War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 HW.no Aktive foldere 184 av 2584 totale. Det er lite. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Nå lagde jeg 92C med vilje.Helt fin skjerm. Det er bare med full cpu-folding også jeg får problemet. Slike artefakter (hvordan de nå ser ut) trenger ikke være alvorlige. Jeg har to GTS250 på et X38 GB hk, de folder for fullt og SMP samtidig på Q6600. Temperaturne både på GPUer (feks 67 og 70) og Cpu (eks 57 - 60) er fine. Allikevel hender det, når den står lite brukt til annet, at deler av console-bildet av SMPen repeteres i bildet hvor det ikke skulle vært noe. Ingenting tyder på at noe er galt ellers, bare litt irriterende når jeg åpner skjermen og skal starte noe annet. Er det noen som +/- kvalifisert kan gjette hvor en eventuell ubetydelig eller begynnende feil er? Personlig vil jeg gjette på RAM, siden det som regel er der man først får problemer ved kontinuerlig drift i måneder. Jeg har ingen EUE eller lignende plager ellers på den maskina. Skal legge ut et bilde nest gang det dukker opp igjen. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Hvorfor sniker du slik, Smirnoff? Joda, -alias- gratulerer, imponerende på så kort tid! Og takk til Theo for å prøve å få ny giv her! Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Det er tydelig at vi trenger en ny giv. Som War sier er det nå kun 184 aktive og 2400 som på et eller annet tidspunkt har takket for seg. Vi var vel oppe rundt 200 aktive for ikke lenge siden og for et år siden var vi godt over 200. Det til tross har de 184 produsert over 700k siste 24 timer og det er bra! Men 184 aktive i beste foldesesongen burde vi klare å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) "Givergleden" er ofte på topp i desember så det hadde vært en god tid å forsøke å få med folk på noe som ikke bare er å gi bort penger. Dette er jo en enkel måte for alle som har en PC å gi noe rett til vitenskaplig forskning som vil ha stor betydning i fremtiden. Desverre er nok de fleste skribenter hos hw.no opptatt som alle andre folk nå og skal man lage en artikkel så bør det være skikkelig samt at førsteposten jeg har begynt å jobbe litt med bør være nogenlunde ferdigstilt som et greit utgangspunkt. Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Hm.. kom hjem fra kino Pc av, booter opp så kan jeg ikke folde på gpu 4, ser på skjemene, en er borte. Må ha skjedd noe galt før rebooten. Så er det pån igjen ... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Hvorfor sniker du slik, Smirnoff? Foldingdiskusjonen var så heftig at jeg ikke ville forstyrre. ;P Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Begynner førstepostenn å ligne noe brukbart? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hvorfor sniker du slik, Smirnoff? Foldingdiskusjonen var så heftig at jeg ikke ville forstyrre. ;P Noen ganger er det lurt å ligge litt lavt, hehe. Jeg har tidligere trukket meg fra enkelte fora pga at T blir litt høy enkelte ganger og noen rir kjepphester inntil det latterlige. Men her har vi jo et felles mål som vi enes om. Theo Ja, det begynner å bli oversiktlig og ryddig. Fint at du har tatt vare på det gamle i spoiler. Har du lov å legge link til Rivatuner? Men jeg synes ikke Pandes video, selv om han er sjefen, forklarer så mye for de som er blanke. Hva er liksom vitsen hvis det bare er simulering og han faktisk vet hva som foregår med det proteinet? Endret 12. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Det hotteste i denne tråden er vel de fine som skal ha überlaser-milli-mega-respons på GhZ-musa i windows-responding og de vil iallefall ikke starte klientene for hånd. Det er jo 4 museklikk OMG Og siden win ikke har en god og enkel støtte for automatisering vil dem ikke folde. Men da har dem lite å gjøre i denne tråden uansett. -Ellers er det rolig her. :!: Jeg setter på cpu og gpu 1-3 i natt og lar gpu 4 være avslått. Siden jeg ikke vet hva problemet er så må jeg bare feilsøke da med alle mulige kombinasjoner. Setter klokka på 0600 så jeg ikke går glipp av viktig foldetid. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Begynner førstepostenn å ligne noe brukbart? Sett fra oss folderes side så ser det veldig bra ut, og vi finner den informasjonen vi trenger for å utvikle og finjustere systemene våre. Helt kanon vil jeg si. Når det er sagt så synes jeg at sett fra vanlige brukeres side som ikke vet hva folding er, så mangler det folkelig informasjon om hva folding betyr og er, og hvorfor skal man bli interessert i å delta? Dette trenger ikke gis stor plass, men må nødvendigvis ligge i starten av første post. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Når det gjelder brukeren som ikke ønsket å folde fordi han bemerket seg nedsatt ytelse så synes jeg man skal respektere det og heller prøve å være litt mer løsningsorientert. Jeg har tenkt litt, og kommet frem til en løsning som jeg tror kan fungere. Løsningen vil være å knytte makroer til to gitte taster/tastekombinasjoner. Den første makroen starter følgende batch, og initierer samtidig x antall foldeklienter. Resultatet er at skjermen slåes av med en enkelt tast/tastekombinasjon og folding starter "usynlig" i den samme håndvendingen. En annen makro knyttet til en annen tast/tastekombinasjon brukes for å slå av alle foldeklientene, samtidig som den slå skjermen på igjen. Resultatet er at folding starter når skjermen slåes av, og stopper når skjermen slåes på. Så langt jeg kan se burde dette være en tilnærmet perfekt løsning. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) I morgen skal jeg begynne øverst i guiden og følge alle lenkene , så kan jeg poste spm/steder jeg sto fast som andre også vil stå fast på.Så kan vi legge inn stalltips. Om de er nye , som meg. Jeg er enig i at vi skal respektere det, men å ikke gidder å trykke på 4 ikoner før man drar på skole/jobb da gidder man neppe lage noen macroer heller. Endret 12. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) -alias-: Takker for tilbakemelding. Og jeg er åpen for innspill/utkast fargoth: Jeg er enig med deg og jeg og flere forsøkte å komme med løsningsforslag men det virket som standpunktet om å ikke folde lenger var urokkelig uansett hvilke forslag man kom med. Og enig mer War her, derfor for min del forsøkte jeg å ikke bruke for mye energi på noen som ikke så ut til å ville folde. I tillegg signaliserte vedkommende klart at man ikke ønsket å bruke windows task scheduler til å starte oppgaver eller finne bedre schedulerings verktøy for slikt. Vi er meger løsningsorienterte i dette laget, slik jeg oppfatter oss. Men det må være en vilje til å være med på å finne mulige/ønskede løsningsalternativer, mens det der mer ble en "hat" posting mot Windows som OS. Hvis vedkommende er åpen for å bruke macro + tastetrykk så gjerne for meg, fabelaktig, men jeg følte ikke det var noe grunnlag/vilje til å komme dit. Jeg vil dog ta med alternativet ditt i førstepost til brukere som ønsker slike gode tilnærminger Endret 12. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg lager gjerne en fiks ferdig løsning som den skissert over om det kan være nok til å få brukeren til å folde igjen. Men når det er sagt så tror jeg jammen meg at jeg skal kikke litt nærmere på det uansett. Å ha en egen foldeknapp på tastaturet som slår av skjermen og starter foldingen virker som en deilig løsning for de av oss som bare folder når vi drar på skole/universitet/jobb og slår av foldingen når vi skal bruke maskinen igjen. Endret 12. desember 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Helt enig Fargoth, hadde satt pris på om noen lagde noe slik . Selv har jeg brukt mye windows task scheduler(log on, log off, system startup etc) og batch scripting, men makro og tastetrykk er nok en bedre tilnærming for de aller fleste. Endret 12. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 Ang nedsatt ytelse så synes jeg at jeg merker det sev på min 24/7-PC, med 3 GPuer og en enkeltkjerne-CPU-klient (en til hver kjerne, affinity satt i taskmanager) var det klart at det ble litt knotete å gjøre masse annet, selv om all priority var satt til laveste. Sånn sett kan jeg godt se at folk ikke ønsker å folde med maks kapasitet, hvertfall. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Takker for tilbakemelding. Og jeg er åpen for innspill/utkast Teksten i første del av denne guiden kan sikkert brukes, men det må nok avklares med forfatterene av guiden først. http://www.hardware.no/artikler/folding-home/26221/2 Ellers så burde vi hatt dette laget med på vårt lag! http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...;teamnum=169965 Endret 12. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Lagde en "innføring" seksjon før jeg så innlegget ditt. Se om det ser greit ut. "Innlegg.no" er en konkurrerende side til diskusjon.no og knyttet til gamer.no som ble splittet/kastet ut av tek.no så jeg vet ikke om vi klarer å rekruttere noe derfra Endret 12. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2009 knopflerbruce, det løser du enkelt og greit med å pause foldingen, bruke pc og sette i gang igjen når du er borte. --- Jeg sto opp, pc av. Jeg slo på og volla, login-skjerm. Jeg logget på og.....det var alt oppe og kjørte igjen. Har pcen slått seg av pga innstillingene for hvilemodus? Isåfall har jeg 10 tommeltotter. En katastrofal krasj ville jo ha resatt alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå