Herr Brun Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan dessverre ikke bidra med noe mer enn mitt (minimale) nåværende bidrag. Skulle gjerne, dog... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Muligens kan jeg klare å mobilisere ennå flere foldingkrefter, men det er kun om vi blir en engasjert gjeng mot julaften eller ennå bedre, nyttår. Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Hvilket grafikkort som er kortere enn Sapphire Radeon HD4870 yter best til folding for tiden? Humptybump? Regner med noe Nvidia? Hvilken? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Fant ikke motstander i byn, kan gjøre et nytt forsøk på chlas olson før skyting men forrige gang hadde de bare store poser med mange forskjellige i. Skyting, huffda ro deg ned! Er det det at du blander single og dobbel GPUer? Og som noen har nevnt noen ganger må man starte på nytt etter å ha utvidet skrivebordet. -alias- Joda det er vel meg, men jeg tror det var bror min som kleppet laksen (eller var det motsatt ? ). Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg trenger en strømforsyning. Får jeg tak i det har jeg 15-25k PPD ekstra. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jeg har et par løse strømforsyninger men vil trenge dem selv til bla. et julegavebygg til ei lita jenta osv, ellers skulle du fått låne . Hva slags strømforsyning trenger du? Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 En med fire pci-e plugger eller tilsvarende Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) NB! Jeg kom på en ting. Jeg kan bidra med ferdige prekonfigurerte VMware Player 3.0 oppsett for Linux SMP folding til Windows maskiner som bare er å laste ned og starte slik at brukerne slipper masse installasjon og konfigurasjon. VMen vil være basert på LINUXFAH v0.4. 1. laste ned vmware player 3.0 på rundt 100MB og laste ned en VM på 90MB 2. Installere player og pakke ut VMen. 3. Start Player, og man er i gang. Jeg vil konfigurere den ferdig med lagnummer og ønsket identitet. Dette oppsettet folder like effektivt som native Linux SMP med omtrentlig 1-3% PPD reduksjon. Ergo ganske så bra og en del bedre enn Windows SMP. Jeg kan også lage ferdig konfigurerte Notfred USB/LinuxSMP images for de som ønsker å folde midlertidig fra div. maskiner uten å installere noe. Sett maskinen til å kunne boote på USB, sett i USB stick, start maskinen. For alle tilfeller og enkelthets skyld er det nødvendig med en DHCP i routeren din el. server som fungerer og deler ut kontakt med internett. Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Hvor går deres fornuftig PPD /watt-grense? P4 3,0 ga 150PPD for 100W ...lite når en 295 for 10000PPD for under 300W osv. Mitt gtx 295 ligger på 14-18000PPD. Kjører det på 1400MHz på shader clock.. PS: Noen som har blåst skjermkortet med luft? Mitt gtx 295 er mye varmere nå enn det var i sommer? Ligger på 94 og 91C på 95% på viften? Ja selv synes jeg P4 folding begynner å bli litt ressurskrevende i forhold til PPD. Har solgt alle single P4, Athloner, og dualOpteroner forlengst. Har to dual Pentium igjen, de folder ikke vanlige clienter, kun støtte for at par-tre grafikkort. Jeg har blåst skjermkortene både med trykkluft og reversert støvsuger. Man må være litt obs på at man blåser den rette veien slik at støvet kommer korteste vei ut. Ellers kan man også kile fast støvet hvis det er mye og kanskje innsatt med organiske sauser, midd, dyreproteiner og lignende. Videre kanskje være forsiktig med for stort trykk og retningsskifter. For stor fart kan også være skummelt med litt restmagnetisme kan for høye spenninger bli indusert i viftene. Tror jeg klarte å gjøre en vifte litt ustabil en gang. Noen ganger må man også bruke myke børster og/eller elektronikrens for å få løs det verste. Alle har vel sine favorittmåter kanskje, nødvendig er det iallfall lagt oftere enn de 3-4 gangene pr år som noen antydet her tidligere. Men det er jo fordi jeg har hunder (av verste sort i denne sammenheng)! Slike som kalles ulv i VG Endret 7. desember 2009 av kjellms Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Skyting, huffda ro deg ned! :!: I pistolklubb ja. Jeg kjøpte 3000 motstander,da fikk jeg iallefall de jeg trengte. Da prøver jeg på nytt i morgen med nye dummyer. Satt opp en 9800gx2 for 15 timer siden, den gir 11000PPD og er stabil på 88C Så den lar jeg gå nå til det skjermkortet dør. Det hjelper vel litt på Theos jule-prosjekt. Får jeg opp 4 til i win 7 så blir det 25K PPD til Så får jeg garantert opp en E8500 , men vet ikke hvor mange PPD det gir. Kanskje jeg sitter med 40K PPD imorgen, minimum 15K iallefall. Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Håper på det beste War God innsats. EDIT: Har laget en ny signatur og håper å kunne verve noen medlemmer med aktivitet i forumet. Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Hvilket grafikkort som er kortere enn Sapphire Radeon HD4870 yter best til folding for tiden? Humptybump? Regner med noe Nvidia? Hvilken? Nvidia er kongen på haugen og et GTS250 yter fra 4000-6500 PPD. Nå har jeg ikke sett de WU'ene som bare gir i overkant av 4000 PPD på en stund, slik at ytelsen bør ligge på 5300-6500 PPD. GTX2xx-kortene gir bedre PPD, men det er dårlig utvalg om dagen. De er vel også noe lengre, ser at mine GTX260 såvidt får plass i kabinettet. Hadde PCIe kontaktene stått i enden, ville jeg ikke fått koblet til kontaktene. Ytelsen for et standard GTX260-216 er ca, 1.15xGTS250, GTX275 er ca 1.4x bedre, GTX285 er ca 1.5x bedre og GTX295 bør produsere ca 2.5x bedre enn et GTS250. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Takk for info, men kan du finne det kraftigste Nvidia-kortet som er fysisk kortere enn Sapphire Radeon HD4870? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 For de som måtte komme innom tråden fordi de ønsker å bidra, spytt ut og vi vil hjelpe Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) PS: Noen som har blåst skjermkortet med luft? Mitt gtx 295 er mye varmere nå enn det var i sommer?Ligger på 94 og 91C på 95% på viften? Ja, blåser alle mine min. 2 ganger i året. 2 av mine 9800GX2 får 102 - 103 grader Celsius på 353p enda de står i et miljø med 2 - 4 grader temperatur. I samme rigg står det 2 stk. til, men de når aldri over 80 grader. Endret 7. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Kampen for å beholde plasseringen mot julaften Skal se hva jeg kan få til, kanskje 10 - 15K til i en periode, men strømregninga er i ferd med å bli et gjentakende mareritt hver måned Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Vel hehe du og de andre ekstremfolderne var de siste jeg hadde i tankene rundt dette. Akkurat du har streng ordre om å IKKE øke innsatsen, tenk på kona og familien. Din samvittighet er allerede god som gull Dere bidrar så mye allerede at jeg nesten får vondt av dere. Men på siden av dette har jeg også startet en vervekampanje nå før jul fordi dette i grunn er en hjertesak for meg (og alle oss i dette laget) på vegne av alle de som lider og dør av disse sykdommene. Jeg synes også dette er en mer konkret måte å hjelpe på, ingen metoder for å hjelpe til en god sak er mindreverdige, men akkurat her bidrar man rett inn i vitenskapen. Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Men på siden av dette har jeg også startet en vervekampanje nå før jul fordi dette i grunn er en hjertesak for meg (og alle oss i dette laget) på vegne av alle de som lider og dør av disse sykdommene. Jeg synes også dette er en mer konkret måte å hjelpe på, ingen metoder for å hjelpe til en god sak er mindreverdige, men akkurat her bidrar man rett inn i vitenskapen. Kunne ikke sagt det bedre selv, spesielt det du skriver om lidelse og død er uhyggelig sant. Har selv en mor, en tante og en onkel (som er søsken) som alle fikk Alzheimer, og min onkel døde alt for tidlig av det. Dermed er våre barnebarn og deres barn særlig utsatt hvis ikke vitenskapen løser gåten. Dette er i hovedsak min interesse og begrunnelse for innsatsen. Lykke til med vervingen (for oss alle), og jeg verver aktivt selv blant slekt og venner. Det hadde sikkert også hjulpet hvis vi fikk mere omtale i media for denne typen donor-aktivitet. Kanskje noen kjenner noen som kjenner noen igjen som er journalist og som kunne formidle dette til det brede lag av folket på en positiv måte som folk forstår. Når jeg snakker med de jeg kjenner så er det få som forstår hva jeg snakker om, dessverre. Endret 8. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
HawP Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Hvis vi skulle forsøkt å gjøre et skippertak for å beholde 27. plassen til over julaften, hva kunne hver enkelt bidratt med?Ikke noe ekstra dessverre. Folder for øyeblikket allerede med det jeg har som gir "dugende" PPD (selv om det ikke er rare greiene sammenliknet med top 20 ). Skjermkort for GPU2 har jeg ikke, og CPU'er jeg har liggende er bare gamle enkjerner. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg har faktisk aldri blåst noen av skjermkortene rene, men nå ser jeg at tempen er svært høy på gtx 295 kortet, De andre har den samme tempen som før, ca 65-70C Theo343: Skal jeg øke mere nå, må jeg ikke øke strømforbruket. Så det ny gtx 360 GPUen så ut som en nye kandidat, så at det lå på ca 163W. GTX 285 ligger på ca 183W Ligger på ca 3k i månen for (strøm = ca2000kr) + (internet/tv/iptlf=1000kr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå