Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det var en oppfølger i 2006 og i fjor om jeg ikke husker feil og det er en til på vei.
Det har vert flere artikler om folding opp igjennom, men etter min mening er det bare artikkelen fra 2004 som evner å promotere team hardware.no ut over det å nevne lagnummeret i en bisetning. Slik jeg ser det er det å skape engasjement et helt vesentlig insitament for å nå ut til alle dem som ikke hopper på av ren og skjær idealisme, derfor mener jeg det ville vert spesielt gagnlig med en agitatorisk artikkel omkring "forumets eget lag".

Jeg tror også at det å skape et bedre og mer engasjerende miljø rundt foldingen for team Hardware.no ville kunne friste flere til å delta. Slik det er nå fremstår denne tråden som noe foreldet og dårlig vedlikeholdt og bortsett fra en håndfull gamle travere er det heller ikke mye glød å spore her inne. På forumet til [H]ardOCP er det en egen kategori for distribuert databehandling og et betydelig bedre miljø rundt foldingen for deres eget lag. Jeg ser ingen grunn til at ikke hardware.no burde kunne klare å få til det samme.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer for dette.

Theo eller andre kan også lage en guide hvor mappene er prelaget for eks systray som man kan laste ned og kun endre på brukernavn.

Jeg har gjort dette en gang på 9800gx2 og det gungerte utmerket.

Rekkefølgen var slik:

Last ned systray og legg inn

Gå til C....folding og kopier denne ut til skrivebordet.

Slett programmet i kontrollpanelet og legg mappen inn i C:...folding igjen der den var.

Så laster man ned en mappe noen har laget og lastet opp og legger denne der inne.

Så starter man alle foldingene som da legger seg på startmenyen til høyre så trykker man config og endrer kun brukernavn og teamnumber om noen fra annet team lastet opp.

På denne måten sammen med en guide om for eks disable SLI, utvid skrivebord ol, synnes jeg var lettere å gjøre første gangen.

Og den fungerer utmerket på alle pcer hos meg (uten om quad-sli hvor jeg har noe annet galt)

For eks som HER.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for at vi får mulighet til å endre førsteposten slik at vi kan legge inn, til en hver tid, opdaterte brukerveiliedninger.

Når det gjelder å ha prelagde mappestrukturer der alt kan lastes ned så er det en liten hake ved det; alt unntatt programmet kan være der. Det er ikke lov å "hjelpe til" med distribusjon av klientene. Men vi kan legge alt annet til rette og lage veiledning som forteller brukeren hvilken klient som skal lastes ned til hvilken veiledning. Dette krever også kontinuerlig tilgang til førsteposten slik at vi kan endre linker etter hvert som klientene opdateres.

Lenke til kommentar

Parametere er satt i denne rekkefølgen

-gpu 0

-gpu 1

-gpu 2 nforcegpu nvidia_g80

-gpu 3 nforcegpu nvidia_g80

(Ha med nforce er eneste mlighet til å få dem til å folde, men på feil gpu)

Jeg har funnet ut med GPU-Z hvilken GPU som belastes og GPU 2 og 4 belastes og gir 7-8K PPD hver.

Men to andre klienter belaster samme gpuer og får lav PPD.

Mitt problem da er å styre de forskjellige consolene til rett GPU.

Edit:

Har nå fått til å folde 8000 PPD på en og en console men siden alle 4 deler på 2 gpuer mens 2 er urørt så blir PPD bare 20K PPD.

Det virker spm om ett kort er helt urørt.

Leser på den eng.fold-forumet og hundrevis har samme problem

Jeg skal nå prøve plan B

Legge inn win 7 på nytt, nye drivere, laste ned folding på nytt og være sikker på at alt gammelt er borte.

Så blir plan C å legge inn XP32 og prøve der.

Restrictions:

You may use this software on a computer system only if you own the system or have the written permission of the owner.

Hvis jeg vil folde på konas pc, og hun sier ja men ikke skriver ja så er jeg kriminell?

Us and A ftw!

Det er ikke lov å "hjelpe til" med distribusjon av klientene.
or the web site of one of our commercial partners (Sony, NVIDIA, and ATI).

Dvs vi kan lage en bruker på Nvidia-forumet, linke den hit og laste ned derifra.

post-64596-1260344253_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Det var en oppfølger i 2006 og i fjor om jeg ikke husker feil og det er en til på vei.
Det har vert flere artikler om folding opp igjennom, men etter min mening er det bare artikkelen fra 2004 som evner å promotere team hardware.no ut over det å nevne lagnummeret i en bisetning.

Enig i det. Wheelman har vært på meg et par ganger så hvis flere kan hjelpe han med artikkelmateriale hadde det vært topp.

Lenke til kommentar

Systray var ingen suksess, vil ikke laste ned ny core bla bla.

Ikke så mye jeg kan gjøre med det :- S Er det?

[10:38:44] + Processing work unit
[10:38:44] Core required: FahCore_11.exe
[10:38:44] Core not found.
[10:38:44] - Core is not present or corrupted.
[10:38:44] - Attempting to download new core...
[10:38:44] + Downloading new core: FahCore_11.exe
[10:38:44] - Error: HTTP GET returned error code 0
[10:38:44] + Error: Could not download core
[10:38:44] + Core download error (#2), waiting before retry...

[10:39:03] + Downloading new core: FahCore_11.exe
[10:39:03] - Error: HTTP GET returned error code 0
[10:39:03] + Error: Could not download core
[10:39:03] + Core download error (#3), waiting before retry...

Hvis den får til å laste ned noe:

[10:39:40] + 1894400 bytes downloaded
[10:39:40] + 1904640 bytes downloaded
[10:39:40] + 1908734 bytes downloaded
[10:39:40] Verifying core Core_11.fah...
[10:39:40] Bad file format for downloaded core bundle.
[10:39:40] Failed to verify core
[10:39:40] + Error: Could not extract core
[10:39:40] + Core download error (#3), waiting before retry...

post-64596-1260355117_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Det har vert flere artikler om folding opp igjennom, men etter min mening er det bare artikkelen fra 2004 som evner å promotere team hardware.no ut over det å nevne lagnummeret i en bisetning.

Enig i det. Wheelman har vært på meg et par ganger så hvis flere kan hjelpe han med artikkelmateriale hadde det vært topp.

Noen som melder seg til å være Wheelmans høyre hånd til en ny artikkel?

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg Fargoth. Jeg synes vår F@H teamlogo skal settes opp som en fast og godt synlig sak som linkes til vår tråd i forumet.

EDIT:

Hvorfor virker ikke linken til logoen lenger? Er det lenge siden den sluttet å virke?

Se her: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.p...p;teamnum=37651

Logoen linker fra http://www.braathentekstil.no/rd/teamhardware.no.jpg hvor den tydeligvis har blitt fjernet uten å gi noen av oss beskjed eller sende den til oss før den ble fjernet. :thumbdown:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er vel også på tide å få ryddet opp i førstepost?

Slik den er nå synes jeg den fremstår litt rotete, og fremgangsmåten stemmer ikke helt med de nyere klientene.

Eventuelt tør jeg komme med et så dristig forslag som å stenge denne tråden, og så starte en ny og forbedret tråd.

Forandring fryder?

Lenke til kommentar

Jeg har allerede sendt en PM til MicrolaXx og spurt om han har den enda. :)

Edit: Personlig liker jeg bedre tanken på en ny tråd fremfor å endre førstepost i denne tråden. En ny tråd kunne blitt en fin måte å markere en ny offensiv promotering av F@H og team Hardware.no. Om det hadde blitt timet med en god artikkel og en ryddig og oppdatert introduksjonsguide tror jeg det kunne blåst mye liv inn i prosjektet.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noe dette trenger er det en ny satsing, jeg for min del startet å folde igjen i Mai etter at en kamerat minte meg på at jeg måtte begynne å folde igjen, jeg hadde simpelheten glemt å legge inn klienten etter en reinstall av maskinen.

Lenke til kommentar

Fargoth:

Enig. Da er det bare å fordele oppgavene man har snakket om:

1. Hvem ønsker å samarbeide med wheelman om en ny artikkel. Wheelman nevnte for meg at dette er ønskelig å påbegynne over nyttår.

2. Ny førstepost og vedlikehold av denne (jeg har meldt meg)

3. Ta kontakt med redaksjonen og få en varig oppføring på førstesiden til hardware.no og tek.no

4. Få tak i teamlogoen vår som har "forsvunnet"

5. Lage ferdige oppsett for GPU2 som War etterspurte.

6. Lage ferdige oppsett for SMP (her har jeg bla. en VM Linux sak).

7. Koordinator som sørger for at alle deloppgaver blir fulgt opp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kan hjelpe til med 1, 3 og 4. Når det gjelder punkt 3 tviler jeg på at vi klarer å få en oppføring på tek.no/hardware.no, der vil de nok prioritere reklameplass eller nye funksjoner fremfor en slik annonsering. (Men det er selvsagt verdt et forsøk.)

Punkt 5 og 6 og deler av punkt 1 kan også være av relevans for wiki.diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Logoen behøver ikke være stor og kan kanskje være utenom salgbare bannere, så om de ønsker å promotere oss vil de nok få til et eller annet :)

Jeg kunne tenkt meg en plass oppe i toppen ved siden av "data lyd&bilde spill...." som heter HW-F@H el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For de oppsett som krever dymmys så kan det være lenker til norske butikker/steder som selger rette motstander og adaptere.

Regner med at ikke alle er like gode på utregningen/fargekart så kanskje en go guide på hvilke motstander /avbilding/forklaring så det blir lett å forstå hva man trenger og hvor mange man trenger.

Så burde man kanskje sjekke det med SLI på 19X.xxxdrivere hos nvidia?

I førsteposten kan jeg se for meg:

Folding i xindows xp:

1gpu (guide)

2eller flere gpu (guide)

1 cpu (guide)

Flere kjerner (guide)

Og det samme på vista, linux, win 7 osv.

Jeg synnes iallefall at oppsettene i forskjellige OS er så forskjellig at en guide blir rotete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...