Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg som skal beklage da Wheelman og forstår.

Bare vent til dnfk kommer skikkelig i gang så skal du ser at det går oppover. Det ligger mye uforløst potensiale rundt om på forumet, og mitt personlige mål med å starte dnfk var å prøve å få engasjert brukere som ellers aldri ville orket å sette seg inn i dette.

:thumbup: Og beklager min missforståelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Wheelman har skapt litt action her inne i dag ja. :wee:

For å forhåpentligvis rydde litt opp i dette:

Dnfk er en tråd i OT-delen av forumet der man kan prate om løst og fast. F@H brukeren dnfk ble opprettet for at forumbrukerne som holder til fast i tråden dnfk skulle kunne samles om, og folde under, en felles representant. Med andre ord en lokal gruppering her fra forumet som folder under ett synonym, men som fortsatt er underlagt team hardware.no. (Dnfk er tross alt en del av diskusjon.no)

De som ikke er aktive i tråden dnfk vil selvsagt ikke se noe poeng i å folde for denne brukeren. I utgangspunktet ble de siste sidene med poster som plutselig ble dumpet inn i denne tråden postet i internt i forumtråden dnfk, men moderatoren wheelman flyttet dem senere over hit.

Linken omhandlende den kreftrammede jenta som det linkes til over her ble oprinnelig postet i forumtråden dnfk og det ble der påpekt at dersom man selv ønsket å gjøre noe for å hjelpe i forhold til kreftsaken kan folding være et alternativ. I forbindelse med folding ble selvsagt gruppen dnfk nevnt, siden diskusjonen omkring folding foregikk i forumtråden dnfk og det hadde blitt tatt opp flere ganger tidligere.

Jeg håper det rydder litt opp i missforståelsen. :)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Wheelman: "dnfk" er en bruker under team Hardware.no. :) Årsaken til at jeg startet dette var for å engasjere folk fra DNFK spesifikt. Å skulle forsøke å rekruttere personer fra denne tråden ville mest sannsynlig ikke gitt noen resultater. Ved å engasjere folk i dnfk har vi nå et team på 4-5 brukere, og jeg er sikker på at vi skulle klart å få med en 5-10 brukere til med på dette om ikke alt ble lempet tilbake i denne tråden..

Jeg er helt enig med deg fargoth. Wheelman mente det sikkert godt, men det ble seendes helt feil ut ift. hva du egentlig forsøkte å få til :)

Bra tiltak og ikke la min skepsis basert på helt feil grunnlag stoppe initiativet ditt.

Wheelman :realmad:;)

EDIT:

Forøvrig litt action i denne tråden hadde vi ikke vondt av, det kan fort bli søvndyssende mellom GPUene her ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som et generelt tips til de som kjører console under Windows og gjerne ville hatt vinduet helt nede i tray, det finnes et et hendig lite gratis program som heter TrayIt! som kan ordne det.

trayit.png

Edit: Når det gjelder det å rekruttere flere fra tråden dnfk så er jeg fortsatt optimistisk. Men om det nå blir slik at man ikke skal få prate om folding i dnfk (?) så er det klart det vil bremse arbeidet med å bygge opp en lagånd og et engasjement rundt folding og F@H brukeren dnfk blant brukerne av tråden.

Etter en prat med Wheelman har det kommet frem at prat og rekruttering i dnfk kan fortsette som normalt mens den rene tekniske supporten legges til denne tråden. En utmerket løsning. :)

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Kjenner til TrayIT, men aldri tenkt på det i denne sammenhengen. Godt tips.

EDIT:

Jeg skulle akkurat til å rapportere 14 timer kjøring av SMP -8 i VM hvor jeg nøyaktig i samme tidspunkt som jeg skal til å skrive det får en spontanreboot av maskinen, hehe. Skal undersøke årsaken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Cypheron:

Hvis du bruker en halvtime på 1% så tar det jo 30 * 50 minutter før skjermen viser 50% fullført WU :) Dvs. at du bruker 3000 minutter på å fullføre hele den WUen (hvis maskinen ikke forstyrres i særlig grad mer enn nå) og den sendes til Stanford som fullført og du får lastet ned en ny WU automatisk og arbeidsprosessen begynner om igjen. Thats whats folding is all about for us contributers.

Greia er at en WU er en liten bit av en proteinfolding og hver WU du ferdigstiller og leverer tilbake bidrar til en fullstendig utført proteinfoldingsimulering som igjen bidrar til forståelsen av hvordan proteiner bretter seg og feilbretter seg i kroppen.

Anbefaler som sagt litt lesestoff og videoer i linkene mine i signaturen :)

Det krever mye tålmodighet og dedikasjon å drive med FAH, men hvert lille bidrag som jevnlig leveres inn har stor betydning for hva man forsøker å oppnå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...