Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[begin OT]

Hvor bor du?

Kiruna nå.. Har vært her siden høsten 2001 og blir her 1 år til. Studier vet du.

Kommer egentlig fra Sandnes.

[end OT]

Hvor stress er det egentlig å boote fra nettverk? Denne server tingen som man setter dem til å boote fra, kan man fikse slik at den også står for internet access slik at resultat og nye WU's går via denne? Da sparer man en mange-porters hub/switch...

Om man kjøper 2 oppsett eller mer av en CPU-farm, så kan man jo legge en HDD i den ene og la den være "server" sammtidig som den folder. Det tar sikkert ikke så mye arbeid å jobbe som server for de andre.

Jeg er ganske sikker på at kompetansen finns, vi kan kanskje få til en image eller noe??

Dersom det ikke går så er jo ikke en pendrive særlig dyr, men jeg fatter fortsatt ikke hvordan man kan boote fra en. Har ikke sett den muligheten i min BIOS iallefall. (Har ikke leta heller da men...)

Ang. Stackingen, så er en billig og lett løsning å kjøpe litt aluminium profiler. Koster ca. 100,-/meter, og da kan man lett med glidmutter og vinkel-jern med plast isolering sett opp kortene i valgfri høyde. Man trenger jo faktisk ikke feste kortet mer enn i hvert hjørne siden man ikke skal trykke i masse PCI/AGP/PCIe kort og liknende i den.

Foresten, MOLEX'er kan man kjøpe på ELFA bl.a. sikker tpå Clas også om man leter. Eller Farnell, eller RS-components eller Arrow (ikke privatpersoner) eller en annen av de store elektronikk leverandørene.. Kanskje Microplex har også??

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Ah. noen har visst gjort allt det vanskelige arbeidet for oss allerede (suprise):

Prosjektets hjemmeside med download:

http://overclockix.octeams.com/

Og tråden med litt kort beskrivelse (av en gammel versjon!)

http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=6756

(lengst ned).

Jeg forstår ikke så mye av allt de skriver, men de har sikkert en n00b guide også. :)

Happy folding!!

Lenke til kommentar

vi er på topp hundre i løpet av august med de tallene vi har nå. er bare to lag foran oss, custom pc og amd developer, som mekker flere poeng enn oss pr dag. (blandt de som er under 100 that is)

vi trenger flere folk!!! bør kunne greie 30000 pr dag ass, kom igjen!!

Lenke til kommentar

Dargar, ifølge den beskrivelsen av den custom linux CD'n så er den konfigurert for å installeres på en master pc/node og når den er klar så vil den kjøre en NFS service (Network file system, dvs. nettverks boot) og alle maskiner som booter på nettverket vil få designert hver sin mappe på masterpc'n med FAH.

så lenge master pc'n er funksjonell, så kan du legge til så mange pc'er du vil når du vil (etter den gamle beskrivelsen så er der en begrensning på 50 maskiner, men ting kan ha forandret seg siden den ble skrevet) og når de maskinene booter så vil de helautomatisk begynne med FAH. plug and play med andre ord.. :)

en ting, alle maskiner du har i 'farmen' må ha hver sin nettverkskabel, så en switch/hub er nødvendig. ingen vei utenom, selv med usb-pen må du ha ett nettverk så maskinene får tilgang til internett og får hentet nytt arbeid og sendt det som er ferdig.

boot fra USB pen drive.. svært mange hovedkort støtter boot fra en usb-pen, er bare å plugge den inn, gå inn i bios og velg 'boot from other' (eller likn). hovedkortet mitt som er over ett år gammelt støtter boot fra LAN, samt usb-pen, usb-floppy, usb-hd og usb-cdrom.

Lenke til kommentar

Hadde absolut vært rått å bygge en liten mini-pc farm.. skal se over budsjettet når jeg begynner på skolen igjen til høsten.. Synd at jeg ikke skal sommer-jobbe denne sommeren.. vel, synd og synd, skal være hele sommeren med dama da, så det er jo ikke så dårlig bytte da. :)

Tror jeg kan få opp 1 eller 2 stykker iallefall.

Har et "gammelt" Asus A7V med en Atholon 750 som bare støver. Mangler HDD og alt sånt, men jeg har en USB-pendrive liggende, så bare det fungerer...

Reiser hjem på fredag morgen, så jeg må være klar tills da.. Om det går så har jeg min vanlige, en kompis sin data (2 på jobben, men de stenges nokk ned nå når vi er ferdige med examens-arbeidet :( ) pluss penddriven.. alle på nett 24/7 under sommeren (også).. Har en kompis som blir igjen her, så han kan jo sparke i de om de skulle krasje. :)

vel gotta go!

Lenke til kommentar

Kunne noen gitt en oversikt over alle de forskjellige parameterne til F@H og gi en forklaring på hva de forskjellige parameterne gjør konkret? Hadde vært fint!!

Som disse? -service -advmethods -local -forceasm -forcesse

Hva betyr de? og hva gjør de? Noen fler parametere?

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar
Og vil F@H kjøre selv om maskinen blir meldt inn i domene?

Med forskjellige brukere... som på en skole?

Ja, men da må du kjøre den som en service. (Sjekk første innlegget i tråden)

Der står alt om hvordan du setter det opp. Høres ut som om du kan få med et par maskiner der! :thumbup:

Lenke til kommentar
Og vil F@H kjøre selv om maskinen blir meldt inn i domene?

Med forskjellige brukere... som på en skole?

Ja, men da må du kjøre den som en service. (Sjekk første innlegget i tråden)

Der står alt om hvordan du setter det opp. Høres ut som om du kan få med et par maskiner der! :thumbup:

Ja jeg kjører som service... har lagt det inn på 200 maskiner som vi har solgt til diverse skole og andre opplæringssentre! :)

Lenke til kommentar

Cool! Det er bra med 200 pc'er til!!! :green:

Tror det hadde vært smart om alle i teamet la inn F@H team hardware.no i signaturene. Da sprer vi budskapet i alle tråder vi er innom! :thumbup:

(sjekk første innlegg i tråden for oppsett)

Endret av dundee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...