-alias- Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 alias:Nå? Er det gtx 260 eller 275? Hvem har feil, amento eller msi :!: Må være min feil som linket til feil kort. Her er rett kort: http://www.msicomputer.org/index.php?func=...mp;prod_no=1893 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Foldepause fra nå til 0700. Doh! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Sånn er det når man legger serverrommet på gjesterommet :!: EDIT: Ser jeg skal ligge på 24+47+15K PPD nå i helgen. Får se hvor mye som faktisk slår inn. (muligens også 5+2K til om jeg får tid). Bigadv og GPU2 går bra og stabilt sammen nå og jeg ser at mens jeg får 9K PPD på GPU2 så vil Bigadv for meg ta 56 timer. Altså omtrentlig 6 timer tregere for å få 9K på skjermkortet. Ikke så ille som jeg fryktet. Endret 18. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Vi må vel ha litt ekstra julerengjøring i folderiggene? Er det noen foldenisser inni der som trenger noen små gaver? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Merkelig, hva har skjedd her? Se bildet. Oppgavelinja viser bare to GPUfoldinger (jeg har nemlig flyttet et av kortene til en annen maskin). Har jeg virkelig klart å starte den tredje, jeg bruker ikke gjøre slike tabber. 3 stk Fahcore 11 kjører faktisk. Men den 3. kjører jo en gammel WU, stoppet den i oppgavebehandling. Men om clientene delte ressursene i to kort hvordan kunne det da være såpass høy PPD. Ikke bryet verd å finne ut av det. På en bærbar jeg bruker på jobb var hele foldemappa plutselig borte. Skikkelig rart, jeg har neppe selv slettet den og det er min maskin, ingen andre bruker den. Og det rareste det jeg fant i søppelboksen så fem dager gammelt ut, mens jeg er sikker på at jeg så konsollvinduet seinest imorges. Har nissene begynt å røre seg nå? Endret 19. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
enno12 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg kan ikke mene noe om strømmen! - men jeg lurer på, fordi jeg er ny med med bretting: Jeg har en kjerne som sprinter (på sitt vis) på mitt 4850-kort som produserer mer enn det dobbelte ved 650MHz, enn de 6 kjernene tilsammen som lunter avsted på mine forskjellige prosessorkjerner. I kontrast til det så har jeg forstått at Nvidia ville produsert kanskje 2-3 ganger mer. Hvordan henger det sammen? Takk til Xell og Smirnoff for gode forsøk på å få meg til å forstå. Jeg ble nok ikke helt klok, men det hjalp. Slik jeg tenker så er alle datamaskiner bare enkle addisjonsmaskiner, som gjør flere operasjoner jo fortere klokka går, helt til det går i stå. Så 4 x 2,83GHz i CPU'en burde produsert mer enn 650MHz i GPU'en, men sånn er det ikke, jadajada, jeg skal godta det. Men da lurer jeg på: "bigadv" er nevnt nylig her over. Tror jeg har lest advarsel mot dette fenomenet, bla hos FAH, at man kan risikere å ikke få poeng pga etellerannet, men når det funker så blir det maange poeng. Er de noe for hvemsomhelst, altså meg? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) En GPU har ofte flere hundre kjerner. Det er x'en som mangler i regnestykket ditt enno12 De kalles shader processors, eller SP/shaderprocs. Disse er enkle og langt fra like kraftige som CPU kjerner men antallet gjør opp for det og mye til. En GPU er en massiv parallell prosesseringsenhet og derfor meget effektiv til slike oppgaver. Alle kan prøve seg på bigadv hvis de har en 4C/8T CPU hvor 6-8T settes til å folde. Ulempen med bigadv er at det tar 2-4 dager å utføre en WU på selv en kraftig overklokket 4C/8T CPU og i den tiden kan mye gå galt og da mister man all tiden. Bigadv støttes også forløpig kun av Linux FAH, men det finnes ferdige distroer som kan kjøres i VM på Windows om man vil. (se førstepost). Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
enno12 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 :!: Jamen da forstår jeg mer, nå kom ting litt mer på plass. Mange takk. Jeg bøyer meg i støvet over alt jeg ikke kan, men som andre kan. "bigadv" får vel vente litt da, må kanskje bytte skjermkort for å få opp poenghøsten litt. Eller er det noe annet jeg kan gjøre for å produsere mer? Tips? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jøssenavn, så noe nytt og rart på GPU2 nå. [07:20:40] Project: 5772 (Run 12, Clone 144, Gen 256)[07:20:40] [07:20:40] Assembly optimizations on if available. [07:20:40] Entering M.D. [07:20:47] Working on Protein [07:20:47] Client config found, loading data. [07:20:47] mdrun_gpu returned [07:20:47] SHAKE violations on GPU [07:20:47] [07:20:47] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE [07:20:50] CoreStatus = 7A (122) [07:20:50] Sending work to server [07:22:02] EUE limit exceeded. Pausing 24 hours. GPU2 har foldet fint i hele går og i natt så dette må være dårlig WU eller Project. EDIT: Det var nok en dårlig WU så jeg har rapportert den til Stanford under "Issues with a specific WU". Viktig at man gjør det så de får fjernet den. Men mistet 5 timer grrr. EDIT2: La til info om bootbare CD isoer på 23MB (SMP) som vi kan dele ut, under "Quick-start" i førstepost. Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Det er sånt som skjer, men intet nytt. Du finner sikkert andre tilfeller på Folding-forumet. Har sett tilsvarende her, men kan ikke finne noen EUE i de 2 MB med logger som ligger på denne PC'en. Med den kalde værtypen som er nå, er sannsynligheten for EUE liten. Det hender at PC'en oppe i stua får en EUE når innetemperaturen går over 27 C, men det gjør den neppe idag. Er det en dårlig WU, bør du rapportere den. slik at PG kan fjerne den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Som du ser både konkluderte jeg med det samme, og rapporterte den Det er første gang jeg har fått denne feilmeldingen og jeg har foldet en del med CUDA. At andre har opplevd den er jo klart. Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Den kom med i EDIT'en, ja! Ergerlig når klienten får 24 timer time-out når en ikke er tilstede. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jupps, ca 20-25 min før ditt innlegg hehe (mange edits). Rapporterte den nøyaktig 12:27 før jeg editerte posten med det. Men ja, det er tiden man ikke oppdager dette som er ergelig og at klienten ukritisk alltid går i 24 timers pause selv om det er en dårlig WU. Den burde heller forsøke en ny WU når den har feilet raskt på samme WU 5 ganger i stedet for da å gå rett i 24t pause. Gleder meg til FAHMON eller andre kan sende e-post og sms når slikt skjer. EDIT: Apropo, her er min PPD for helgen. Lavere enn jeg håpet på, men alikevel godt. Og ikke så ille med kun èn GPU. HFM.NET er forøvrig en strålende fah monitor som har mange smarte funksjoner. Den varsler eks. med oransje farge om flere klienter kjører samme WU ol. og mye annet. Har testet den en ukes tid nå. Fahmon ligger langt bak denne, selv om de har en del likheter også. EDIT2: Forøvrig, snakker om sola. Oppdaget nettopp at HFM.NET kan sende advarsler når man får EUE pause på klienten! Tror jeg bytter til denne fast. Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) HFM.NET er forøvrig en strålende fah monitor som har mange smarte funksjoner. Den varsler eks. med oransje farge om flere klienter kjører samme WU ol. og mye annet. .Oppdaget nettopp at HFM.NET kan sende advarsler når man får EUE pause på klienten! Tror jeg bytter til denne fast.. Bra jobba Theo, da bør vi kanskje prøve den flere av oss! Endret 19. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Og den importerer fahmon klientene EDIT: Er det noen som vet hvor/hvordan jeg får endret logoen til lagsiden vår hos Stanford? Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Du ma brukernavn, passord og epost som ble brukt da laget ble opprettet. Har du det så kan du endre info i denne siden. Endret 19. desember 2009 av Xell Lenke til kommentar
brg Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 HFM.NET er forøvrig en strålende fah monitor som har mange smarte funksjoner. Den varsler eks. med oransje farge om flere klienter kjører samme WU ol. og mye annet. Har testet den en ukes tid nå. Fahmon ligger langt bak denne, selv om de har en del likheter også. Denne ser meget bra ut, takk for tipset. Hvis noen vet hvor en kan finne en hjelpefil på den, så hadde det vært flott. Ser mange muligheter men vil gjerne vite mere om dem. Blant annet muligheten til å lage web side. En ideel monitor burde kunne laste opp foldingen for de forskellige maskinene til web, der man kunne ha en monitor som viser alle klienter. (For oss som folder på geografisk spredte maskiner). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 War: Ser ut som du ikke får lov å folde noe særlig på dagen heller nå? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Theo343 m/flere? Jeg har et problem, eller rettere sagt 2 problemer, men det første er verre enn det andre. Problem 1: Jeg får EUE på Project P5771 (R6,C316) med Core Versjon 1.31, se bilde. Jeg sletter Work-mappa, FahCore_11.exe, queue.dat, samt FAHLog.txt og prøver på nytt. Nye filer lastes ned uten feilmelding og det samme skjer på nytt og på nytt. Jeg får samme Core Versjon 1.31 hver gang. De øvrige 353p har Core Versjon 1.19 som fungerer. Jeg nekter å tror at det er feil med et nytt skjermkort. Det har foldet 100% siden i juni en gang og har aldri vært overklokket. Jeg forsøker å klokke ned, men det samme er det samme. Er det mulig å be om en annen Core Versjon av FahCore_11.exe, hvis det er der problemet ligger? Problem 2: Som du ser så tok jeg i bruk HFM.NET, men den fungerer dårlig over lokalnettet. De 4 klientene nederst som er røde er problemet. Her finner HFM.NET navn og logger, type Core, Project etc. men ikke TPF og PPD. Fahmon har ingen problemer med dette. Dette er ikke et stort problem men mest irriterende. Likevel, hva er problemet? Ellers så fungerer denne varslingen over mail helt kanon, sender denne meldingen: HFM.NET detected that Client 'AmdX4_GPU5_XFX9800GX2' has entered a 24 hour EUE Pause state. Statistikken på nederste linje i HFM.NET er feil med hensyn til total p og WU ser det ut som, viser ganske voldsomt for mye. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Du kan prøve å slette unitinfo.txt i tillegg og kopiere FahCore_11.exe fra en annen katalog. Du har mange kandidater å velge mellom! HFM.NET har jeg ikke lastet ned og kommer nepp til å gjøre det heller. Jeg sjekker status med Hardware Monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå