Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lar gpuene folde en stund så jeg ser hva som skjer med PPD.

Temp ligger på 55C på alle gpu, også på den som har 7000PPD.

Før lå temp på 90C , samme hardware.

For meg betyr dette at det ikke folder på maks.

Ser bare gpu 0 og 2 i rivatuner-Temp

Problem background:

Since 190.xx series NVIDIA driver's internal resource manager is trying to precache thermal sensors information in the registry during the first startup after installation. This mechanism doesn't seem to work fine yet, under some conditions sensor detection and precaching algorithm can fail and store incorrect sensor type information in the registry causing temperatures to disappear till the ForceWare re-installation.

Temporary solution:

Until the problem is not fixed by NVIDIA, there are still some temporary tricks allowing to solve it. First, you may just perform complete Foreware re-install, this will also cause precached thermal sensor information to be removed from the registry and to be re-detected by ForceWare on the next start. Second, you may manually remove corrupted thermal sensor information from the registry and this way cause the ForceWare to re-detect it on the next reboot. To do it open regedit then search and delete all instances of RmThermalProviderInfo and RmThermalProviderNum entries in the registry. Then reboot.

And let's hope that it won't take long time to fix it from NVIDIA side.

Nå kommer mitt neste spm.

Hvordan folder jeg på cpu?

Dvs mappestrukturen.

Jeg har en 4kjerne som har HT på

Hadde satt pris tips med tanke på hvor mange jeg starter, % load jeg setter dem på og hvordan jeg fordeler på cores ol.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset Theo. Tror nok jeg startet med helt feil forutsetning sist jeg testen noe med VM. En laptop med 1G minne var alt for lite til å kjøre Ubuntu med windows i bunn. Men det er også fult mulig at jeg satte opp VM-maskinen som skulle kjøre Ubuntu helt feil. Dualcoren har 2GB Så det kan hende at det er akkurat passe. Men som sagt; under windows opplever jeg at det ikke er helt ok å la foldinga gå når jeg starter enkelte HD-filer. Det aller meste går helt greit, men rene BluRay-riper, eller lese fra plate i BluRay/HDDVD-drev, liker ikke å måtte krangle om resursene.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Jeg føler at jeg ikke bidrar så veldig mye om dagen, men det har flere årsaker. Den viktigste er at jeg ikke er blandt de som handler inn hardware for å øke bidraget. Jeg er litt prinsippfast på dette med å bruke det man har. (...)
For de fleste av oss er dette den bitre realiteten, og vi må nøye oss med hva vi har. Som student har jeg bare en enkel laptop å folde med, noe som resulterer i at det jeg folder på en måned klarer enkelte brukere her inne å gjøre seg unna med på en dag.

Selv om jeg gjerne skulle ha bidratt med mer, er det viktigste for meg først og fremst at jeg faktisk er med å bidrar. Jeg synes en av bidragsyterne til Wikipedia formulerte seg godt i sin begrunnelse for sin støtte til Wikipedia, og på mange måter føler jeg det samme som ham når det gjelder mitt bidrag til Folding@Home: “My amount is little, but my support is sincere.”

Forøvrig har jeg også en server som står å folder, den klarer 34PPD. Strøm er inkludert i leien og den klarer å kose seg ferdig med en WU innen fristen. Det står i god kontrast til dem som folder 34000+PPD. :)

Lenke til kommentar

Xell:

Skjønner, jeg har kun spilt av H.264 basert HD materiale og ikke AVCHD formatet eller hva det heter som ren Blu-ray rip. Hva bruker du for å spille av dette? Sånn litt på siden. VC-1 er som kjent lettere å spille av enn H.264 og MPEG2.TS det aller letteste HD materialet å spille av. Men AVCHD er det tyngste.

EDIT:

Jeg har også gått fra det å kjøpe masse hardware til å folding og tilbake til det å folde på det jeg har og har kjøpt for mer reelle behov. Jeg hadde 3-4 maskiner og 11 stk G92 GPUer som var kjøpt inn for FAH formålet. Alt dette solgte jeg og gikk back to basic.

Så det er ikke en slik stemning/press jeg forsøker å skape her :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva skriver dere?:

-gpu 0

-gpu 1

-gpu 2

-gpu 3

-gpu n er korrekt. Virker det ikke så har du gjort noe annet feil. Jeg legger det i snarveien til hver GPU, bruker ikke configfila til det, men det er jo ens eget valg. Vitsen er jo at ting fungerer stabilt.

