Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset?

Jeg folder hovedsakelig kun på maskiner som allerede står på tilnærmet 24/7, som filserveren og hovedmaskinen gjør.

Dog, en skal ikke se bort fra at jeg kan komme til å kjøpe et skjermkort dedikert til folding til å ha i filserveren etterhvert.

Men det blir etter jeg bytter ut HK der, siden jeg må ha en pci-e x8 port til raid-kortet, og siden jeg ikke har det på hovedkortet står det raidkortet nå i pci-e x16 porten.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende problem, noen tips?

1)

Kjører 7 CPU-cores og 4 gpu cores.

I Gpu-z viser cores for det meste 70% load men en ligger noe lavere.

Temp på kortene er 67-70C

Før hadde jeg 100% load og temp på 88-93C osv.

Er dette bare random, eller er det ikke nok cpu-kraft igjen? Folde på 4-cpu cores isteden?

Eller er det bare tilfeldig akkuratt nå? PPD er også 5K lavere på den core som jobber "lite"

2)

For å få dette til å fungere må jeg ha i skjermen min i HDMI-porten.

Men, jeg MÅ også ha en skjerm i HDMI-port nr 2, her blir det ikke det samme med dymmy?

Hvorfor? Noen tips? Kan egentlig ikke ha 2 skjermer på denne pcen da den trengs et annet sted.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan jeg øker prioritet, cpu 5-100 greia? Den står på 100.

Evt senke den i CPU-folderen?

Nå har jeg fått en rar bivirkning.

Små prikker på skjermen, snø som pippler rundt i forskjellige farger.

Kanskje 100 delt på 21"

Er det pga HDMI, eller sliter GPU med å lage bilde + folde?

Neppe farlig? Temp er lav.

Lenke til kommentar
Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset?

Ingen sponsing utenfra. Jeg har forsøkt å få hjelp til innkjøp av maskinvare, men informasjonen om det vi driver med er nok ikke kjent nok. Varme fra folding utnyttes derfor så langt det er mulig til egen bolig. Jobber litt mot kraftleverandører, men det er ikke lett i disse finanstider. Alt som folder hos meg i dag er kjøpt til formålet. Til det jeg ellers bedriver har jeg annen maskinvare som ikke er innvolvert i foldingen.

Lenke til kommentar

Theo, jeg stoppet linux-folding og satte prioritet til /LOW

Da kom alle Gpu seg opp til 7K igjen.

Fungerer smertefrett så langt (prikkene forsvant også)

Men jeg sitter her med det digitale sjegget i postkassa.

Jeg får alt til å fungere med 2STK ekte skjermer kobblet opp i begge HDMI-portene.

Jeg vil ta ut den ene skjermen og sette inn dymmy, men da streiker alt.

Det er to ulemper som det er nå.

Jeg må ha 2 skjermer på skrivebordet, og 0 skjem på resten av serverene.

Og i boot har jeg svart skjerm til jeg kommer til innlogging, ser for eks ikke bios/post.

Pga HDMI? bruker DVI-overgang.

HDMI-DVI-Ekte skjerm = OK

HDMI-DVIdymmy = Fail

Rart.

Nå er jeg nesten forsmart for meg selv, jeg har en 37" plasma hengende på veggen, kan jeg ikke kobble den på HDMI-DVI-nr 2? Og ikke ha den på evt ha den på med stats som temp ol.

-Selv om vi skulle ha funnet en permanent 1-skjerms-løsning for win7 quad-gpu-fold før vi kan skrive en guide.

Endret av War
Lenke til kommentar

Fikk nettopp et 8800GT 1GB og et 9800gt 512mb for en rimelig penge, som da blir folding-kort :new_woot: Får jeg høyere PPD med 1GB enn 512mb eller er det same shit? Og noen som vet hvordan 9800gt klokker ift 8800gt? Det er 10nm forskjell i produksjonsprosess, ville anta det utgjør en viss forskjell i klokkekapasitet, men er ikke sikker...

Lenke til kommentar

Har en maskin som kun står og folder, mens hovedmaskinen og HTPC'n folder når det lar seg gjøre. (Som regel når jeg sover/er på jobb). Akkurat nå er det et ganske overklokket 9600GSO, et 9600GT og et GTS250. Tilsammen skal de vel kunne klare ca. 15k PPD max, men det blir aldri så høyt og jevnt siden jeg stopper de to sistnevnte nå og da. Jobbmaskinen min folder også, kun en Athlon 4400+ med SMP-klient. (600-800PPD drar den i land).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Takk theo:

Vi må fiske sette eller så kan vi ikke lage engen multi-295-hardcore guide.

2 skjermer i HDMI fungerer, aktiverer alle gpu.

1 skjerm og dummy fungerer ikke.

Sitter her å tukkler med andre motstander nå, ser også etter mulighet for motstander rett i hdmi-dvi-adrapteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...