Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står også "EUE limit exceeded", hvilket betyr at klienten har hatt for mange påfølgende krasj. Det kan skyldes at den har fått en WU som er dømt til å feile eller at et eller annet er for høyt klokket. Sjekk log om den har feilet på samme WU hver gang. Restart klient for å oppheve 24 timers pause.

Lenke til kommentar

Lurer på hva som skaper ustabilheter.

Det er ikke forlite ampere/watt, det er ikke varmt.

 

Cpuload 90% gpuload 90% og helt random,PANG reboot.

Så logger jeg på og musa fungerer ikke.

 

Denne feilmeldingen kom etter at den ikke tålte flere sudden deaths.

Nå må hele legges inn på nytt.

post-64596-1260803635_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Hvis en eller flere av railene blir overbelastet vil OCP-kretsene kutte strømmen slik at PSU slår seg av så fort man legger belastning på dem. I utgangspunktet er det 18A som er oppgitt som maks på hver rail, men det er ofte produsenten setter dem litt høyere enn hva som står på papiret. Chieftec 750 har vel 60A totalt på 12V-railen.

 

Ja det står 4 x 18V som er 72, men +12V Combined er satt til 60V så da har vi litt å gå på. Skjermkortene går over 12V-railen som max da er bygget for (60a x 12V) 720 Watt. CPU stikker av med inntil 125 Watt totalt ved full load og belaster 5V, som er 28A, som i Watt blir 140. 12V samlet belastes da med 720 - 125 = 595 Watt av skjermkortene. Hvor mye annet som ender der er neppe mer enn 20 - 30 Watt, og da er vi i mål. Jeg tenker det går bra i følge Chieftecs egne beregninger, selv om det er stor belastning over tid.

Lenke til kommentar
Alias: Ja så bra ut det. Men hvor lenge vil psuen din vare med den belastningen? Om jeg prøver blir det max 2 kort. Jeg har 4 GTX 260 kort liggende, kanskje prøve med de? Nei blir vel ikke det, de bruker for mye strøm. Hva med gtx 275? Eller vent til gtx 3xx?

Ja det er det store spørsmålet, men de går ikke varme så jeg antar at jeg har vært heldig og belaster dem jevnt og fint over 12V railen. Jeg tar ut alt til skjermkortene over 4 PCIe-kontakter som PSUen har. Uansett så gjelder garantien så lenge jeg holder belastningen innenfor spesifikasjonene til Chieftec, men de får kjørt seg skikkelig. 4 stk. GTX 260 vil gå fint i en rigg med god nok kjøling, men du bør nok opp på min. 850W PSU, helst 1000 Watt med 4 kort for å ha noe å gå på hvis du også vil kjøre SMP. GTX 260 har en TDP på 182, GTX 275 har 219 så sistnevnte krever ihvertfall 1250 Watt PSU, helst mer. Men jeg kan svært lite om strøm så sjekk med ekspertisen før du bestemmer deg. 2 kort i en rigg er en garantert suksess. Det lureste er kanskje likevel å vente på neste generasjon som skal bruke vesentlig mindre Watt pr. kort.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
En 750W PSU på 4x9800GX2 var nesten rart at gikk så bra.

Kun 3 stykker som jeg skrev tidligere, men selv med "bare" 3 x 9800GX2 skal det teoretisk ikke være mulig. Jeg må jo ha vært helt bortreist da jeg fant ut at dette går. 9800GX2 har en TDP på 289 og skulle alene kreve 867W. Jeg burde kanskje raskt vurdere å oppgradere til min. 1000 Watt der siden jeg langt overstiger teoretiske specs for 750 Watt PSU før noe tar fyr? Men hvorfor blir den ikke varm når den helt tydelig er overbelastet?

 

Edit: Glem det, jeg leste feil i tabellen! 9800GX2 har en TDP på bare 197 så da går det fint.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

War:

Hvilken skjermkortdriver har du installert.

 

-alias-

591W (3x197) på skjermkortene (om de ikke overklokkes) + si 200W for resten av systemet (om det ikke overklokkes), da er du oppe i 791W.

 

Så du kjører på grensen uansett kan man si :). Ville minimum kjørt en god 850W i det systemet og helst bør man ikke ligger over 80% belastning på PSU i tillegg, så kanskje 1000W er rett uansett for den riggen.

 

EDIT:

Hmm en E8400@stock bruker 21 timer på en P2669 WU(SMP). Synd det ikke finnes WUer som går innenfor 12 timer på en slik i grunn rask prosessor. Det finnes jo Ambers, men ikke i notfred sine løsninger. Hvor lang tid bruker en uniproc/amber WU ca. på en E8400?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du ønsker helt sikkert ikke å folde Amber på en Intel CPU. Historiske data viser at de gav under 200 PPD på en E6600@ukjent frekvens, men over stock. Typiske Amber WU'er er 44xx og 46xx. 21 timer på en 2669 gir over 1000 PPD/kjerne og er langt bedre enn hva en kan forvente med 2 x classic og 50% bedre enn SMP i Windows. Min [email protected] klarer en 2665 på rundt 25 timer en sjelden gang, normalen er rundt 30 timer.

Lenke til kommentar

Selv om de første GTX260 kortene gir lav PPD/watt, så slipper du å kjøpe nye kort. GTX295 er relativt dyr, billigste i prisguiden er nå kr 3430. Når GTX3xx kommer på nyåret engang, vil et GTX360 gi noe bedre PPD med 90-100 watt lavere effektforbruk. Prisen blir forhåpentlig ikke høyere enn GTX295 nå. Jeg ville nok kjørt GTX260 en måneds tid og så vurdert GTX360 eventuelt rabatterte GTX2xx. Sistnevnte blir neppe salgbare på dagens priser. Selv GTX260 med 192 shadere bør en kunne tyne 7000 PPD ut av.

Lenke til kommentar
Lurer på hva som skaper ustabilheter.

...

 

Cpuload 90% gpuload 90% og helt random,PANG reboot. ...

Så logger jeg på og musa fungerer ikke.

Hvis du er sikker på alt det andre så høres det vel ut som der er drivere og/el hardware som ikke passer sammen. Får du ikke noe himt i blåskjerm. Kjørt Memtest og slikt?

 

Men men , var det der det stod Nans detected bla bla tidligere, det tyder jo nesten på feil på grafikkortet altså hardware!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
War:

Hvilken skjermkortdriver har du installert.

Siste, aka

Version:

195.62 WHQL

Release Date:

2009.11.26

Operating System:

Windows Vista 64-bit, Windows 7 64-bit

Language:

English (UK)

File Size:

157 MB

 

Nå skal det sies at jeg ikke har hatt dette problemet før jeg begynnte å bruke HDMI-porten som hovedport/hovedskjerm.

Noe man må gjøre i win 7 + quad-folding/gpu.

 

 

I for eks XP 32-bit skjer ikke dette, så kan være driveren ja.

Litt småkjipt om jeg skal bort 2-3 dager og 30 min etter jeg reiser restarter pcen.

Med mindre jeg fjerner passord og setter på autostart ved oppstart.

Får ikke med cpu på det da.

 

Jeg kan jo prøve med en eldre driver, men ikke for gammel.

Det er tross alt gamerpcen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...