Edit: Hvis du følger denne guiden til punkt og prikk så skal det virke. Windows7 er som Vista!

http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide#ntoc4

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Føler ingen som helst press, mer dårlig samvittighet fordi jeg har gått alt for lenge uten å få opp det jeg kan bedra med.

På siden: PowerDVD klarer stort sett, uten problemer, å spille av et hvilket som helst image som er mountet med deamonTool. Det er bare å velge det fiktive drevet som du har valgt å mounte imaget på og PowerDVD ser ikke forskjell på denne eller en faktsik plate som ligger i et faktsik drev. Jeg har AnyDVD-HD for å ungå problemer med DHCP og kryptering/soner, og den gir også mulighet for å rippe til harddisk. Ønsker man å redusere plass/kun ta vare på selve filmen kan man rippe hele filstrukturen til disk og så bruke tsMuXer til å hente ut kun relevante strømer (film/lyd/sub) og flette de sammen igjen til mkv med mkvtoolnix. Begge to er veldig enkle programmer og lette å komme i gang med. Da sitter man igjenn med en mkv hvor man kan ha de lydspor og undertekster man ønsker og kan spille den av med feks VLC. Siden jeg har både HDDVD og BluRay har jeg to varianter av PowerDVD siden Cyberlink har kuttet ut støtten for HDDVD i de siste utgavene, men powerDVD brukes kun til avspilling av fysiske plater eller fulle iso'er.

Lenke til kommentar

Metode nr 1:

4 mapper med console-versjonen i.

Der klarer jeg å få 4 opp men alle gpuene blir ikke varme og PPD er halvert.

Metode nr 2 (bilde)

Der legger jeg inn 4 nye foldinger, de som kan vises.

De ligger i 4 nye mapper og har andre ID

Her folder kun 2 for fult.

-gpu n fungerer ikke men -gpu n -local -verbosity 9 fungerer (eller de starter iallefall) Selv om alle 4 deler 1-2 cores.

post-64596-1260283885_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har alltid hørt "bruk console" systray dreper PPD osv.

Men ja jeg tester forslagene på begge deler (ikke på en gang)

Eneste som ikke fungerer er å bruke alle 4 kjerner, jeg kan starte 4 men temp er lav og PPD er lav.

Edit>

Tar av selve SLI-bruen naa og tester.

maalet var aa ha den paa , med 9xx driver

Endret av War
Lenke til kommentar

4 stk?

La inn systray på nytt.

4 stk eneste forskjell er Id og -gpu nummeret.

2 folder på 7600PPD Hver.

2 står bare å surrer på 0 PPD og er gul i fohMon.

Kanskje jeg skal ta ut ett kort og sjekke om jeg folder maks på 2 og 2 kjerner.

Nå skal jeg ut i 2 timer, lar den stå sånn (15K) så ser jeg hva som skjer.

Holder jeg musa over de to som står i "lås" så står det Results successfully sent på begge.

post-64596-1260286191_thumb.jpg

post-64596-1260286788_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Fant igjen denne saken fra mai 2008. Jaggu forskjell i poengsum/PPD den gang og i dag. :D

Ja det var tider det. Da var SMP og ATI-gpu det viktigste. GPU2 var vel kommet igang men ikke nVidia. Og, unnskyld. Holdt på å glemme, PS3 var sterkt da. Tenk at utviklinga har gått så fort dette året.

War

Du trenger vel egentlig ikke koble ut noe. Studer T-ene grundig i Riva-tuner feks så skjønner du hvilke GPUer som jobber. Vær også obs på at på noen hovedkort skifter kortene rekkefølge og det du tror er nr. 0 er ikke nødvendigvis det øverste (som det vanligvis er).

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Eller vi kan skifte eier av denne tråden?
Som skribent i nettverket kunne du kanskje luftet ideen om en oppfølgende artikkel omkring Folding@Home og team Hardware.no? Det ble skrevet en artikkel i 2004, og det har jo skjedd saker og ting siden den gang. Det ville nok kunne skape ny interesse og nytt engasjement blant leserne av hardware.no og forumbrukerne med en slik artikkel, spesielt om det sammenfalt med en ny eller oppdatert installasjonsguide. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...