War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jeg tok ut alle dummyene da får jeg aktivert 3 skjermer, har ikke i sli-bruen en gang. Det er ingen regler på utgang med eller uten dummy = skjerm eller ikke så jeg får ikke testet. Helt random etter hver reboot. På pc nr 2 satt jeg opp 2 gpu som nå folder i 11000 (9800xg2) I XP, ikke noe problem, utvide skrivebord. Vet ikke hvordan jeg skal få til cpu på den da, får bare 25% load, la inn en til da gikk de to kjernene til 100% load, fortsatt 2 kjerner til på 0%. Må jeg legge inn 4 stk på en quad-core gpu? Kun endre ID ? Legger inn xp naa, men det er ikke til aa putte under en stol at det hadde blitt mer folding om jeg kunne ha foldet da jeg er i win 7. Skal bare teste xp og se om jeg faar det opp der. Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Det siste først, mener du Quad core CPU? Og snakker vi i tilfelle om SMP-klienter eller standard CPU-klienter? Når det gjelder GTX295, dummyer og skjermer i Windows7 så får jeg heller komme tilbake når jeg har fått fyrt i gang min rigg. Ellers så er det svært viktig å jobbe systematisk med problematikken "flere skjermkort i en rigg". Til slutt må jeg også legge til at jeg har vanskelig for å forstå noe av det du skriver, foreks. denne setningen: "Det er ingen regler på utgang med eller uten dummy = skjerm eller ikke så jeg får ikke testet." Her skjønner jeg ikke hva du mener? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Har du forsøkt å bytte om på den som ikke virker med en av dem som faktisk gjør det? Jeg kan ikke feilteste da den lever sitt eget liv. Om jeg tar ut en dummy saa forsvinner ikke en skjerm. Om jeg har i 0 eller 3 saa faar jeg enablet 3 skjermer. Dymmy ingen effekt. Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Dymmy ingen effekt. Men du må faktisk reboote maskinen for å se effekten av dummy ikke dummy. Jeg fikk det ikke til uten dummy, men det er selvsagt mulig jeg har gjort noe feil og at dummy likevel ikke behøves i Windows7. Endret 7. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jepp. Jeg stikker uansett til byn og skaffer rett motstand , det er frustrerende aa jobbe med noe som man hele tiden har en mistanke mot. Jeg ser litt paa nett. ALLE som har 295 i quad 30prosent har skjerm og en dymmy 30 prosent har skjerm og bruker en annen skjerm akkuratt da de setter opp, dvs flytter denne rundt. 30% har skjerm og en dymmy i kort nr 2 sin hdmiport og 10 prosent har skjem og 2 dummyer. Alle maa ha forskjellige ting for aa fungere, latterlig opplegg. Det er vel bare 4 stk som er problem, 3 gaar i alle OS usansett hvilken dag det er i uken. Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Godt jobba War Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Finner ingen sted jeg kan skrive -gpu 0 ...... Så jeg laster ned 4 klienter som ligger i 4 mapper. I config legger jeg inn war og 37641 samt ID Hmm..War Teamnr er 37651. Nå er det jo sikkert noe med pluggen/skjermtilkoblingene dine, og såvidt jeg har skjønt strever du med å få det til med SLI. Har du prøvd en KVM svitsj istedet for dummypluggene? Men allikevel, til de som sliter; hvorfor gjøre det vanskelig når det kan gjøres enkelt? På SMP kjører jeg fremdeles 5.91, det funker som bare det så lenge FAH tillater. Må man skifte passord trenger man bare kjøre install.bat, fort gjort. Jeg bruker akkurat nå kun Win XP Pro og en Win XP64 Pro og gjør nesten likedan på alle PCene. Til GPU bruker jeg den grafiske versjonen 6.20 og da er det jo bare å legge inn -gpu 0 og machineID i Folding@ome Control Panel. Når jeg lager mapper til flere kopierer jeg kun .exe fila fra den ene til den andre. Resten ordner programmet selv. Siden Pcene stort sett går kontinuerlig ser jeg ingen grunn til å gjøre det mer komplisert. Slik ser det f. eks ut.: Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) ops, jeg har rett teamnr ja, bare skrev feil her Tester med xp naa som plan b Jeg testet noe lignende , fungerte paa -gpu 0 -gpu 1 -gpu 2 men paa -gpu 3 saa klikker den da den ikke finner den skrjermen*utgangen. Skal teste kvm Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Off topic, fin laks det der, er det deg vi ser der også? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Et maskinvarerelatert spørsmål bare! Vil et standard SLI-kompatibelt hovedkort også støtte 2 x 9800X2 i et SLI-oppsett, eller må man ha noe bedre? Endret 7. desember 2009 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Jeg er også alltid mest opptatt av fisken og bikkja Jeg vet at skjermkortene avgjør en del om du har støtte for triSLI, vet ikke hvordan det er med quadSLI. Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 16 lanes på begge kort er greit å ha, ellers er det ingenting annet "ekstra" man trenger. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 16 lanes på begge kort er greit å ha, ellers er det ingenting annet "ekstra" man trenger. Det er et litt eldre LGA775 socket hovedkort jeg har som har 2 PCI Express x16, men som i dual bruk blir x8, x8. Vil det likevel fungere? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Det vil fungere, ja. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) 9 timer zzzz har funnet ut dette: Folding er en hobby og ikke lett annskaffelse av god samvittighet. Dette oppsummerer dagen Se filmen hos Youtube Bytt "vaskemaskina" med ut med " folding. " Endret 7. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Folding krever engasjement og ildånd for prosjektet ja Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Fant ikke motstander i byn, kan gjøre et nytt forsøk på chlas olson før skyting men forrige gang hadde de bare store poser med mange forskjellige i. 5 av hver , må da kjøpe 3-4 poser (4000 motstander) Skulle finnes løs vekt, eller egne poser noe sted. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Hvor går deres fornuftig PPD /watt-grense? P4 3,0 ga 150PPD for 100W Det er jo lite når en 295 for 10000PPD for under 300W osv. Mitt gtx 295 ligger på 14-18000PPD. Kjører det på 1400MHz på shader clock.. PS: Noen som har blåst skjermkortet med luft? Mitt gtx 295 er mye varmere nå enn det var i sommer? Ligger på 94 og 91C på 95% på viften? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 Sjekk med nærmeste videregående skole som har elektro-linje, de har alltids noen motstander du kan få kjøpe billig Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Kampen for å beholde plasseringen mot julaften Hvis vi skulle forsøkt å gjøre et skippertak for å beholde 27. plassen til over julaften, hva kunne hver enkelt bidratt med? Vi trenger å løfte oss omtrentlig 150-200k PPD for å holde plassen frem til julaften og holde "XCPUs.com" gutta bak oss. Jeg kan mobilisere følgende ekstra utstyr for en kort periode: - E6750 maskin + montere et 8800GT jeg har liggende, i den maskinen og folde. - Klokke en stock X3220 opp til 3.2GHz på nytt HK og kjøler jeg har liggende, øker en del på SMP (kjører smp i dag). - Folde på netter og helger på 3-5 maskiner som hver vil kunne produsere omtrentlig opptil 4000 PPD avhengig av kjøretid. (7000 PPD per i unntakstilfeller) - Har også en E8400 liggende (tenkt til HTPC) jeg kanskje kan kjøpe et billig hovedkort til hvor jeg har resten i skuffer og skap og kan kjøre SMP på den som gir rundt 2900 PPD om jeg klokker den til ca. 3.8GHz. - Muligens også en annen E8400 maskin som kan folde SMP på stock 2-4 dager i uken. - Hvis noen vet om en billig Ci7 860 er jeg villig til å sette opp en dedikert bigadv folder. ( Får jeg tak i noen billige GTX 275 kan jeg alltid bygge en dedikert foldingrigg til disse, men høyst usikkert ) Dette er hva jeg kan mobilisere og bidra med om en gjeng her, som ikke allerede bidrar med ekstreme mengder PPD og utstyr (og bør spares for familiens helses skyld hehe), bestemmer seg for å være med meg i en stormoffensiv mot jul for laget. Hva sier dere? De som ønsker å bidra til en jul/nyttår intensiv må evt. være forholdsvis selvhjulpne da jeg ikke har ressurser til å være support. Evt. at vi alle bidrar med support i tråden Endret 7. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå