Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Min HFM.NET fungerer meget godt over: - lokalnettet - via VPN tuneller - over andre trege WAN linker. HFM.NET er også lynrask ift. FAHMON til å hente informasjon fra klienter over WAN linker. NB! Hvorfor kjører du versjon HFM.NET 0.3.0 Beta når 0.4.6 Beta er tilgjengelig som du ser i mitt bilde Her kan du lese hva som er fikset siden 0.3.0 Current Version: 0.4.6 - Revision 99 - Beta md5 (msi): 0e4dea4465cd92587e34144622f896af sha1 (msi): 55f6034f0beb0362cc39d3426a97453b3b03da60 md5 (zip): 6c049d530d1aad46b1252bcf9687181b sha1 (zip): 7ddc30818585516a5f0c09a8395625f92aa4c8c4 Fix: Problem Determining Async Status when there is no frame time based on the user selection. Add: Some Unit Tests for the Status Determination code (so this little bug won't slip by again). Change Log - Version: 0.4.5 - Revision 97 - Beta Enhancement: Issue 124 - Add option to enable/disable 'RunningAsync' detection. Enhancement: Issue 125 - Add option to enable/disable Bonus Credit and PPD Calculation. Enhancement: Issue 129 - Enable Bonus Calculations for Minimum and Average Frame Time Benchmarks. Enhancement: Rework the Preferences Dialog and Underlying PreferenceSet Class now using DataBinding and new ValidatingTextBox Control found in harlam357.Windows.Forms.dll. Enhancement: Issue 127 & Issue 128 - Add detection of CPU Client 'EuePause' Message and WorkUnitResult.CoreOutDataed (CORE_OUTDATED). Fix: Issue 130 - Project Summary Download - was using culture sensetive parsing to parse double values from the HTML, specify InvariantCulture for parsing and persistence. Fix: Validate the read MHz value of Client Instances is 1 or greater. Fix: Clear Project Information in the Benchmarks Dialog when the associated Protein is unavailable (not cached or available on the psummary). Change: Add sanity check to Protein.GetBonusMultiplier() - make sure the given Unit Time is a positive TimeSpan, not just a non-Zero value. File Addition: Adding a ProjectInfo Folder to the source tree - this folder will be used to source an externally available (and much more complete) ProjectInfo.tab file. http://hfm-net.googlecode.com/svn/trunk/Pr...ProjectInfo.tab Change Log - Version: 0.4.2 - Revision 92 - Beta Enhancement: Issue 94 - Add logic to Determine 'RunningAsync' Status (Blue). Enhancement: Issue 113 - Calculate Bonus Credit and PPD for Projects that specify a positive KFactor. Enhancement: Rework the Project Summary (psummary) download code and enable capture of the KFactor. Enhancement: Add 'SendingWorkPacket' Status (Purple). Enhancement: Added PPD, PPW, and WU Counts to HTML Instance Pages. Enhancement: Add Links to the Mobile Versions of the Web Overview and Summary Pages. Fix: Unhandled Exception generated by the ZedGraph drawing code when a Project is unknown. Fix: Issue 114 - Registry operations to create the Auto Run Key if it does not exist. Fix: Auto-Run and Run Minimized options. These options were not being saved. Fix: Only save Messages Window Size and Location if WindowState is Normal. Change: Parse Project Information from FAHlog.txt only if it hasn't already been populated by the Queue data. Change: Parse the unitinfo.txt file after Parsing the FAHlog.txt file. Change: Reordered the Project data on HTML Instance Pages to resemble the same data and order as seen in the Benchmarks UI. Change: Don't compute Deadline (Preferred & Final) if the Project is unknown. Change Log - Version: 0.4.0 - Revision 86 - Beta Enhancement: HFM.NET is now also delivered in an MSI Installer Package. This is now the preferred method for installing HFM.NET on Windows. Enhancement: Queue Viewer - for viewing information contained within the F@H client queue.dat file. Enhancement: Benchmarks Upgrades Minimum & Avgerage Frame Time Graphs (bar colors user configurable). Ability to remove all benchmarks associated with a specific Client ("X" next to client names). Ability to remove all benchmarks associated with a specific Project (right-click on Projects). Ability to refresh the Minimum Frame Time based on current cache of 300 Frame Durations (right-click on Projects). Save Benchmark Graphs to file (png, jpeg, gif, tiff). - Note: emf file type crashes under Mono Enhancement: HTML Output Instance Pages - include the FAHlog.txt section for the active work unit. Enhancement: HTML Output Instance Pages - include a link to the full FAHlog.txt file. Note: The option enable or disable the copy/upload of the FAHlog.txt files is available in the Preferences. Enhancement: Benchmarks and Messages Forms now save their Size and Position from session to session. Enhancement: Option to run the application minimized to the system tray. Fix: Bug causing partial cpu client frames to be detected as a full frame. Fix: HTML Output pages are now correctly marked as utf-8 and have their DOCTYPE set to HTML 4.01 TRANSITIONAL. Fix: (Mostly) Compatibility issues with GUI layout under 120DPI fonts (Windows only). There are still some small alignment issues with the queue viewer show/hide functionality. Fix: Grid Tooltip paints when entering a cell the first time, not continually. This fixes high cpu usage on Windows 7 (and probably Vista) due to continual redraw. Change: Text benchmark output only shows production lines when the client is running the benchmark project. Change: Reduced the number of simultaneous log retrieval threads from 64 to 20 (I believe I was starving the thread pool with too many threads). Change: Effective Rate is no longer based on a sliding value (current Date and Time). It is now based on the last log retrieval time for each client, yielding a fixed value between data refresh cycles. Change: VERY IMPORTANT!!!! Due to UAC rules for installed applications under Vista & Windows 7 this version will move your BenchmarkCache.dat, CompletedUnits.csv, & CompletedUnits.0_2_2.csv files to your user's HFM.NET Application Data Folder. * * HFM.NET Application Data Folder (example locations) Windows XP: C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\HFM Vista / Windows 7: C:\Users\<username>\AppData\Roaming\HFM Hvis jeg tar et google søk på "fah hfm.net" så viser første treff meg til en fornøyd bruker som sier følgende 12-04-2009 01:55 AM HFM.net: excellent FAHMon alternative - calculates bigadv bonus PPD It even uses your FAHMon config file to save time re-configuring the new app! I REALLY like this app. It calculates PPD based on the bigadv bonus, and the remote interface is greatly improved. http://jborage.homeserver.com/fah/hfm/index.html Han linker også til hjemmesiden for prosjektet som har v0.4.6 r99 Beta. Her har du også god oversikt over oppdateringer han har gjort etter siste "release" og før. Mye av statistikken på nederste linje har jeg ikke brydd meg om da det nok er noe eksperimentelt i Betafasen. På fortløpende PPD er HFM.NET helt på linje med FAHMON på mine maskiner. Men hos meg virker TPF og alt annet å være korrekt. Faktisk så er HFM.NET vesentlig bedre på å regne ut riktig PPD. Den tar bla. å legger til bonus du kvalifiserer til på bigadv. slik at man ser hva man kan forvente å få totalt for denne. En siste ting som er viktig for ALLE monitorer er at du synkroniserer klokken på OSet til foldingmaskinene mot en felles NTP kilde. Også maskinen du monitorerer fra. Dette fordi mange maskiner har unøyaktige klokker som eks. går for fort og ganske så mye over kort tid, man kan jo tenke seg hva det gjør med monitoreringen og frametid. Når det gjelder å slette GPU2 innhold for å starte på ny: - Work - Queue.dat (sjekk først at alt er sendt!) - Unitinfo.txt - myfolding.html - FahCore_xx.exe (om du har fått uønsket revisjon av versjonen, ellers ikke nødvendig) Husk at når du skal teste beta revisjoner av FahCore_xx.exe så gjør man det ved å legge den i katalogen, da vil ikke klienten skrive over så lenge versjonen (11, 14 etc) er den samme. Så ta innimellom vare på de du vet er stabile (jeg lager en CoreBin katalog) så kan du putte de i katalogen selv. Det hender dog at Stanford tar en felles push på nye revisjoner, men aldri i helger. Unntaket er også at noen beta/eksperimentelle WUer krever egne revisjoner av kjerneversjonen som nevnt over. NB! Har du satt "advmethods" til "no" i dine GPU2 klienter -alias-? Eller har du satt at du skal folde eksperimentelle WUer som det ser ut som du får her? EDIT Med 18 kalde ute er folding gøy om dagen EDIT2 Jeg sjekket opp all statistikk på nederste linja på HFM.NET nå, og den er heltt korrekt og mye av dette henter den nok fra folding.extremeoverclocking.com og derfor må du jo passe på å legge inn korrekt brukerid osv i Options/Settings/Preferences for dette Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg har vertfall meldt meg inn på team hardware.no, håper jeg får masse poeng med i7 920 @ 4GHz og HD 5970, btw leste for lenge siden en guide eller noe om hvordan man utnytter flere kjerner, noen som vet hvor den er? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Velkommen Se litt på førstepost, der finner du mye informasjon. SMP er tingen å se på med mange CPU kjerner EDIT Ellers til Nvidia folderne. Om du er i tvil om kortet ditt (eks. med overklokk) er stabilt nok til folding, bruk memtestg80 til å kjøre en test først. If MemtestG80 detects memory errors on your GPU, we recommend taking the following steps: If your card generates errors and is overclocked (this includes "factory overclocked" or "superclocked" cards - anything with higher-than-reference clock speeds), reset the clock frequencies to the NVIDIA reference frequencies and see if the problem persists.This is especially true for the memory clock. Errors in the Logic or Random Blocks tests are likely to be at least somewhat sensitive to the shader clock as well. The upshot of this guideline is that if your overclock is generating any errors above the stock frequencies, then it's not a stable overclock. If after this your card still generates errors in any test OTHER than the Modulo-20 test, these errors are likely indicative of a card that's gone bad somehow. Such a card ought to be replaced. Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) War: Godt å se deg tilbake Dro inn en bra sum i går og ligger ann til å gjøre det bra i dag. -alias-: Fikk du orden på sakene? laget: Pene tall vi får inn her nå Kanskje vi klarer å tippe over 20mill for en måned, ny rekord vil jeg tro? Og igjen, velkomme til alle nye Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 -alias-:Fikk du orden på sakene? Delvis, takk for hjelpen. HFM.NET fungerer nå etter oppdatering til siste beta. Vet ikke hvor jeg fant den versjonen jeg brukte, men har tydeligvis blingsa i nedlastingsøyeblikket. Når det gjelder EUE så kommer jeg ingen veg der så det er nok kanskje kortet som er på veg til foldinghell. Hvor finner jeg hva jeg har satt "advmethods" til? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Godt å høre! Med -configonly finner du om advmethods er satt til yes og bør være no Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
brg Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Noen som vet om en lavresurs ftp. Som kan laste opp utvalgte filer opp til web, f.eks hver 15 minutt. Har laget en FAH mappe på webserveren min med egen ftp tilgang kun for denne med under dir. Lager så mapper under den for hver klient. Laster opp fahlog.txt, queue.dat og unitinfo.txt for hver klient. HFM.NET på lokal maskin kan da få med alle klienter. I tillegg kan den lage en web side som jeg laster opp til FAH mappen og dermed har jeg oversikt uansett hvor jeg måtte befinne meg i verden, så lenge jeg har tilgang til web. Endret 20. desember 2009 av brg Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Det er ingen hickup med statsene nå? Hvis det ikke er det tror jeg riggen på hybelen er nede... og skal ikke tilbake dit på et par uker (normalt sett). Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Se det an til neste oppdatering, ser ut som alle har fått lav score på siste. Det er ikke normalt at kun to på førstesida får over 3000 poeng. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 War:Godt å se deg tilbake thumbup.gif Dro inn en bra sum i går og ligger ann til å gjøre det bra i dag. Takker, jeg satte på fra 0800 lørdag til nå med 2 pcer bare. Nå måtte de av igjen til i morgen tidlig pga en 9mnd unge skal sove der. Men vi flytter til svigers i jula så snart får jeg kjøre 24/7 igjen. Jeg har satt i 250-kortene men ikke satt dem opp. Bluescreen og litt tøys så jeg får se på det imorgen. Har enda ikke fått kjørt en eneste dag på max enda. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Er viktig det War, ikke ha på maskiner om folk skal sove. Bra Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Skjønner ikke at folk skal være så følsomme. Jeg kan sove hvorsomhelst, i hvilkensomhelst +/-jevn støy. Tror det er fordi jeg gikk mye langs elver som ung og sov ofte også nær elvene/bekkene. Nå kan jeg også blir vekket og sovne straks igjen, menmen folk er vel forskjellige. Litt OT kanskje? Endret 21. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Si meg gutter og jenter. Er virkelig 64 bit folding så sinnsykt mye bedre en folding på 32 bit? Kjører en pc med 32 bit som folder på begge kjernene og en 64 bit smp som har ca identisk cpu men gir dobbelt så mye points per dag Lenke til kommentar
Xell Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Dette avsnittet på Wikipedia kan forklare litt om hvorfor tall-crunshing kan være raksere på et 64-bits-system. Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Hei Jeg har nettopp trådt til med folding. Har holdt på siden lørdag kl 2400. Folder med et HD 4830. Bare av nysgjerrighet; er det stor forskjell på effektiviteten av foldingen mellom et ATI- og nvidiakort? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Har tenkt å prøve litt gpu-folding jeg også. Starter forsiktig. Noen som kan anbefale et kort til 1000kr +/- som egner seg til formålet? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg kan sove hvorsomhelst, i hvilkensomhelst +/-jevn støy. 295 x2 9822gx2 og 7 maskiner + switch og router med hissige vifter bråker MYE. Slår jeg på støvsugeren hører jeg den ikke. mur i alle vegger her, lukker jeg 4 dører ligger jeg i senga og hører viftestøy. Skal jeg snakke med noen må jeg rope. Det er som å slå på en vinkelkutter. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Har tenkt å prøve litt gpu-folding jeg også. Starter forsiktig. Noen som kan anbefale et kort til 1000kr +/- som egner seg til formålet? GeForce GTS250 er et gunstig kort i den prisklassen. (~1000,-) Endret 21. desember 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
War Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg kjøpte 2x av de, skal sette de opp idag og sjekke det ut. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Min bigadv kræsjet på 93% i går, og selv filene fra backupen som går hver time fungerte ikke. Dermed mistet jeg 56-58K PPD i går. Endret 21. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå