Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe det går bra, bigadv er vel det som gir best ppd/w for tiden. En bigadv-klient vil automatisk gi en topp 10 plassering på hw.no.

Når det gjelder grafikkort, så er både ATI og Nvidia i ferd med å vri produksjonen over på neste generasjons kort. ATI har klart å lansere sine toppmodeller, mens Nvidia kun har fått ut noen lavende kort. Brikkeleverandøren har problemer med 40 nm prosessen, slik at ATI ikke får de volumene de ønsker, mens Nvidia tydeligvis sliter med å få ut toppkortene sine. Begge har kanskje redusert bestillinger av gamle brikker og det oppstår mangel på brikker. Finanskrisen kan også ha bidratt, ved at kapasiteten hos brikkeleverandørene har blitt redusert, samtidig som investeringer i nye fabrikker enten er utsatt eller kuttet helt.

Det er sikkert ikke lett for importører og nettbutikker heller. Om de kan få tak i gamle kort til dagens priser, hvem vil kjøpe dem når neste generasjon kommer med høyere ytelse, lavere effektforbruk og omtrent samme pris?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
rip regine stokke :(

http://sinober.blogg.no/

Det er bare å sette i gang å laste ned F@H og begynne å folde om du ønsker å faktisk gjøre noe for å bekjempe kreften. Sympati og medynk kurerer ikke kreft. Foreløpig har dnfk tre medlemmer og vi har allerede foldet 8 arbeidsenheter.

Vet du hvordan jeg kan forandre brukernavnet på F@H instansene jeg allerede har gående?

Er uansett ikke så farlig, folder gjør jeg uansett, og jeg skal snart legge inn OSet på nytt, må uansett få satt opp F@H på nytt, instansene jeg har nekter å kjøre som en service.

Lenke til kommentar
Me contribute. Hvordan gjør jeg disse greiene?
Knallbra, det er flott at du ønsker å bidra! post-49161-1259843799.gif

Dersom du har Windows XP eller eldre og et raskt skjermkort (Geforce 8 eller nyere, Radeon HD 2000 eller nyere), last ned dette programmet og fortsett til punkt 2.

Dersom du har Windows Vista eller Windows 7 og et raskt skjermkort (Geforce 8 eller nyere, Radeon HD 2000 eller nyere), last ned dette programmet og fortsett til punkt 2.

Dersom du ikke har et skjermkort som er tilstrekkelig så si heller fra her i kafeen så hjelper gjerne jeg eller noen andre deg med å finne en passende klient som kan kjøre på CPU istedenfor.

Punkt 2.

Pakk ut den zippede filen og start [email protected]. Du vil umiddelbart bli spurt om å taste inn et par alternativer.

User name: Bruk dnfk om du vil bidra til vårt team, eller velg et eget brukernavn om du ønsker det.

Team number: 37651

Passkey: no

Ask Before fetching/sending work (no/yes): no

Use proxy: no

Unit size: Normal

Change advanced options: no

Når det er gjort vil programmet automatisk hente ned en arbeidsenhet og begynne å folde. Når den når 100% vil den sende resultatet tilbake og deretter hente ned en ny arbeidsenhet.

post-49161-1259864330_thumb.png

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

CypheroN: Du gjør beregninger som brukes i forskningsarbeid. I dette tilfellet hvordan proteiner "folder" (mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_folding)

Accurate simulations of protein folding and misfolding enable the scientific community to better understand the development of many diseases, including sickle-cell disease (drepanocytosis), Alzheimer's disease, Parkinson's disease, mad cow disease, cancer, Huntington's disease, cystic fibrosis, osteogenesis imperfecta, alpha 1-antitrypsin deficiency, and other aggregation-related diseases.[4] More fundamentally, understanding the process of protein folding — how biological molecules assemble themselves into a functional state — is one of the outstanding problems of molecular biology. So far, the Folding@home project has successfully simulated folding in the 5-10 microsecond range — which is a far longer simulation than it was previously thought possible to model.
Lenke til kommentar
Vet du hvordan jeg kan forandre brukernavnet på F@H instansene jeg allerede har gående?

Er uansett ikke så farlig, folder gjør jeg uansett, og jeg skal snart legge inn OSet på nytt, må uansett få satt opp F@H på nytt, instansene jeg har nekter å kjøre som en service.

Om du åpner filen "client.cfg" (finnes i installasjonskatalogen/mappen som rommer .exe-filen) i notepad kan du endre brukernavnet som står listet etter "username=". Om det fungerer i praksis vet jeg ikke, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det. :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om du åpner filen "client.cfg" (finnes i installasjonskatalogen/mappen som rommer .exe-filen) i notepad kan du endre brukernavnet som står listet etter "username=". Om det fungerer i praksis vet jeg ikke, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det. :)

Løste det ganske lett, tok bare å reinstallerte F@H, fikk også løst problemet med at den ikke ville starte som en service, hadde glemt å starte den som administrator sist jeg la inn F@H..

Nå skal jeg få inn GPU klienten..

Lenke til kommentar
Fargoth: Jeg har dessverre GeForce 7300 så du må finne en annen klient til meg.

CMD sier jeg kan laste ned en fra deres side. Er den god nok?

2yw61yg.jpg

34zx6xe.jpg

Den er forsåvidt det, du finner en direkte-link til den her. Det skal være nok å starte .exe filen og deretter følge samme prosedyre som beskrevet i punkt 2.

Denne versjonen utnytter derimot ikke CPU-en din maksimalt, men siden det er litt knot å sette opp den versjonen som gjør det foreslår jeg at du prøver den i første omgang. Skulle du derimot ønske å bruke en SMP-klient så er jeg selvsagt behjelpelig med å få deg over på en slik også.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lurer på om jeg skal folde jeg også!

Jeg ser ingen grunn til å ikke folde, jeg folder per i dag på alle kjernene på CPUen i hovedmaskina (q9550 overklokket til 3,4Ghz)

Strengt talt merker jeg ikke noe til foldinga overhodet, sånn bortsett fra at jeg ser CPUen gå på 100% hele tiden.

Det bruker ikke særlig mye RAM, og maskinen føles like responsiv som før jeg begynte å folde.

Lenke til kommentar
Den er forsåvidt det, du finner en direkte-link til den her.

Linken leder til en gif, hehe. Fix now.

Edit: Er vel denne du mener.

Det var denne jeg tenkte på. :) Det er en versjon uten grafisk grensesnitt. Versjonen med grafisk grensesnitt kommer med en visualisering som erfaringsmessig stjeler ytelse og som (i mitt tilfelle) heller ikke fungerte optimalt. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...