Xell Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg kan ikke mene noe om strømmen! - men jeg lurer på, fordi jeg er ny med med bretting: Jeg har en kjerne som sprinter (på sitt vis) på mitt 4850-kort som produserer mer enn det dobbelte ved 650MHz, enn de 6 kjernene tilsammen som lunter avsted på mine forskjellige prosessorkjerner. I kontrast til det så har jeg forstått at Nvidia ville produsert kanskje 2-3 ganger mer. Hvordan henger det sammen? Det har med hva slags type oppgaver de får. GPUer er spesielt egnet til bestemte typer beregninger og helt uegnet til andre. De jobber altså utrolig fort med de WUene som er spesielt satt sammen for GPUer, mens de jobbene som det ser ut som CPUene gjør mye tregere er man helt avhengig av at CPUene tar seg av for GPuene ville vært enda tregere. Så summert opp; GPu ene jobber mye raskere enn CPU fordi de kun får oppgaver hvor man vet at de er i stand til å jobbe optimalt. Hadde man ikke skilt oppgavene på forskjellige typer prosessorer, men gitt gitt alle en blanding av alle typer oppgaver så hadde man fått dårligere ytnyttelse av både GPUer og CPUer. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 GPU3-klienten skal angiveligvis jevne litt ut forskjellen mellom ATI og nVidia, var nevnt et sted tidligere i tråden her, trur eg. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg har fått svar fra MicrolaXx angående F@H-logoen: Hei! Skal se om jeg fortsatt har den på dataen min hjemme i kveld en gang. Har jeg ikke det er jeg redd den er blitt slettet =/ Du hører fra meg! Dersom han ikke har den liggende får vi se til at det blir laget en ny. Vi kan ikke ha noe av at et såpass prominent lag som Team Harware.no ikke er representert av en logo. Endret 17. desember 2009 av fargoth Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har paint. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Ting dere ønsker i førstepost. Foreslå det gjerne her i tråden, men send kopi eller link til innlegget på PM til meg med en forklarende overskrift så jeg får et enkelt arkiv på det fargoth: noted og sendt deg noen forslag. Endret 17. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Problem med "virituelle skjermer/dummy" Jeg legger inn msn, klikker på en navn, ingen rute dukker opp. Nye ruter dukker opp på de andre skjermene som jeg har dymmy på. Så må jeg slå av alle skjermene for å finne dem. Dette skjer med 9 av 10 programmer. Kjipt at de ikke kan legge seg på 2hovedskjerm" Startet OCCT, så fikk jeg PSU-test ikke mulig da du ikke har direct x9 bla bla. Jeg har cuda-drivere så dere som jegger inn dem må legge inn directX manuellt. Om dette stemmer så kanskje linke denne siden sammen med cuda-driveren. Endret 17. desember 2009 av War Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Fins det et annet monitoringsprogram enn FahMON? Det bugger noe sinnsykt her til tider, plutselig endres "location"-tingen på en eller annen instans, evt at programmet kræsjer, og selv taskmanager greier ikke lukke den. Må faktisk reboot til for å få fikset det Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Har ikke prøvd flere men vet det fins. Kanksje finner du dem i FF (evt linker). Jeg har en v 2.3.99.1 som noen ganger (og særlig tidligere) trøblet i en Win XP pro installasjon. Mens samme versjon på nesten samme installasjon på to andre hovedkort oppfører seg helt ok. Den har forøvrig begynt å oppføre seg bedre slik at jeg kan ha den på (kanskje pga Windows oppgraderinger). Ikke vet jeg men kanskje en annen versjon fungerer bedre. Jeg har ogs versjon 2.3.2b på ett par maskiner, funker bra den også. FF Monitoring Endret 17. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Kjører dere fahmon hele tiden? Jeg bruker den kun til å sjekke om alt funker som det skal. Det er det første jeg gjør når jeg når jeg står opp, og det siste jeg gjør før jeg legger meg. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Jeg bruker den kun til å sjekke om alt funker som det skal. Samme her, kun sporadisk for å sjekke at alt er oppe og går, og kjører det stort sett bare over nettverket slik at jeg ser alle klientene i samme bilde. Jeg fant vel ut at hvis Fahmon går hele tiden så senker den farta på foldingen betydelig. Endret 17. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Er vel det jeg også kommer til å gjøre heretter, dersom jeg husker å skru den av om kvelden. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Bruker stort sett bare Harware Monitor til å sjekke tempen. Er den unormal, ser jeg i loggen. Nå ligger begge 260'ene på 63 grader. De tygger 353 til 9500 PPD/stk, og det er så bra det kan bli. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg fant vel ut at hvis Fahmon går hele tiden så senker den farta på foldingen betydelig. Er ikke det litt rart? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 Har ofte Fahmon oppe, har egentlig ikke merket noe til det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Det ser ut som disse har en knallhard offensiv med å ta plassen vår før jul. De har gått fra 2.4 uker til 1.6 uker og nå kun 4 dager bak oss på få dager. XCPUs.com -1 485,776 -110,677 12.22.09, 1am / 4.4 Days Dette blir hardt. Jeg skal se om jeg får mobilisert noen krefter i helgen og morgen. De har økt døgnlig produksjon fra rundt 830K til over 1000K. Iverksetter bigadv folding på hovedriggen om kun kort tid, nesten synd jeg ikke får speeda opp WUen som er ferdig om tre timer. Legger opp cuda link driveren på hovedriggen nå så jeg får folda stabilt på GTX285 i natt sammen med -SMP 7 til jeg går igang med bigadv og flytter 285 over i en annen maskin som vil kjøre -smp 4 og 285. Vi skal klare å holde disse gutta bak oss til jula ringer inn. :War Du har begynt å stabilisere deg på 40K PPD, godt å se at du begynner å komme i mål med all hardware EDIT: Gjort noen oppdateringer på førstepost. Endret 17. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Er P5913 (1888 poeng) en ny kjedelig sak som gir vesentlig lavere poeng? Får kun 7400-7700PPD på stock GTX 285. Tempen på kortet ligger på 67-68C. EDIT: Hvorfor ble ikke signaturen min med i denne posten? Ellers kanskje litt interesant for multigpu folderne: Reghack to fold without extending the desktop on Vista/Seven Og noen gamle nyheter som var interessant: NVIDIA Core_14 v1.26 availableby ihaque » Mon Oct 26, 2009 7:26 pm A new Nvidia Core_14 (v1.26) has been posted. This build includes a fix that addresses problems people were having on multi-GPU systems with mismatched cards. Note that this does not include any checkpointing changes (as included in Core_11 v1.31). This should solve the problems people have had running FAH core 14 with mismatched cards - both mismatched shader counts and mismatched card generations should work now. To update an existing folding system, you can stop the client, delete FahCore_14.exe and restart the client. The new version will be downloaded the next time a core 14 WU needs to be processed. Og her, eget forum opprettet hos Stanford for GPU i Linux via Wine. unOfficial Linux GPU (WINE wrapper) (3rd party support) EDIT: Fant forøvrig litt info om denne kjedelige P5913 jeg har fått på skjermkortet. A p5913 is a 1888 pointer work-unit. Due to it larger size it "runs" slightly slower than a very fast 353 pointer. My cards do them at ~5-5:20 mins per frame vs ~45-50 secs for a 353 pointer. They do slow my PpD from ... by Pette Broad » Mon Dec 07, 2009 11:13 am These are really tough units to fold. I have 10 cards ranging from 8800gs through to a 260 and they all fail a large number of these probably around 30% yet they have no problems with any of the smaller units. Most of the fails are simple EUE's but a few of them are client/core problems and the units get deleted by the core. Pete Endret 18. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Mett Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Ser vi har passert 1 million WUs. Ikke verst Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 Min PPD vil gå ned denne uken. Får gjest på rommet hvor pcen står, lite folding om natten da. Sitter å tenker på andre muligheter, for eks ute på verandaen. Det er -14 ute. Strøm må gjennom døra da, trekker en del. Blir kanskje 30 timer, får tåle det. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Jeg fant vel ut at hvis Fahmon går hele tiden så senker den farta på foldingen betydelig.Er ikke det litt rart? Skjermen skal oppdateres av GPU og det foregår en del kalkulasjoner hver tredje minutt for hver klient. Har man 9 klienter på en maskin så blir det omtrent en oppdatering hvert 20 sekund i snitt. Jeg antar at dette tar noen ressurser fra foldingen. Siden Fahmon hos meg henter grunndata over nettverket blir det totalt 21 oppdateringer hver tredje minutt, men dette ser ikke ut til å belaste andre enn maskinen hvor Fahmon bor. Sikker er jeg ikke siden kommunikasjonen over nettverket mot alle klientene nødvendigvis må stjele noe ressurser der også fra den enkelte maskin, eller? Jeg slår den likevel av for å være sikker. Endret 18. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ny KVM i bestilling,+IP remote + Power. Skal da kunne sitte på nett hvor som helst og slå på alle serverene, samt styre dem for eks sette på folding og se alle skjermbildene på for eks mobil. Sende en sms og wolla 16 servere starter opp og folder. Alle ferier jeg har dratt på har jeg kommet hjem 20 dager senere og alle pcer er av. Da kan jeg styre temp/klokke ned gpuer om sommeren over mobilen. Akkuratt hvilken modell /usb-ps/2 osv er ikke avklart, komplett må ta dem inn som sin vare , kunne ikke spesialbestille men de sa ja til det jeg ba om. Eneste haken er: Dette er en vare vi kan få tak i. Levering blir dessverre ikke før i begynnelsen av februar, da dette er en ny vare fra Aten. Skal vi bestille inn? Men det er om sommeren det er størst problem. Endret 18. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå