Theo343 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Dere ekstremfolderne gir nok som det er allerede Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Begynnt på de første 1000 motstandene. Sitter her og lurer på om jeg skal bruke 68R eller 68K men finner nok ut av det. Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg ville satset på 68R. Mener jeg brukte 75 ohm for lenge siden. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Uten dummy men kun skjerm kan jeg lett utvide skrivebordet med 3 skjermer. Med dummuer i alle portene som er ledig (ikke hdmi) så er det ingen forskjell, kan utvide 3 her også men ikke nr 4. Utvider jeg nr 4 blir nr 3 grå. Dvs ingen forskjell med dummy eller ikke, da jeg kan utvide like bra uten. Prøvde nå med 100R motstander. Har sett alt alt fra 50-100R går. Akkuratt det smma om jeg setter dummy i begge hdmi-portene. Akkuratt det samme med begge hdmiporter + begge portene i det nederste kortet. Skjerm+ 5 dummys (i alle portene) Gir samme utslag som 0dymmyes. Kan noen med win 7 sjekke om de kan utvide til 3 skrivebord med 295x2? får ikke testet dummyene heller når jeg kan utvide 3 skrivebord uten. Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Rart tilfelle. Jeg skjønner jo nå at det er de to 295-kortene du driver med. Minner meg om alle forsøkene jeg gjorde på å sette inn grafikkort for folding på Win XP64Pro, fant ingen drivere som virket. Ga opp etter flere forsøk, lengre pause og mange oppgraderinger seinere på XPen virket det til overmål. Jeg satte inn to nVidia kort og ett par av de nyeste drivere og den begynte jaggu å folde på begge før skrivebordet var utvidet. Omstart var kanskje heller ikke nødvendig, og det ene grafikkortet var ikke synlig i Windows i det heke tatt på noe nivå. Vel, jeg skulle jo utvide skrivebordet allikevel for å koble til den andre skjermen. Og siden har de to korta foldet i den maskina. Endret 8. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Merkelig nr 1) Jeg kan utvide 3 skjermer i win 7 uten dummyes Merkelig nr 2) Dummyes gir ingen effekt, negativ eller positiv. Min xp-install hang seg, gikk i loop. Laster ned ny nå og prøver, jeg kan leve med å reboote til annen OS for å folde. Selv om det hadde blitt 10% mer folding i win 7. Det er kort nr 2 som er problemet: Se på bildet. Jeg skal prøve noe helskrudd i vitenskapens navn, sette det nederste kortet øverst og se om det blir det samme da. Det øverste kortet vil iallefall ha to utganger. Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Har du sjekket at alle 4 GPUer faktisk har bootet i Windows? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 men strømregninga er i ferd med å bli et gjentakende mareritt hver måned Du får be om kvartalsregning / årsregning istede Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Du får be om kvartalsregning / årsregning istede Så man har noe å grue seg til. Det beste er vel å plassere hele riggen på for eks jobb. Eller i kjelleren på fellesstrøm i boretslag. Det vil gi litt temp og fungere som en luftavfukter. Nei, hvordan sjekker jeg det? Men jeg har sjekket at de fungere / 38000 i 3dmark vantage. Nå stikket jeg om på kortene Nå fikk jeg 2 skjermer i win. Diagnose? Noe med install av driver? Legge inn driver med ett og to kort ikke blir det samme? Setter dere inn to kort sp legger inn driver eller setter dere inn ett kort og legger inn driver for å så sette i det andre kortet og da (Bare) enabler SLI? Bildet er 2 kort, med SLI bru Uten dymmys Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) war Fant dette hos Nvidia som viser at du ikke får flere enn 3 skjermer i Quad SLI. http://www.slizone.com/object/sli_multi_monitor.html http://www.slizone.com/object/sli_multi_mo...tml#confoptions Endret 8. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hva med fold i sli opplegget med de nye 9xx-driverene? Jeg kan disable SLI i driveren først og teste. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Du får be om kvartalsregning / årsregning istede Tror ikke det er noen lur ide med årsregning, minner mer om selvmord Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 War: Når du først dualbooter kan du jo sette XP til å disable SLi, da. Problem solved. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Ja plan B er dualboot XP. Men jeg kommer ikke til å jobbe i XP 32bit så da vil jeg folde i 10t mindre pr dag. Løsning : Legg inn driver, så snu på kortene, så sett inn 1 skjerm og 3 dymmys i DVI-sporene. Disable SLI i Nvidia-kontrollpanel , bruen er på. Nå skal jeg prøve folding og se om core 3 vil starte. Kan jeg laste ned folding til 4 mapper, opprette snarveger jeg -configonlyer og sette opp alt og bare starte de 4? På de guidene så legger dem inn mye mer. Merk: Jeg sliter med gpu 2 og 3 ( ene kortet) Dette skjedde også forrige gang. Noe galt med kodene mine? La inn -gpu 0 *( til 3) og KUN dette. Edit: Jeg la inn -gpu 2 -verbosity 9 og da startet den? Skal sies at jeg startet den alene, men det har heller ikke gått før. Det gjorde fillern meg den andre også. Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg føler at jeg ikke bidrar så veldig mye om dagen, men det har flere årsaker. Den viktigste er at jeg ikke er blandt de som handler inn hardware for å øke bidraget. Jeg er litt prinsippfast på dette med å bruke det man har. Og der kommer problemet mitt; for øyeblikket har jeg en dualcore (kraftigste maskina jeg har ) som jeg ikke får foldet så mye på fordi jeg må stoppe foldinga hver gang jeg skal bruke den til det den er ment til, nemmelig spille HD-materiale. Der kan jeg bli flinkere til å huske å starte ting igjenn, men fordi den stadig vekk blir stoppet så har jeg valgt å kjøre 2 standard klienter i stede for SMP som stadig går ut på tid. Noen som vet om noen måte å automatisk starte servicer på et bestemt tidspunkt hver dag? I så tilfelle kunne jeg sørge for at denne går minst 16 timer i døgnet. det må også være noe som ikke krøller det til hvis prosessen allerede går. Sikkert flere enn meg som kunne hatt nytte av dette. Surfe/epost-pcen min er en miniitx. Testet å kjøre noe folding på den men det funket heller dårlig. Siden onboard vga deler RAM så sliter den PCen nok som det er. Serveren kjører Solaris. Her er det et lite håp, men jeg trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg kan få installert linux-client under solaris. Og siden jeg er helt totalt grønn på solaris så trenge rjeg litt mer enn alle disse sidene som jeg allerede har funnet som forteller meg at "det skal gå helt greit det, du må bare installere den i en container for linux". Jaha du sier ikke det. Kan hende jeg får litt tid til å forske på det, men ikke før nyttår (kanskje julehelga). Hvis noen har snubla over en step-by-step for solaris vil jeg sette velgig pris på en link. Og til sist har jeg en eldere PC (den som var surfe/epost-pc før) som dødte for meg i sommer som jeg kanskje kan få opp å gå igjenn over nyttår. Det er ikke er noen voldsomt sprek maskin, men alle monner drar sa musa og pissa i havet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Xell: Jeg kan gi deg en VM Linux SMP folder som gjør at du kan se på HD mens du folder Jeg kjører 8 tråder i en SMP VM mens jeg ser på 1080P uten noe lagg i HD filmen . Jeg ser HD hver eneste dag og derfor har jeg testet dette grundig hehe. Endret 8. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Er det mye arbeid å kjøre 2 eller flere nvidia kort på samme hk? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Er dette noe muffin? Ser ut som 2 stykker deler på en core. Er det mye arbeid å kjøre 2 eller flere nvidia kort på samme hk? Det kommer helt an på OS? Hva bruker du? Endret 8. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Theo; Mener du da å folde på en VM med linux kjørt under windows? (hvis du skjønte hva jeg mente )Hvor my ram har du i så fall på den maskina. Jeg har relativt dårlig erfaring med VM på windows med for lite ram. Problemet er at jeg må ha windows på den maskina for BluRay/HDDVD, men jeg har vurdert å snu på det å teste linux i bunn og starte windows i VM når jeg skal spille BluRay eller HDDVD. Men alt som kan testes er aktuelt. Endret 8. desember 2009 av Xell Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Ja. en VM Linux som folder under Windows . Minne er avhengig av hvor mange tråder du skal kjøre, men under 2GB for 4 tråder. Du kan nok også tune den ennå mer ned. De som kjører 8 tråder bruker 3600MB og det med godt monn. Har du virkelig trangt med minne kan man halvere minnebruken ytterligere ved å sette opp en SWAP partisjon på VMen. (denne dreper ikke diskytelsen). Vmware Player 3.0 er også meget stabil og grei og har ikke ført til noen problemer på min maskin. Endret 8. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå