Lidskjalv Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset? Jeg folder hovedsakelig kun på maskiner som allerede står på tilnærmet 24/7, som filserveren og hovedmaskinen gjør. Dog, en skal ikke se bort fra at jeg kan komme til å kjøpe et skjermkort dedikert til folding til å ha i filserveren etterhvert. Men det blir etter jeg bytter ut HK der, siden jeg må ha en pci-e x8 port til raid-kortet, og siden jeg ikke har det på hovedkortet står det raidkortet nå i pci-e x16 porten. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Samme som Pac-Man. Folder på det jeg har, selv om jeg har nylig brukt noen kroner ekstra på dedikerte kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg har følgende problem, noen tips? 1) Kjører 7 CPU-cores og 4 gpu cores. I Gpu-z viser cores for det meste 70% load men en ligger noe lavere. Temp på kortene er 67-70C Før hadde jeg 100% load og temp på 88-93C osv. Er dette bare random, eller er det ikke nok cpu-kraft igjen? Folde på 4-cpu cores isteden? Eller er det bare tilfeldig akkuratt nå? PPD er også 5K lavere på den core som jobber "lite" 2) For å få dette til å fungere må jeg ha i skjermen min i HDMI-porten. Men, jeg MÅ også ha en skjerm i HDMI-port nr 2, her blir det ikke det samme med dymmy? Hvorfor? Noen tips? Kan egentlig ikke ha 2 skjermer på denne pcen da den trengs et annet sted. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Se om det hjelper å øke prioriteten på gpu-foldeprosessene. Siden både smp og gpu kjører på laveste prioritet til standard konkurerer de likt om cpu-kraft når de trenger det. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Temp på kortene er 67-70C Før hadde jeg 100% load og temp på 88-93C osv. Temperaturene på GPU varierer med så mye som 10 - 15 grader hos meg på dobbel-gpu kortene avhengig av type WU som går. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Vet ikke hvordan jeg øker prioritet, cpu 5-100 greia? Den står på 100. Evt senke den i CPU-folderen? Nå har jeg fått en rar bivirkning. Små prikker på skjermen, snø som pippler rundt i forskjellige farger. Kanskje 100 delt på 21" Er det pga HDMI, eller sliter GPU med å lage bilde + folde? Neppe farlig? Temp er lav. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset? Ingen sponsing utenfra. Jeg har forsøkt å få hjelp til innkjøp av maskinvare, men informasjonen om det vi driver med er nok ikke kjent nok. Varme fra folding utnyttes derfor så langt det er mulig til egen bolig. Jobber litt mot kraftleverandører, men det er ikke lett i disse finanstider. Alt som folder hos meg i dag er kjøpt til formålet. Til det jeg ellers bedriver har jeg annen maskinvare som ikke er innvolvert i foldingen. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Her er bilde av prikkene som flagrer rundt på skjermen. Må legge til at prikkingen er på en skjerm, drar jeg bildet over til skjerm nr 2 så forsvinner de. Endret 10. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Lidskjalv Kanskje denne skulle vært lagt opp på førsteposten?Jeg la den i førsteposten i går, om du sjekker Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Theo, jeg stoppet linux-folding og satte prioritet til /LOW Da kom alle Gpu seg opp til 7K igjen. Fungerer smertefrett så langt (prikkene forsvant også) Men jeg sitter her med det digitale sjegget i postkassa. Jeg får alt til å fungere med 2STK ekte skjermer kobblet opp i begge HDMI-portene. Jeg vil ta ut den ene skjermen og sette inn dymmy, men da streiker alt. Det er to ulemper som det er nå. Jeg må ha 2 skjermer på skrivebordet, og 0 skjem på resten av serverene. Og i boot har jeg svart skjerm til jeg kommer til innlogging, ser for eks ikke bios/post. Pga HDMI? bruker DVI-overgang. HDMI-DVI-Ekte skjerm = OK HDMI-DVIdymmy = Fail Rart. ____________ Nå er jeg nesten forsmart for meg selv, jeg har en 37" plasma hengende på veggen, kan jeg ikke kobble den på HDMI-DVI-nr 2? Og ikke ha den på evt ha den på med stats som temp ol. -Selv om vi skulle ha funnet en permanent 1-skjerms-løsning for win7 quad-gpu-fold før vi kan skrive en guide. Endret 10. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Når du foldet med linux-vm, hadde du da vmware-vmx.exe nedprioritert til minste prioritet? F@H-prioriteringen klarer logisk nok ikke å overstyre scheduleren til host-oset når f@h kjører i et vm. Endret 10. desember 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Delvis rett Jann - Ove, se her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14831938 War: Alle GPU2 klienter skal stå til LOW, ikke IDLE! Endret 11. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fikk nettopp et 8800GT 1GB og et 9800gt 512mb for en rimelig penge, som da blir folding-kort Får jeg høyere PPD med 1GB enn 512mb eller er det same shit? Og noen som vet hvordan 9800gt klokker ift 8800gt? Det er 10nm forskjell i produksjonsprosess, ville anta det utgjør en viss forskjell i klokkekapasitet, men er ikke sikker... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 512MB og 1GB VRAM er fortsatt same shit men 384MB som en del GS kort har er ikke same shit lenger samt er hastigheten på VRAM viktig på eks. GS. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hvordan bruker dere andre resurrser på foldingen? Kun eksisterende hw eller dedikerte innkjøp? Er noen sponset? Har en maskin som kun står og folder, mens hovedmaskinen og HTPC'n folder når det lar seg gjøre. (Som regel når jeg sover/er på jobb). Akkurat nå er det et ganske overklokket 9600GSO, et 9600GT og et GTS250. Tilsammen skal de vel kunne klare ca. 15k PPD max, men det blir aldri så høyt og jevnt siden jeg stopper de to sistnevnte nå og da. Jobbmaskinen min folder også, kun en Athlon 4400+ med SMP-klient. (600-800PPD drar den i land). Endret 10. desember 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Takk theo: Vi må fiske sette eller så kan vi ikke lage engen multi-295-hardcore guide. 2 skjermer i HDMI fungerer, aktiverer alle gpu. 1 skjerm og dummy fungerer ikke. Sitter her å tukkler med andre motstander nå, ser også etter mulighet for motstander rett i hdmi-dvi-adrapteren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) dummy må være (pc)dvi-vga(motstander), det har jeg lest før. Endret 10. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Dummy for HDMI må vi "oppfinne" eller finne på nett da. Siden 295x2 vil aktivere 4 gpu kun ved bruk av 2x hdmi ++ i win 7 64bit. Er ikke det bare å sette motstander ned i HDMI-DVI-adapteret? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Fant en guide av nyere dato som spesielt tar for seg flere dual GPU kort som GTX295 i samme rigg. Link: http://forums.legitreviews.com/about24342.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå