Smirnoff Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Regner med å ha den nye i7-maskinen oppe til fredag/lørdag. Alle komponenter er i boks, må bare ha tid til å få klasket alt i hop, hehe. Skjermkort lar vente på seg (vil se hva GT300 presterer før jeg legger ut for noe nytt), så i mellomtiden blir det fortsatt bare et GTS250 som vil putre i den. Siden det er to PCIe slotter på hovedkortet (Gigabyte GA-P55-UD4), så kan jeg kanskje i tillegg putte i det gamle 8800GTS 640MB-kortet som ligger arbeidsløst om dagene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Veldig lovende Smirnoff Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Da hadde tråden brått ny tråstarter. Lykke til, Theo. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Har tatt pause med foldingen jeg; tross i at det ikke skal gjøre maskinen tregere så gjør det nettopp det. Og det er uholdbart. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg merker ingen forskjell, bortsett fra at jeg må skru det av om jeg skal se film, spille eller liknende. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Windowskjernen tåler virkelig ikke høy belastning før det merkes på resten av systemet. Menmen, jeg er jo "litt" kresen på akkurat det. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) For de fine kan jo folding når man ikke er i nærheten av pcen være et alternativ? For eks når man er på skolen/jobb. Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Har tatt pause med foldingen jeg; tross i at det ikke skal gjøre maskinen tregere så gjør det nettopp det. Og det er uholdbart. Windowskjernen tåler virkelig ikke høy belastning før det merkes på resten av systemet. Menmen, jeg er jo "litt" kresen på akkurat det. Du trenger jo ikke sette den til å jobbe i 100% av tilgjengelig CPU, sett belastningen for klienten til 50% i klientkonfigurasjonen (-configonly hvis console client) eks. da skal det jo gå helt greit Trenger ikke sette høyere belastning enn du vil selv vet du. Jeg kjører eks. en maskin på 80% og idle for å ikke få heng i Vista innimellom. Gi beskjed hva du evt. setter den opp som så kan andre som har samme erfaring bruke samme % . Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Da hadde tråden brått ny tråstarter. Lykke til, Theo. Ja, førsteposten trenger virkelig en oppfriskning. Godt man ikke trengte å opprette en ny tråd. Veldig lovende Smirnoff Ja, skal bli interessant å se hva jeg kan skvise ut av den 860'n, kombinert med skjermkortene. Vil jo også erstatte skjermkort med noe bedre, men føler for nå at GTS250-kortet gir grei PPD ift. hva jeg betalte i sommer (850 kroner) og hvor mye strøm det drar. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Theo... litt av en rotete førstepost du har laget må jeg si... Jeg gleder meg til ny førstepost. Synd jeg ikke kan bidra med noe annet en PPD. Ligger på 27000 PPD nå men har ett 295 til. Jobber med saken (brukt 62 timer nå siden søndag kun på dette) Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) :!: Hvilken av oppgavene jeg nevnte vil du ta på deg War hehe EDIT: Takker Wheelman, da får jeg litt å kose meg med for laget . Jeg merker forøvrig ingen lagging i HD film selv med en 8 tråders -SMP 8 og en GPU2 på 100% guff. Men det viser hvor mektig Ci7/X58 med Win7 er vil jeg tro. I noen tifleller har jeg avsluttet GPU2 men sjelden. EDIT2: Gi gjerne innspill på hvordan dere ønsker at tittelen for tråden skal være Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg kjører vanlig CPU klient på hver kjerne på min q9550 som for tiden kjører på 3,4Ghz og har aldri måttet avslutte F@H på grunn av spilling, film eller andre ting. Merker ikke nevneverdig at jeg folder, sånn bortsett fra at temperaturene på CPUen naturligvis er høyere, og litt høyere varmeutvikling Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Blir spennende å høre fra Jann - Ove hvordan det fungerte å sette ned resursbruken til klienten Det burde løse hans situasjon slik at han kan fortsette foldingen. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Pac-man, link meg klienten og fortell hvordan du satt den opp på 4 kjerner. Jeg får bare 50% på en kjerne, en klient til så blir en kjerne 100% osv. Vil gjerne ha en pr core. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Theo343: nei, det funker ikke. Burde dog være mulig å få satt opp en planlagt oppgave som folder mellom 04:00 og 15:00; men windows oppgaveplanlegging er så bak mål at det orker jeg ikke prøve på engang. Jeg savner den geniale schedulern som linux har, og rcron+bash. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Ja, skal bli interessant å se hva jeg kan skvise ut av den 860'n, kombinert med skjermkortene. Vil jo også erstatte skjermkort med noe bedre, men føler for nå at GTS250-kortet gir grei PPD ift. hva jeg betalte i sommer (850 kroner) og hvor mye strøm det drar. Den 860'n drar 20k PPD alene om du kjører bigadv, gts250 og 8800 gts blir kun for støy å regne i forhold. Det kan også være lurt å vente med å erstatte skjermkort, da nye kort vil gi mye bedre ytelse/watt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jann - Ove: Hvordan "fungerer ikke"? Og hvorfor folder du ikke da i Linux? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Pac-man, link meg klienten og fortell hvordan du satt den opp på 4 kjerner.Jeg får bare 50% på en kjerne, en klient til så blir en kjerne 100% osv. Vil gjerne ha en pr core. Her er ihvertfall slik jeg gjør det: Strengt talt er det bare guiden for maskiner med flere CPUer jeg har fulgt 1, last ned denne klienten. 2, Lag en mappe du, som du igjen lager fire undermapper i (Dette er ikke nødvendig, men gjør det lettere å holde orden. (Se bildet jeg la ved) 3: Legg innholdet av den .zip filen du lastet ned i hver av de fire undermappene du har lagd 4: Kjør gjennom installeren, og sett de rette instillingene. Husk å ha forskjellig Machine ID på hver. (Regner med at du kan denne biten, så gidder ikke gå gjennom den nøyere) Etter dette skal alt være oppe å gå. Husk at skal en ha F@H til å kjøre som en service må du starte installeren som administrator. Dette fungerer ihvertfall for meg, jeg får hentet forskjellige oppgaver til hver service, slik en ser fra FahMon (Vedlagt bilde) Godt mulig ekspertene i denne tråden vil påpeke flere feil ved denne forklaringen, jeg velger å unnskylde det med at jeg er ny innfor dette her. Har foldet siden Mai, men første gangen var det en kamerat som satt opp alt for meg. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Theo343: det merkes på responsiviteten om jeg så kjører folding bare på en kjerne. Og jeg folder ikke i linux siden det er meget upraktisk å reboote for å kunne spille. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Det finnes jo software for Windows som gjør at man ikke trenger å stresse med Task Scheduler, uten at jeg har testet noen av dem selv. Men det må da gå an å få ordnet det slik at klienten(e) starter og stopper til angitte tider også under Windows. Når en har funnet en enkel og stabil måte å gjøre det på burde det føres til guiden i førstepost, kanskje under "extras" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå