Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ei57:

Det slår meg litt merkelig at en kar sier han kjører 6 stk GPU2 klienter sammen med denne når andre sier de får stor performance hit på bigadv ved å kjøre 1 stk GPU2 klient ved siden av. Var mye diskusjon på det i de to tidligere nevnte tråder du viste til. Men selvf. her kan det være variasjoner i hardware, software osv. samt hell og uhell.

Han rapporter et halvt minutt bedre rundetider enn jeg har i øyeblikket, med 550MHz høyere klokkefrekvens, så det kan hende det stemmer. Nvidiaklientene belaster CPU'en veldig lite - stort sett står bruken hos meg på 0% i task manager. Ser også at noen kjører bigadv med smp -7, slik at en tråd kan dedikeres til GPU.

Selv var jeg ikke imponert over hva jeg fikk til med VM på min C2Q, så jeg kommer til å kjøre bigadv only. Dersom bonusprogrammet bortfaller, er det mulig jeg forsøker med Wine og GPU i tillegg. I mellomtiden får jeg prøve å øke frekvensen noe når anledningen byr seg. Blir ferdig med en bigadv imorgen, men mistenker at det sammenfaller med noen håndballkamper, så da går det 62-63 timer til neste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C2Q'en får nøye seg med å kjøre SMP i XP, pluss et par GPU'er. Vil ikke anbefale noen å prøve bigadv på det. Det er en Ci7 860 som kjører bigadv. På 3.15GHz og turbo enabled går de unna på litt i overkant av 62 timer. Skulle gjerne kommet under 60 timer, men sliter litt med kjølinga. Har en Zalman et-eller-annet Extreme, som dessverre kommer i konflikt med ram'en dersom den monteres rett vei. Slik den står nå, kjemper den om samme lufta som kabinettvifta. Jeg får nok kutte strømmen til sistnevnte.

Lenke til kommentar
Da fikk dere et ny medlem :)

Har ikke så mye å bidra med, dessverre. Fahmon sier 7726PPD nå, og det blir nok med det da jeg ikke har stort å avse. Men alt hjelper, sier dem :)

Det takker vi veldig for! Hvis vi får hundre nye medlemmer som kan produsere det samme som deg så hadde vi mer enn doblet vår døgnproduksjon. Velkommen skal du være :thumbup:

Lenke til kommentar

:) Artig å høre.

Nå har den fyrt seg opp til 8243 uten at jeg har gjort stort. Kommer hastigheten(?) an på WU'en jeg folder? Har prøvd å finne svar på hva PPD egentlig betyr også, og hvordan Score regnes ut. Så jeg fikk 758 per stk istad, nå er jeg nede på 353.. Noen fin link med forklaringer? Eller trenger jeg bare bruke øya litt mer? :p

Lenke til kommentar
~7700 PPD kvalifiserer til topp 20-lista produksjonsmessig, så det er ikke noe å være flau over. :thumbup:

Næhææ :D

Da gikk Moralen opp 100 hakk. Trudde 7-8000 var dårlig med tanke på at ''noen'' av dere har sånn 90 000 per dag..

26 plass på meg da :) Begynnte folding for litt over 1 uke siden da så vet ikke helt enda hvor mye poeng jeg blir å ligge på. Har 1 pc med 64bit som jeg kjører smp og en 32bit som kjører 2 vanlige klienter

Lenke til kommentar

7-8000 PPD er da ingenting å skamme seg over. Alle bidrag er velkomne, store som små.

PPD betyr point per day og gir en pekepinn på hvor mange poeng du kan forvente å få i løpet av 24 timer. Det er også slik at forskjellige WU'er gir noe forskjellig PPD, slik at PPD i Fahmon vil variere. Det finnes også WU'er av forskjellig størrelse og noen tar under en time å folde, mens andre kan ta dager.

Når en WU er ferdig og sendt, blir det registret og du får poeng iht tabellen her:

http://fah-web.stanford.edu/psummary.html

Her kan man finne sine egne poeng eller score, som er summen av alle innsendte WU'er.

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userstats

Det finnes også andre sider hvor en kan sjekke poeng, f.eks extremeoverclocking:

http://folding.extremeoverclocking.com/tea...?s=&t=37651

Lenke til kommentar

Klarer man 7000 PPD hver dag er det meget bra. En ting er å se et estimat på 7000 PPD ( points per day ) i Fahmon den timen man kjører, en annen ting er å la den kjøre 24/7/130 slik at den faktisk produserer 7000 PPD :).

Den store bragden er ikke om man klarer 300.000 PPD i et par dager, men heller om man klarer å levere jevnt med poeng et helt år om det så bare er 1000 PPD.

Håper dere får til en del kjøretid med oss :)

EDIT:

Forøvrig med litt justering kjører nå 8t-VM Linuxen inn 9250 PPD, men alikevel en god del dårligere enn Native Linux 11.000 PPD. Verdt å merke seg er at 8770 PPD var med -smp 7 og 9250 er med -smp 8. Dermed skulle man tro at -smp 7 + GPU2xX var ideelt, men nei.. selv da synker PPD på begge betraktelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Greit å være klar over at VM Player v3.0 med "til-jukset" 8 kjerne konfigurasjon har kræsjet minst en gang hvert døgn. Ergo vil jeg ikke anbefale dette som noen bigadv. løsning med mindre man kan sjekke status på maskinen hele tiden og sørge for at man ikke taper mange timer på hver kræsj. Dette er på Win7 RC 64bit engelsk.

På native Linux kjørte "-SMP 8" problemfritt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man skal aldri se bort ifra at det er software kombinasjoner som skaper problemer, men hele greia er nettopp altfor mye balansering på software kniveggen. Samme maskin kjører problemfritt i native Linux, andre kan ha mer flaks enn meg på stabilitet med VM og -SMP 8. NB! Jeg hadde heller ingen problemer med VM og -SMP 4 og SMP 2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Greit å være klar over at VM Player v3.0 med "til-jukset" 8 kjerne konfigurasjon har kræsjet minst en gang hvert døgn. Ergo vil jeg ikke anbefale dette som noen bigadv. løsning med mindre man kan sjekke status på maskinen hele tiden og sørge for at man ikke taper mange timer på hver kræsj. Dette er på Win7 RC 64bit engelsk.

På native Linux kjørte "-SMP 8" problemfritt.

Nok ram? skal visst kreve ca 8GB ram eller noe sånnt å kjøre bigadv i VM ;)

Lenke til kommentar

De som har dokumentert det sier 4600MB i VM løsningen for bigadv. Stanford selv sier "preferred 0.75GB per thread" altså 8*0,75. Bare for å avklare det først.

Men det var ikke bigadv jeg kjørte for å teste at dette var stabilt med "tiljukset 8 kjerne", det var vanlig SMP -8 som feilet for meg og det med selv 5000MB hvor andre kjører dette stabilt med 3600MB.

Jeg har med andre ord sjekket dette først ja ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...