heldig. Nytt koster vel litt mye. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Nå står vel ikke 9800GX2 noe tilbake for de andre Nvidiakortene i pris. Sist jeg sjekket, var de dyrere enn alle de andre. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 Noen som har en forklaring på hvorfor jeg bare får små low credit oppgaver til mitt GTS 250 for tiden? Har brukt å få stort sett 1888 p/wu 9 timer=209 PPh. Nå får jeg VU'er som krediteres med f.eks 353/3,5t = 100 PPh. Noe jeg kan gjøre for å avvise dårlig krediterte VU'er? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Nei, du må folde det du får tildelt av stanford. Hvis man begynner å slette WUer uten gyldig grunn blir det et mareritt for Stanford å få utført dette arbeidet. Endret 22. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå