ei57 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Hvordan reduserer man % load på gpuene?På tallet i config står det jo cpu 5-100% Og om du reduserer CPU load til 5%, går allikevel GPU'en på 100%. Det er laget en ny kjerne som skal løse det problemet, men jeg har ikke prøvd. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52&t=10404 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Problemet mitt nå er at jeg får prikker på skjermen av gpu-folding. Temp er fine, og når jeg står opp er pcen av. Jeg har sett erroren èn gang, prikkene blir intense og pang-freez-reboot. Slår jeg av gpu-folding så er de der enda til reboot. Det kan jo være HDMI-DVI adapteret også, ikke sett prikker før jeg begynnte med hdmi-porten. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Artifacst betyr at noe er for varmt et sted, du kan jo forsøke å putte noen eksterne tempsensors på voltregulatorene til skjermkortet el. En teknikk for å sette ned/bremse GPU folding i stedet for å ha % opsjoonen er å klokke ned kortet, forsøk dette for å oppnå økt stabilitet. Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) EVGA-Precision Rivatuner Gpu-Z OCCT Alle viser stabile og normale temp. Men det hjelper ikke om samtlige bruker samme teknikk/metode og den er feil. Skal nevnes at jeg måtte manuellt slette alle RmThermalProviderInfo og RmThermalProviderNum i registeret for å få tilbake temp i EVGA-Precision etter den nye Nvidiadriveren. Men problemene kom samtidig som jeg byttet til HDMI-port. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Ergo kan man forsøke å klokke kortet ned for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Klokket ned Core fra 576 til 500. Krysser alle 10 tommeltottene. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Ellers noe som er greit å vite om man bedriver både VM Linux SMP og GPU2 på samme maskin: I added this line to the vmx file, as suggested around here somewhere. I works for me, but I seldom need to restart the VMs. priority.ungrabbed = "idle" This way, I don't have to remember to reset it with Task Manager every time I start it. In the advanced options for the VM, add the following:priority.grabbed = "idle" priority.ungrabbed = "idle" This will force the vmware-vmx.exe process to run at idle cpu-priority, automatically, every time the VM starts (and it will stick with a reboot). I have done this in VMware Server 2.0 on my Windows 2008 x64 host and it is equivalent to setting manually setting process priority through task manager. War: Du klokket ned linked slik at shaderne også gikk ned? Samt kan du klokke ned minnet ganske kraftig uten å miste PPD som også hjelper på varme rundt andre komponenter på skjermkortet. Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 [sniker seg inn] Grattis til -alias- med 20 mill poeng! [sniker seg ut] Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Grattis til arbeidshesten -alias- ja Er det flere her som folder på P2671 og har merket stor drop i PPD siste døgnet? Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Nei jeg klokket ulinket, er ikke shadere bra da? Ikke hatt problemer siden btw. priority.grabbed = "idle"priority.ungrabbed = "idle" Noe jeg finner i -configonly? Eller må addes på en spesiell måte? Hvor ser dere disse 20.mill På de sidene er det jo milliarder av forskjellige tall. Total score? ( 1625844 )Meg. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Det står hvordan du skal adde dem i vmware player og vm'en. Dog har ikke Player "advanced options" knappen så du må legge dem rett i VMX filen. Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) 50K PPD ca 24/7 1200W totalt. En stk 8800GXT er på veg i posten, har en server som kun cpu-folder så det passer jo bra. Klokket ned core, klart bilde i 3 timer, men så kom det igjen. Klokke ned minnet også for å sjekke. Har foldet med disse kortene i xp i fjor, da lå de på 90+ C 24/7 Nå sliter de på 60-70C. Det kan være temp-bug i måler med de nye driverene. Og at det jeg slettet i registeret spiller en rolle i dette. Ny nvidiadriver må vi få. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Veldig bra War Da har vi deg inne som en av top5 producers på laget. (må regne noe tid før den teller seg opp dit) Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Statistikk fra Extreme Overcloking: http://folding.extremeoverclocking.com/use...?s=&t=37651 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) War: Fortsetter du slike er du snart blant top5 på denne listen, og det er de færreste som klarer å karre seg opp dit Og ikke minst, holde seg der over tid. Ellers viktig at du klokker ned shaderne, det er først og fremst disse som brukes under folding. Og du har prøvd driveren som kom for en uke siden? Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Nå prøvde jeg 3 timer uten nedklokking og 4 gpuer men uten CPU-folding. Helt fin skjerm. Skal slå på 6core-cpu nå og se om det er det som gjør det (ulogisk) Målet er jo å få den så stabil så den er på mens jeg er borte. Eller, kan jeg ikke bare slå av vifta og se om det er varme gpu. Og du har klokket ned shadere også? Nei, prøvde uklokket uten cpu bare. Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Og du har klokket ned shadere også? Det du nevner her kan tyde på to ting. At det blir for varmt i kabinettet med alt på eller at strømforsyningen ikke leverer nok strøm til å kjøre hard belastning på alt samtidig. Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Nå lagde jeg 92C med vilje. Helt fin skjerm. Det er bare med full cpu-folding også jeg får problemet. (ser det ut som akkuratt nå) Skal prøve med Bare- cpu. Thermaltake Toughpower 1500W PSU med 120A Endret 11. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Australia fires up its first Tesla GPU powered supercomputer about 22 hours ago from CoTweet Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2009 Grattis til -alias- med 20 mill poeng! Grattis til arbeidshesten -alias- ja Jo, takk det er helt utrolig. Hadde noen snakket om slike størrelser for et år siden så hadde jeg trodd at vedkommende var sprøyte gal. Det har egentlig bare rullet på seg av seg selv etterhvert som ny maskinvare ble tilgjengelig, men nå har jeg bestemt meg for innkjøpsstopp på den fronten. Likevel vil jeg nok kjøre slik som nå en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå