Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mdrun_gpu returned står det, men interessant nok intet tall bak - noe alle feilkodene visstnok skal ha.

Er det komponenter som er overklokket i maskinen? Jeg har hatt mdrun_gpu returned hvis CPU var klokket for høyt, selv om jeg hadde kjørt slik å månedvis uten feil tidligere.

Her finner du forklaring på core status kodene hvis det er interessant: http://fahwiki.net/index.php/CoreStatus_codes

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
mdrun_gpu returned står det, men interessant nok intet tall bak - noe alle feilkodene visstnok skal ha.

Er det komponenter som er overklokket i maskinen? Jeg har hatt mdrun_gpu returned hvis CPU var klokket for høyt, selv om jeg hadde kjørt slik å månedvis uten feil tidligere.

Her finner du forklaring på core status kodene hvis det er interessant: http://fahwiki.net/index.php/CoreStatus_codes

Har klokket ting, ja. Men hjelper ikke å klokke ned heller - så frekvensene ser ikke ut til å ha skyld i dette. Ikke har jeg hatt noe stabilitetsproblemer heller, pcen har snart vært oppe i 14 dager i strekk.

Lenke til kommentar
...

Det øker sjansen for at PG plukker de ut av sirkulasjon. Om ikke du får akkurat den WU'en igjen, så vil en annen få den.

Råtning er pr definisjon nedbryting av proteiner, men det er vel et stykke fram til at man begynner å forske på foldingsprosesser i nedbrytingsfaser, skjønnt hvem vet (?) kanskje noen av sykdommene man tar sikte har nettopp slike forklaringer. :p

Noe annet, en WU er en engangsforetelse, den blir bare delt ut en gang og så til neste mann kun hvis preferred deadline overskrides. Så slik sett kan den sikkert deles ut til mange hvis det ikke kommer noe fornuftig svar tilbake.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Men likte ikke det at GTX 275 bruker mere strøm enn GTX 285?

Mener jeg fant både GTX 285 og 295 på lager i går, men nå er alt borte. Av GTX 275 finner jeg kun denne: http://old.prisguide.no/product.php?produc...6&cat_id=30 hos Netshop. Men denne er spesiell med hensyn til pris. Hvis det ikke er stor etterspørsel som tømmer lagrene så vet jeg ikke helt. Har ikke lest noe om produksjonsstopp el. Det med strømforbruket var særdeles overraskende, må nesten si det. Det kommer vel som testen jeg viste til sa at 275 er et halvt GTX 295 som er fabrikkoverklokket, og derfor stiger effektforbruket, spesielt ved load.

Det jeg fant og bestillte var et demokort hos komplett.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Dustin.no har forresten denne på lager: PALIT GEFORCE GTX 275 896MB DDR3 til en ganske OK pris. Men ikke spør meg om den er bra. ;)

Bra kjøling på den ser det ut som, men PALIT er ganske ukjent for meg. Et søk forteller meg at det jeg tror om god kjøling ut fra bildet ikke er sant: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-...sparkle-test/11 Jeg velger veldig sikkert ikke PALIT. Har et Asus GTX 275, kjøpt for 1490 hos nettop, Dustin.no som er veldig mye bedre. Venter på https://www.komplett.no/img/p/400/495627.jpg og håper dette er et like bra kjøp som det jeg allerede har.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg gratulerer oss på forhånd med 26.plassen.

Jeg ga opp hele folding pga små-grunner som for høy gpu-temp vs PPD

Ene pcen hadde vannkjøling der pumpen nesten ikke går rundt osv.

Akkuratt nå sitter jeg å monterer vifte isteden for vann, bytter kabinett på 9800gx2-kortet så den ikke ligger på 99C på 30% load. Så legger jeg inn xp? Og gir det hele ett nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Velkommen tilbake War, fin sesong for å varme opp boligen ;). Vi har forøvrig noen bak oss som tar oss igjen før jul :(. Tror jeg må sette igang litt -bigadv folding på hovedriggen igjen nå i forkant av jul bare for å gi litt ekstra damp.

Ei57:

Vil oppfordre deg til å prøve den nye v0.4 VMen med ramdrive for workdir, cron backup osv. som også har ytelsesforbedringer. Vi skulle fått kjørt inn litt bigadv :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vi vil beholde 27 plassen ca 10 dager, dersom vi ikke øker produksjonen betraktelig. Kunne vi mobilisert 10 bigadv eller 20 gtx275 til, ville vi holdt stand. Etter som en leser rundt på foraene, må det jo være en masse ubenyttet HW av god folding-kvalitet rundt omkring.

Jeg kjører alt bigadv på en ren Ubuntu 9.10, så jeg slipper VM på den maskinen. Har kun en 30 GB OCZ Vertex, som sørger for en rask avslutning av WU'ene. Det tar mindre enn 4 minutter fra 100% til den starter å sende. Ser det er noen som klager på at den fasen tar lang tid med vanlig HDD.

Edit

Theo - du kan sikkert kjøre bigadv og få bonus, selv om du har eksperimentert litt. Vet ikke hvor mange WU'er som har gått i vasken her, men at jeg ligger under 80% levert er helt sikkert, men det har skjedd etter at jeg ble kvalifisert for bigadv. Formuleringen fra PG ser grei nok ut, men bør kanskje tolkes slik at en gang kvalifisert, alltid kvalifisert:

Also, to qualify for a bonus, a client must have returned >80% of its work units within the deadline.

Endret av ei57
Lenke til kommentar
Men likte ikke det at GTX 275 bruker mere strøm enn GTX 285?

Det ser ut som at strømforbruket varierer med hvilket kort som er testet. Denne viser at GTX 275 bruker 1W mindre enn GTX 285 under load, men 14W mer ved idle. Se test her: http://www.tweaktown.com/reviews/2707/gain...rd/index17.html Men ut fra tabellen som ei57 la ut så vinner jo GTX 285 med hensyn til folding uansett ved PPD pr. Watt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Helt uvitenskaplig så er jo forskjellene mellom gtx275/285 minimale. Begge er basert på GT200b, gtx275 har 28 pixel shadere mot 32 på gtx285. Bortsett fra det er det kun frekvenser og TDP som skiller. Forskjellen i memory kan sannsynligvis tilskrives ulikt antall pixel shadere. Det ville ikke forundre meg om de så dagens lys på samme wafer, og at gtx275 i realiteten er annenrangs gtx285.

Gigabyte har kommet med endel kort i det siste, der de hevder at brikkene er "håndplukket" og yter bedre med lavere effektforbruk. Mine to Gigabyte gxt260 superOC tyder på at de påstandene stemmer. De trekker riktignok litt mer watt fra veggen enn forgjengerne, men +20W kontra gts250/gts8800 er ikke dårlig med shadere på 1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...